Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips voor Boston??
tips voor Boston??
Volgend jaar april ga ik samen met echtgenoot 6 dagen naar Boston. Hij gaat de marathon lopen maar daarvoor hebben we dus nog ruim 4 dagen voor Boston zelf. We zitten de eerste 3 nachten in Millenium Bostonian 4* via priceline en gaan daarna in een B&B in de back bay area. De prijzen tijdens de marathon zijn nl echt astronomisch.
Heeft iemand nog leuke tips voor die 4 dagen?
Heeft iemand nog leuke tips voor die 4 dagen?
Laatst gewijzigd door melle18 op 15 nov 2009, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tips voor Boston
Over Boston weet ik niet zoveel maar wat ik weet is dat er door de stad op straat een lijn loopt die je langs veel toeristische en historische punten brengt. 4Me heeft deze gelopen en weet er waarschijnlijk meer over
Het is de Freedom Trail als ik me niet vergis.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In Boston is vast en zeker een heleboel te doen/zien, ben zelf meer een natuurmens dus mijn vraag is heb je een auto ter beschikking want in de omgeving is ook veel te doen, Cape Ann en Cape Cod zijn een bezoek zeker waard en ook het plaatsje Plymouth is een leuke dagtrip.
Zoals Grandu al zegt. De freedom trail is leuk. Fanieul Hall ook, het aquarium, met een boot gaan Whale watchen, Beacon Hill en het Cheers cafe. Misschien een zoekopdracht ingeven want over Boston is best al geschreven.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor alle reacties. Had al inderdaad gekeken via het zoekmenu maar Boston komt dan vaak terug als stop-over plek of doorrij stad. Ik denk dat we in principe in Boston zelf blijven, hoewel we het misschien een goed idee is om er 1 dag op uit te gaan. In een ver verleden ben ik trouwens al in Cape Ann en Salem geweest. Vond dat heel bijzonder: bij de take away een kreeft bestellen die je dan in een mc-donalds achtig bakje compleet met plastic schort meekreeg.

Re: tips voor Boston??
wij zijn een half dagje naar het museum of science geweest. Was wel erg gericht op kinderen, maar we hebben ons uitstekend vermaakt!
Ik vond boston een hele mooi stad om door heen te wandelen. Inderdaad ook de freedom trail gelopen en ik vond de wijk beacon hill erg mooi.
Ik vond boston een hele mooi stad om door heen te wandelen. Inderdaad ook de freedom trail gelopen en ik vond de wijk beacon hill erg mooi.
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik woon sinds drie jaar in Boston en wat ik zelf (en de meeste van mijn gasten) het leukst vind is een whale watch. De walvissen zijn in april weer voor de kust en vanaf de Boston Harbor gaan meerdere schepen dagelijks de oceaan op om ze te bekijken. Echt een geweldig gezicht, zeker als je een beetje van natuur houdt.
Verder de al eerder genoemde Freedom Trail, en als mondiale hoofdstad van de wetenschappelijk onderzoek de Museum of Science en de Harvard area.
Hoe komt je man trouwens aan startbewijs? Die zijn normaal gesproken moeilijk te krijgen, ik dacht alleen als je gesponsord wordt en als je bij een bepaald team zit?
Verder de al eerder genoemde Freedom Trail, en als mondiale hoofdstad van de wetenschappelijk onderzoek de Museum of Science en de Harvard area.
Hoe komt je man trouwens aan startbewijs? Die zijn normaal gesproken moeilijk te krijgen, ik dacht alleen als je gesponsord wordt en als je bij een bepaald team zit?
@ shivo dank voor je antwoord. Voor de Boston Marathon moet je je qualificeren dwz een andere erkende marathon binnen een bepaalde tijd voor je leeftijdscategorie lopen in de afgelopen 2 jaar. Hij loopt zo'n 2 a 3 marathons per jaar en heeft vorig jaar de Loch Ness marathon net binnen die tijd gelopen. Dat moest natuurlijk wel gevierd worden door ook daadwerkelijk in te schrijven voor de Boston Marathon 

- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn oktober jl. in Boston geweest. Heerlijke stad!!!!!!!!!!! Niet zo knettergek als NY, allemaal iets meer relaxed.
Freedom Trail moet je doen, prima wandeling langs de belangrijke bezienswaardigheden. Op het trottoir loopt een rode lijn ( verf of klinkers) en die moet je gewoon blijven volgen. Little Italy vonden wij leuke buurt en het Holocaust Monument indrukwekkend. Gewoon door de straten lopen en de verschillende bouwstijlen zien.
Cheers moet je ff naar binnen, maar drankjes waren wel pittig geprijsd. Je kon een bierglas kopen met Cheers erop en er was ook een souvenirwinkel bij. Leuke Ierse pubs gezien, maar ja wij die moesten we overslaan want we logeerden buiten Boston. Gingen elke dag met de trein naar North Station en dat was een super manier om te reizen. Geen gedoe met parkeren en een treinrit van 30 min. had de prijs van $ 11 voor een dagretour. Parkeren bij ons station in Salem $4 voor een hele dag.
Buiten Boston, moet je naar Cape Ann gaan - Rockport. Leuk plaatsje met allemaal kleine houten vissershuisjes.
Salem, ik wilde graag het Witch Memorial zien en ben blij dat ik het heb gezien, Maar Salem was een mooi plaatsje, maar die Kermis er om heen b.v. mensen als heks verkleed en een piraten show, nee al die poespas ging ons te ver.
Veel plezier daar!!
groetjes
Jeannine
Freedom Trail moet je doen, prima wandeling langs de belangrijke bezienswaardigheden. Op het trottoir loopt een rode lijn ( verf of klinkers) en die moet je gewoon blijven volgen. Little Italy vonden wij leuke buurt en het Holocaust Monument indrukwekkend. Gewoon door de straten lopen en de verschillende bouwstijlen zien.
Cheers moet je ff naar binnen, maar drankjes waren wel pittig geprijsd. Je kon een bierglas kopen met Cheers erop en er was ook een souvenirwinkel bij. Leuke Ierse pubs gezien, maar ja wij die moesten we overslaan want we logeerden buiten Boston. Gingen elke dag met de trein naar North Station en dat was een super manier om te reizen. Geen gedoe met parkeren en een treinrit van 30 min. had de prijs van $ 11 voor een dagretour. Parkeren bij ons station in Salem $4 voor een hele dag.
Buiten Boston, moet je naar Cape Ann gaan - Rockport. Leuk plaatsje met allemaal kleine houten vissershuisjes.
Salem, ik wilde graag het Witch Memorial zien en ben blij dat ik het heb gezien, Maar Salem was een mooi plaatsje, maar die Kermis er om heen b.v. mensen als heks verkleed en een piraten show, nee al die poespas ging ons te ver.
Veel plezier daar!!
groetjes
Jeannine
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Ha, Jeannine, leuk om te horen hoe je hebt genoten! Ik woon nu bijna 20 jaar in boston en vind het nog steeds een erg leuke stad.
Melle18, hartstikke goed dat je man rent! Ga je naar Hopkinton? Mijn man heeft de Boston Marathon gedaan, ikzelf kom niet verder dan 10K
- ik zag mijn man starten in Hopkinton, stond hem bij Newton Corner aan te moedigen, en heb hem zien finishen - hartstikke gezellige sfeer in de stad. Freedom Trail is een fantastische manier om de stad te zien, Faneuil Hall toeristisch maar leuk voor een bezoekje. North End heeft erg veel geschiedenis, en lekker italiaans eten - Mike's Pastries is vrij bekend. Het New England Aquarium is leuk (http://www.neaq.org/index.php) en zit vlakbij waar de whale watch tours vertrekken, the waterfront is ook altijd gezellig. Oesters eten in Union Oyster House (die claimen amerika's oudste restaurant te zijn), Beacon Hill verkennen (Louisburg Square heb ik gewoond), Boston Garden is leuk wandelen. Als je op deze site zoekt, staan er veel tips wat je in boston kunt doen.
Melle18, hartstikke goed dat je man rent! Ga je naar Hopkinton? Mijn man heeft de Boston Marathon gedaan, ikzelf kom niet verder dan 10K
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik in Boston was zou ik zeker een wedstrijdje honkbal meenemen van de ''Boston Red Sox''. Als Amerikanen ergens gek van zijn is het wel baseball, daar moet je een keer geweest zijn om die typisch Amerikaanse sfeer te proefen. Meer info en speeldata zie de volgende website: Boston Red Sox April Schedule
Ieder het zijne, maar ik vind die wedstrijden dodelijk saai. Zou ik alleen doen als je een fan bent.
Wij vinden honkbal ook wel wat saai. Basketbal is denk ik leuker.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor alle extra tips! ben op mijn 30e 3 weken in Boston geweest voor een werkgerelateerde cursus. Heb toen weinig tijd gehad voor rondkijken maar ben wel toen naar de Red Sox geweest!

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooi, heb je in ieder geval die sfeer eens kunnen opsnuiven! Ik ben dan wel een Yankees fan maar ik kan ook naar een andere ploeg kijken hoor.melle18 schreef:Heb toen weinig tijd gehad voor rondkijken maar ben wel toen naar de Red Sox geweest!
New York Yankees vs Boston Red Sox is eigenlijk dezelfde rivaliteit als Ajax - Feyenoord. Anyway, suc6 verders...
-
Remco_1980
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben afgelopen jaar in Boston geweest. Fantastische stad met voor mij als hoogtepunt Fenway Park als honkbal en Red Sox-fan.
Wat ook leuk is: http://www.ghostsandgravestones.com/
Dit is een tour in een trolley die je 's avonds kunt doen. Hele grappige acteurs verkleed als 'enge personen' nemen je mee naar de duistere zijde van Boston met spookverhalen. Ook bezoek je twee van de vele kerkhoven in Boston. Ook daar worden leuke verhalen verteld. Al met al een hele grappige ervaring, de acteurs zijn echt vreselijk grappig!
Wat ook leuk is: http://www.ghostsandgravestones.com/
Dit is een tour in een trolley die je 's avonds kunt doen. Hele grappige acteurs verkleed als 'enge personen' nemen je mee naar de duistere zijde van Boston met spookverhalen. Ook bezoek je twee van de vele kerkhoven in Boston. Ook daar worden leuke verhalen verteld. Al met al een hele grappige ervaring, de acteurs zijn echt vreselijk grappig!
-
Remco_1980
- Amerikafan
The Boston Duck Tours is trouwens ook een aanrader. Mag je ook niet missen als toerist in Boston. Je maakt een rondrit door de stad met een amfibie voertuig en als eindpunt maak je een splash in de rivier Charles.
http://www.bostonducktours.com
Rijd je gewoon bij deze tour langs alle bezienswaardigheden, of is het ook mogelijk om uit te stappen?Remco_1980 schreef:The Boston Duck Tours is trouwens ook een aanrader. Mag je ook niet missen als toerist in Boston. Je maakt een rondrit door de stad met een amfibie voertuig en als eindpunt maak je een splash in de rivier Charles.
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
Remco_1980
- Amerikafan
Nee, bij de Duck Tours kun je niet uitstappen. Hiervoor kun je beter de Old Town Trolley Tours nemen: http://www.trolleytours.com/boston/Maaikjuuh schreef: Rijd je gewoon bij deze tour langs alle bezienswaardigheden, of is het ook mogelijk om uit te stappen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht