Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maaikjuuh: Eerste reis naar VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Maaikjuuh: Eerste reis naar VS

Bericht door Rob »

Er zijn verschillende parken aan het water. Rijdend over rt 89 langs Cayuga Lake of rt 14 langs Seneca Lake zie je toch wel stukken van de meren.
Klopt helemaal kijk ons verslag van najaar 2008 er maar op na http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html en dan dag 14, in 2004 hebben we ook een paar dagen in deze omgeving gezeten http://www.robenannie.nl/reisverslag2004.html dag 2 en 3
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

roelb schreef: Ik vraag me af of dat wel zo verstandig is. Je moet uiteindelijk terug naar JFK? Dan is het misschien verstandiger om de auto in Washington wel te houden (wel rekening mee houden qua hotelkeuze) en zelf terug te rijden. Ik denk dat dat met vier personen uiteindelijk een stuk goedkoper is.
Goed advies. Ik ga dit zeker even thuis bespreken vanavond! :D
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

Rob schreef: Klopt helemaal kijk ons verslag van najaar 2008 er maar op na http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html en dan dag 14, in 2004 hebben we ook een paar dagen in deze omgeving gezeten http://www.robenannie.nl/reisverslag2004.html dag 2 en 3
Wat een mooi verslag + foto's! Nu krijg ik er ook al zin in :lol:
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

roelb schreef:
Let er met de auto wel op dat je niet in de ochtendspits vanaf Washington DC naar NYC gaat rijden. Dan ben je namelijk wel wat langer dan drie uur bezig.

Roel.
Bolt bus van Washington naar New York kost tussen de $21 en $23 per persoon enkele reis. Ik ben wel benieuwd, hoe jij ooit in drie uur van Washington naar New York bent gereden :shock: . Als dat zo was, zou ik me veel vaker in New York bevinden! Het is minstens vier uur rijden, maar meestal vanwege het verkeer, ook buiten de spits om, langer. De afstand is ruwweg 400 kilometer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Dat wordt een hele mooie reis!

Als je het leuk vind om verslagen te lezen van de steden waar je naartoe gaat kun je ook ons reisverslag van 2009 nog lezen. Wij zijn toen ook in New York, Boston, Niagara Falls, Pittsburgh, Washington en Philadelphia geweest. Je kunt het verslag hier vinden: http://noordoostusa2009.web-log.nl/. In New York waren wij al 2 keer eerder geweest maar de rest was allemaal nieuw voor ons. We hebben ons prima vermaakt en héél véél moois gezien!

Ik wens je véél plezier met alle voorbereidingen.

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Petra/VS schreef:
roelb schreef:
Let er met de auto wel op dat je niet in de ochtendspits vanaf Washington DC naar NYC gaat rijden. Dan ben je namelijk wel wat langer dan drie uur bezig.

Roel.
Bolt bus van Washington naar New York kost tussen de $21 en $23 per persoon enkele reis. Ik ben wel benieuwd, hoe jij ooit in drie uur van Washington naar New York bent gereden :shock: . Als dat zo was, zou ik me veel vaker in New York bevinden! Het is minstens vier uur rijden, maar meestal vanwege het verkeer, ook buiten de spits om, langer. De afstand is ruwweg 400 kilometer.
Dat was een zondagochtend in 2000, ongeveer 3 uur 10 minuten van Bethesda tot aan de ingang van Holland tunnel. Terug was drukker, maar dat was uiteindelijk maar iets van 20 minuten langer. Op een werkdag in de spits zul je er vast langer over doen, dat gaf ik al aan.

Roel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dan heb je geluk gehad en flink hard gereden. Bovendien is het verkeer in de afgelopen tien jaar nog eens flink verergerd, waardoor wij de dubieuze eer hebben na Los Angeles het drukste verkeer in de VS te hebben. Ik zou niemand aanraden in hun schema te rekenen op drie uur rijden van hier naar New York, dat is de grote uitzondering, eerder doe je er langer dan vier uur over.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik hou me in de VS altijd redelijk netjes aan de snelheid. Op de teller een paar mijl per uur meer dan de limiet. Maar het grootste deel van deze afstand was toen al 65. Google geeft overigens als huidige reistijd zo'n 3 uur en 28 minuten op. En mijn ervaring is dat Google altijd wat ruim schat.

Maar vier uur aanhouden is inderdaad verstandig. Dan is er ook nog tijd om te stoppen voor een koffie. De bus zal er in ieder geval altijd langer over doen.

Roel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Roel, jij hebt die afstand een keer gereden en ook nog eens bijna tien jaar geleden. Ik woon bij Washington en moet regelmatig naar het noorden langs NYC om naar mijn zus in Massachusetts te rijden. Als ik die afstand naar het zuiden rijd (het college van onze dochter ligt net zover van ons, als New York City), doe ik er inderdaad minder dan 3,5 uur over, behalve, als er een ongeluk is gebeurd of zo. Dat is ons naar New York nog nooit gelukt, we zijn al dolblij, als we er 4,5 uur over doen en dat is dan zonder ongelukken onderweg. Wie weet lukt het op een vroege zondagmorgen nu ook nog, maar het is echt de uitzondering. Ik vind het gewoon belangrijk, dat iemand, die een reis plant, genoeg tijd rekent om van de ene naar de andere stad te komen. Dat de bus er per definitie langer over doet, ben ik het ook niet mee eens. De bussen zijn nonstop en mogen door speciale tolbanen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, Greyhound racet wat af, die bussen gaan erg vaak sneller dan een gewone auto.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar Greyhound stopt op die route ook nog, vandaar dat ik er vanuit ging dat dat altijd langer zou duren. Maar ik zie dat Bolt bus inderdaad niet stopt en dat ze ook nog eens een stuk goedkoper zijn dan Greyhound. Natuurlijk moet je dan nog wel de tijd en kosten voor de rit vanuit Manhattan naar JFK meerekenen.

Nogmaals, ik zou er in deze situatie persoonlijk voor kiezen om de auto te houden en zelf terug te rijden. Vooral ook omdat je niet naar Manhattan moet maar naar het vliegveld (ik neem aan JFK) en met een heel gezin bent en het qua kosten elkaar dus niet zoveel zal ontlopen. Maar ik zou het inderdaad wel redelijk ruim plannen. Je kunt, afhankelijk van de tijd, altijd nog een stop inlassen als je er bijna bent. Coney Island wellicht? Of shoppen; je komt vrijwel langs de Menlo park mall, maar dat is nog wel een uurtje vanaf het vliegveld gok ik zo.

Roel.
Laatst gewijzigd door markro op 29 dec 2009, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

Momenteel ben ik aan het kijken naar de auto die wij willen gaan huren.
Ons eerste plan was ophalen in boston en inleveren in washington,
en ik kwam het volgende tegen op usa-reisen:
Keine Einweggebühren werden erhoben
Zwischen den Flughafenstationen Boston, Hartford, New York (JFK+LGA), Newark, Philadelphia, Baltimore und Washington D.C. (IAD+DCA)

Betekent dit dat ik geen dropoff kosten hoef te betalen? Dat zou namelijk erg fijn zijn :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat heb je helemaal juist. Er worden in dit geval geen dropoff kosten berekend.

Scheelt weer. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer