Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aanvullingen op programma NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
janheuninck
Amerika-ontdekker

Aanvullingen op programma NY

Bericht door janheuninck »

Hey! Volgende week vertrek ik voor een weekje naar NY. Deze reis is georganiseerd door m'n school en ze hebben reeds een voorlopig programma opgesteld. Er is echter nog wat ruimte voor aanvullende uitstappen/bezoeken/...

Code: Selecteer alles

Donderdag 28/01
    Korte wandeling (Central Park, Fifth Avenue, Rockefeller Center, Times Square)

Vrijdag 29/01
    09.00 u.    Verkennen van Greenwich Village, Soho,Ground Zero, Wall Street (NYSE), Chinatown,Little Italy
    16.00 u.    Museum of Modern Art (MOMA)	

Zaterdag 30/01
    09.00 u.    Bezoek aan Statue of Liberty en Ellis Island 

Zondag 31/01
    10.00 u.    Bijwonen van de gospeldienst (116th street, tussen 6th en 7th avenue)
                Strawberry Fields (gedenkteken John Lennon) gevolgd door een wandeling in Central Park			

Maandag 01/02
    09.00 u.    Bezoek Empire State Building					
                Brooklyn Heights met wandeling over Brooklyn Bridge

Dinsdag 02/02
    13.15 u.    Rondleiding in The United Nations 

Woensdag 03/02
    09.30 u.    Keuze tussen Metropolitan Museum ofwel American Museum of Natural History
Hebben jullie nog aanvullende ideeën?

Bedankt!
mootje
Amerikafan

Re: Aanvullingen op programma NY

Bericht door mootje »

Wat gaaf zeg....even een tripje met school naar NYC!!, ik wouw dat ik nog op school zat :mrgreen:

Wat je schrijft over een kleine wandeling op Donderdag ( weet ook niet hoe laat je aankomt???)....dat zal niet klein zijn hoor.....wij zelf zaten op 31 str. en dat was ongeveer een kleine 20 minuten tot Time Sqaure maar naar Central Park was een hele trip hoor!! Alles is groter en langer dan hier, vergis je er niet in hoor!! Plus dat je dan ook weer terug moet lopen :wink:

De boot naar het vrijheidsbeeld moet je zeker doen....en dan door naar het gedeelte waar de emigranten vroeger aan kwamen is ook heel apart!

De Gospelkerk, daar zal ik maar wat eerder komen dan 10.00 uur want dan begint het namelijk!
We waren er zelf 20 minuten eerder en toen zat het eigenlijk al vrij vol!
Na afloop kan je een boek en cd krijgen maar dat vond ik zelf niet de moeite waard, de cd bestaat uit preken en niet van het gospelkoor!
Als je ietsje terug loopt richting Time Sqaure dan heb je links Ellen's Stardust zitten daar kan je leuk eten met zang en dans van de obers!!
Erg leuk hoor!!

Een 7 dagen hop on hop of met de metro kost je 27 dollar en erg handig! Zeker als je naar de Bridge wilt kijken en in de avond even naar Times Square wilt....

Veel plezier en doe ze de groeten van......

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
janheuninck
Amerika-ontdekker

Rond 12h 's middags land onze vlucht in JFK. Van daaruit gaan we dan met de metro naar het hotel (Holiday Inn op 57st tussen 9th en 10th). Een 7-days metro kaart zal ook aangeschaft worden. Lijkt me wel onmisbaar als je een weekje in NY zit :) Bedankt voor de overige tips :)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Je kan ook een wandeling maken door verschillende buurten.
Ik zie heel vaak dat toeristen slechts gaan voor de grote 'kanonnen'.
Maar de échte schoonheid van de stad, kennen ze niet eens.
Als je wil, kan ik je enkele heel interessante wandelingen doorsturen.

Verder is Top of the Rocks (Rockefeller Center) een 'soort Empire State Buidling', maar minder druk.
En persoonlijk vind ik het uitzicht er ook heel goed.
Een goede tip is een van beide 's avonds doen, en dan de andere overdag.

Ik kan je wel 1001 tips geven over deze stad, dus het is een beetje lastig om zomaar al die tips hier neer te zetten ;-)

Jij gaat toch toevallig niet met de Hogeschool Gent mee he?
Want het lijkt verdacht veel op ons programma van vorig jaar (met uitzondering van Chinees nieuwjaar).
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
janheuninck
Amerika-ontdekker

headhunterke schreef:Jij gaat toch toevallig niet met de Hogeschool Gent mee he?
Want het lijkt verdacht veel op ons programma van vorig jaar (met uitzondering van Chinees nieuwjaar).
Ja inderdaad :)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

En zit je opnieuw in het Skyline hotel?
Alvast veel plezier.
Ik ga zelf ook, maar ik reis wat vroeger (dinsdag) af :-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer