Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maaikjuuh: Eerste reis naar VS

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reis Maaikjuuh: Eerste reis naar VS

Bericht door Maaikjuuh »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik lid van dit forum, wat ik helemaal leuk vind. :D
Ik heb er al veel nuttige en leuke tips gelezen.
Zelf ga ik in juli voor het eerst naar de VS! Van 2 tot 20 juli ga ik met mijn zusje en ouders de volgende steden bezoeken:
New York (ong. 5 dagen ) – Boston (ong. 4 dagen ) – Niagara Falls (2 dagen) – Pittsburgh (1.5 dag) – Washington DC (3 dagen) – New York

Omdat ik gemerkt heb dat velen van jullie al in deze steden geweest zijn, wil ik jullie nog om een paar tips vragen.
We huren in Boston een auto waarmee we naar de Falls rijden, maar dit doen we niet op een dag.
We willen misschien nog langs de Finger Lakes. Is dit een aanrader?
Om in één dag van de Falls naar Washington te rijden is voor mijn vader teveel, waardoor we willekeurig een tussenstop hebben gepland in Pittsburgh. Is dit een leuke stad?

In Boston willen we een hotel boeken via Priceline. Echter, we zijn met 2 18-jarigen en 2 volwassenen. Is het dan aan te raden om twee kamers te boeken? Of is het bij bv. de betere hotels (4*) mogelijk om te vragen voor 2 tweepersoonsbedden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag hoor ik van jullie,

Groetjes Maaike :D
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste reis naar VS

Bericht door Grandu »

Maaikjuuh schreef: New York (ong. 5 dagen ) – Boston (ong. 4 dagen ) – Niagara Falls (2 dagen) – Pittsburgh (1.5 dag) – Washington DC (3 dagen) – New York
Ziet er uit als een mooie reis. Doe je New York-Boston met de trein? En mag ik vragen waarom je eindigt in New York? Je zou het, mits het niet veel scheelt in de prijs, kunnen inwisselen voor een extra dag Washington DC? In 5 dagen New York kun je veel doen en bijna alle bekende dingen bezoeken als Ground Zero, Times Square, Fifth Avenue, Central Park, ...
Maaikjuuh schreef:Omdat ik gemerkt heb dat velen van jullie al in deze steden geweest zijn, wil ik jullie nog om een paar tips vragen.
Hier vind je reisverhalen! Dat vond ik destijds een leuke bron van informatie.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik vraag me af of je moet willen dat je met z' vieren op een kamer ligt. Ik zou persoonlijk gaan voor 2 kamers. Je kunt wel altijd in het hotel vragen of ze " two doublebeds" hebben.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

Dank jullie voor de reacties. :)

New York - Boston zijn we van plan te doen met de bus of trein.
We eindigen in New York ivm de terugvlucht, dat kan dus helaas niet anders.
Reisverslag juli 2010 op http://www.famlieren.reislogger.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Ik ga regelmatig op en neer tussen Boston en NY; met de bus is te doen, lekker goedkoop, zie boltbus.com en megabus.com (heb je internet onderweg!). Kost ongeveer $15-20 voor een enkeltje. De trein is veel relaxter en minder gedoe, maar wel een stukje prijziger: $60-100.

Slapen op een kamer kan prima, mits je een niet al te groot bed geen probleem vindt. Moet je wel bij boeking aangeven dat je twee double beds wil. Vier dagen in Boston is lekker ruim; mijn persoonlijke tip zou zijn om een whalewatch te doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals altijd verbaas ik me over de korte tijd, die in Washington wordt besteed. Ik zou een dag Boston minder doen en die bij Washington steken. Er is in Washington en omgeving zo enorm veel te doen! Je bent er zo een week bezig. Boston is ook een erg leuke stad, begrijp me goed, maar waarom altijd minder tijd uittrekken voor de hoofdstad? Is daar zo weinig van bekend in Nederland? Als je ideeen wilt heb ik heel wat staan in mijn weblog (label Washington, toeristisch of Alexandria). Ook over New York en Boston vind je daar informatie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De Fingerlakes zijn erg mooi!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij hebben afgelopen september een treinreis gedaan op de lijn Washington DC - Boston en hebben een kleine rondrit met de auto gedaan.
Tijdens onze reis hebben we een weblog bijgehouden http://www.usaoost2009.web-log.nl/

We waren 3 nachten in Washington DC. Je kan je goed vermaken in DC. Daarnaast waren wij ook 3 nachten in NY.
De amtrak treinen zijn confortabel.

Kijk gerust op onze weblog. Daar vindt je ons ons verslag en reisschema.

Succes en vooral veel plezier met het plannen van je trip.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Als New York Yankees fan raad ik je een wedstrijdje baseball aan van de New York Yankees. Amerikanen zijn gek van honkbal en nu kan je die typisch Amerikaanse sfeer in het nieuwe Yankees stadion ervaren. NYY 2010 schedule
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Corry schreef:Ik vraag me af of je moet willen dat je met z' vieren op een kamer ligt. Ik zou persoonlijk gaan voor 2 kamers. Je kunt wel altijd in het hotel vragen of ze " two doublebeds" hebben.
Een "double" is wat we hier een twijfelaar noemen, maar dan wel een korte: 137cm breed en maar 190cm lang.

Je zult in de meeste 4* hotels in de steden geen kamers met twee Queen size bedden aantreffen zoals vaak het geval is in de meeste motels/hotels buiten de steden. Veel kamers hebben maar een enkel queen size (ca 150x200cm) of king size (ca 190x200) bed, of soms inderdaad twee doubles maar meestal twee "twins", en dat is gewoon een bed voor een persoon (100x190). Via priceline/hotwire heb je geen enkele garantie voor wat betreft een kamervoorkeur en er is alleen een kamer voor twee personen gegarandeerd.

Het is denk ik dus het verstandigst om twee kamers te boeken en vooraf telefonisch en nogmaals bij het inchecken te vragen om een kamer met twee twins of doubles en een met een enkel kingsize bed.

Roel.
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Reis Maaikjuuh: Eerste reis naar VS

Bericht door Maaikjuuh »

Dank voor jullie reacties.

We hebben besloten om met de bus van new york naar boston te gaan.
Dit kan je lijkt me in new york zelf 'reserveren'?

We gaan misschien een dagje langer Washington doen. Het is inderdaad wel erg kort.

Vandaag ga ik proberen via Priceline een hotel te boeken, en dan twee kamers. Hopelijk lukt het :D
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maaikjuuh schreef:Dank voor jullie reacties.

We hebben besloten om met de bus van new york naar boston te gaan.
Dit kan je lijkt me in new york zelf 'reserveren'?
OV gebruiken naar Boston is in jullie reisplan kan verstandig zijn. Parkeren in het centrum van Boston is namelijk erg duur ($40 per dag is gewoon) en je hebt er geen auto nodig. Ik zou echter ook even kijken naar de trein, vanaf Penn station ben je in 4 uurtjes met Amtrak in Boston. Maar aangezien jullie met z'n vieren zijn is het wellicht juist wel de moeite om toch een auto te huren. Vier trein of bustickets zijn kostbaar, en een auto huren is wellicht voordeliger. Zeker als je maar twee of drie dagen in Boston blijft.

Want mijn advies zou zijn om wat langer in NYC te blijven en iets minder tijd in Boston te besteden. Tussen Boston en de Niagara falls is zoveel te doen en te zien dat ik ook daar meer tijd zou inplannen. Hiken in de White Mountains, paardrijden in het Adirondack National Forest, de gorges zien en wijn proeven in het Finger Lake gebied, etc. Vanaf NYC naar Boston kun je met een auto ook via Long Island gaan. Zeker als je de auto huurt vanaf JFK ligt die route voor de hand. Er zijn op Long Island veel leuke, kleine wijngaarden en een strandwandeling op southampton beach is ook lekker natuurlijk. Vanaf Port Orient kun je dan met ferry naar New London, en vanaf daar weer doorrijden naar Boston.
We gaan misschien een dagje langer Washington doen. Het is inderdaad wel erg kort.

Vandaag ga ik proberen via Priceline een hotel te boeken, en dan twee kamers. Hopelijk lukt het :D
Success. Let goed op voordat je op de ok knop drukt en lees je goed in hoe rebids werken. En nooit, maar dan ook nooit je star level omlaag gooien of zones kiezen waar je niet wil verblijven maar waar wel hotels in jouw star level zijn! Als het niet gelukt is en je hebt geen rebids meer, gewoon rustig 24 uur wachten en opnieuw proberen, of een tweede account gebruiken met een andere credit card.

Roel.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maaikjuuh schreef: Zelf ga ik in juli voor het eerst naar de VS! Van 2 tot 20 juli ga ik met mijn zusje en ouders de volgende steden bezoeken:
New York (ong. 5 dagen ) – Boston (ong. 4 dagen ) – Niagara Falls (2 dagen) – Pittsburgh (1.5 dag) – Washington DC (3 dagen) – New York
Wat me opvalt is dat jullie alleen naar steden gaan. In het geval van NYC en Washington DC zul je je zeker vermaken in die tijd. Maar de overige steden heb je na een dag (of wellicht twee in het geval van Boston) wel gezien. Niagara falls heb je ook echt wel gehad na een flinke middag. Overnachten daar is wel leuk, dan zie je de verlichting en het vuurwerk (mits je op de goede avond bent), maar verder is er echt niets te doen.

Er is juist veel mooie natuur in dat gebied. Upstate NY is het gebied van de gorges met mooie watervallen en daar kun je echt wel een paar dagen leuke hikes maken. En aangezien je al begint met een kleine week stad (NYC) inclusief alle musea, tourist sites, etc en afsluit met 3 dagen Washington waarbij je die tijd ook voornamelijk in musea zal doorbrengen is het wellicht wat afwisseling om die tijd ertussenin iets minder cultuur te doen en juist wat meer te gaan genieten van het mooie land en de mooie natuur.
Maaikjuuh schreef: Omdat ik gemerkt heb dat velen van jullie al in deze steden geweest zijn, wil ik jullie nog om een paar tips vragen.
We huren in Boston een auto waarmee we naar de Falls rijden, maar dit doen we niet op een dag.
Om in één dag van de Falls naar Washington te rijden is voor mijn vader teveel, waardoor we willekeurig een tussenstop hebben gepland in Pittsburgh. Is dit een leuke stad?
Ik zou zeker een dag of twee doorbrengen in het finger lakes gebied. Bijvoorbeeld in Ithaca of Watkins Glen. In Pittsburgh ben ik zelf nooit geweest, maar misschien een andere leuke tip als tussenstop, mits jullie van pretparken houden: Cedar Point in Sandusky OH, oftewel het "roller coaster capital of the world".

Verder kun je van noord naar zuid via West Virginia rijden en bijvoorbeeld naar de New River Gorge gaan om te raften of te hiken. En /erg/ lekkere pizza eten bij Pies & Pints in Fayetteville :-).

Vanaf daar kun je nog een dagje of twee doorbrengen in Shenandoah NP voordat je uiteindelijk naar Washington DC rijdt.

Roel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vergeet ook niet, dat vlakbij Washington het prachtige Great Falls NP is. Zowel aan de Virginia (ruiger), als Maryland kant zeer de moeite waard. En op een uurtje rijden zit je in het Shenandoah National Park en kun je grotten bezoeken. Inderdaad is er hier in het oosten ook erg veel mooie natuur en, als je buiten de steden gaat, erg leuke oude plaatsjes.
Vanaf daar kun je nog een dagje of twee doorbrengen in Shenandoah NP voordat je uiteindelijk naar Washington DC rijdt.

Roel.
Mwah, Shenandoah NP is mooi, maar om er twee dagen aan te besteden lijkt me wat veel. Ik zou echt een dag extra bij Washington (en omgeving) plakken. Dan kun je ook Old Town Alexandria, Mount Vernon en Great Falls o.a. erbij nemen.

Nog een vraagje aan Maaikjuh, waarom 1,5 dag Pittsburgh? Het valt me op, dat jullie Philadelphia overslaan, dat vind ik persoonlijk een leukere en interessantere stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

hi Maaike,

Klinkt allemaal erg spannend!
Wij zijn in sept/okt jl. 4 weken door dit gebied gereden en alles heeft zijn bekoring en smaken zijn verschillend.

Great falls, bij Washington vonden wij persoonlijk tegenvallen. Maar ja je bent toch aan het rondrijden en dan wil je zoveel mogelijk zien.
Wij hebben op 1 dag Arlington - Great Falls - Georgetown (oude opgeknapte wijk van Washington met dure winkels) gezien
2e Dag de hele dag door Washington gelopen en veel gezien.
Wij hebben de auto bij het station van Alexandria gezet en hebben de trein genomen, super!!
Washington, is statig en mooi met allemaal bekende gebouwen

De staten Pennsylvania, Connecticut en Virginia zijn echt zo mooi om doorheen te rijden. Kleine dorpjes en uitgestrekte landerijen. De Amish bekijken in de buurt van Lancaster is ook een aanrader. Maisvelden en die prachtige rode schuren.

Finger Lakes. Tja veel van de meren en waterlijn zie je vaak niet door alle huizen die er voor zijn gebouwd. Prive terrein dus je kan er niet bij komen. Wij vonden het tegenvallen! Maar hebben wel wat lekkere flessen wijn gekocht

Niagara (canadese kant!!!) is mooi om s avonds ff te zien en een 1 1/2 uur in de ochtend. Meer als genoeg!
Bezoek wel het mooie plaatsje: Niagara on the Lake!!!!! Hier ook zeer veel wijnboeren.

Adriondack Mountains zeer mooi gebied om door te rijden en mooie tochten te plannen
Wij hebben daar 2 nachten gelogeerd in old Forge.

White Mountains (New Hampshire) is erg mooi qua natuur. Niet vergeten de Kamacagus Highway te rijden.

Boston, hebben wij 2 volle dagen in doorgebracht. Relaxte stad ( vinden wij) maar je auto thuislaten. Gewoon de trein/openbaar vervoer nemen. Kost allemaal niets en geen gedoe met duur parkeren. De verschillende bouwstijlen, wolkenkrabbers en oude gebouwen door elkaar en het groen vonden wij fantastisch. Freedom Trail lopen en de oude wijken bekijken ( Little Italy) helemaal te gek.

Cape Ann, mooi stukje en goed te berijden. Plaatsje Rockport erg sfeervol met allemaal kleine houten vissershuisjes.

Weer een lang verhaal geworden. Succes!!!!

groetjes

Daan en Jeannine
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

Wat een handige tips allemaal! Dank daarvoor.
Petra/VS schreef:Vergeet ook niet, dat vlakbij Washington het prachtige Great Falls NP is. Zowel aan de Virginia (ruiger), als Maryland kant zeer de moeite waard.

Nog een vraagje aan Maaikjuh, waarom 1,5 dag Pittsburgh? Het valt me op, dat jullie Philadelphia overslaan, dat vind ik persoonlijk een leukere en interessantere stad.
Great Falls NP lijkt me echt super, ik had helemaal niet gezien dat het zo 'op de route' lag! Dit gaan we zeker inplannen.
Nu ben ik nog echt een USA-groentje en vraag ik mij af hoe je het best zo'n park kunt bezoeken. Rijd je er langs en moet je bv. entreegeld betalen om er dingen te bekijken etc.?

Pitssburgh heb ik eigenlijk willekeurig gekozen en omdat we toch veel autorijden leek het mij handig om even 'bij te komen' zeg maar.
Maar 1.5 dag is misschien wat lang. Misschien dat we dan gewoon doorrijden naar washington en omgeving.
Omdat we een auto willen huren in Boston en willen inleveren in Washington hebben we besloten Philadelphia niet te bezoeken.
We zijn van plan om weer met een megabus naar New York te vertrekken, dit omdat mijn vader met een hernia het niet fijn vindt om zoveel dagen auto te rijden..
Maaikjuuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikjuuh »

4me schreef:
Niagara (canadese kant!!!) is mooi om s avonds ff te zien en een 1 1/2 uur in de ochtend. Meer als genoeg!
Bezoek wel het mooie plaatsje: Niagara on the Lake!!!!! Hier ook zeer veel wijnboeren.
Dank voor je verhaal 4me! Hebben julllie zo'n boottocht (maid of mist? ofzoiets?) gedaan? Is dit aan te raden?
Als je de Falls wilt zien vanaf de Canadese kant, doen ze dan nog moeilijk bij de grens? Of is het gewoon paspoort afgeven en klaar? :D
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maaikjuuh schreef:Wat een handige tips allemaal! Dank daarvoor.
Petra/VS schreef:Vergeet ook niet, dat vlakbij Washington het prachtige Great Falls NP is. Zowel aan de Virginia (ruiger), als Maryland kant zeer de moeite waard.

Great Falls NP lijkt me echt super, ik had helemaal niet gezien dat het zo 'op de route' lag! Dit gaan we zeker inplannen.
Nu ben ik nog echt een USA-groentje en vraag ik mij af hoe je het best zo'n park kunt bezoeken. Rijd je er langs en moet je bv. entreegeld betalen om er dingen te bekijken etc.?

Pitssburgh heb ik eigenlijk willekeurig gekozen en omdat we toch veel autorijden leek het mij handig om even 'bij te komen' zeg maar.
Maar 1.5 dag is misschien wat lang. Misschien dat we dan gewoon doorrijden naar washington en omgeving.
Omdat we een auto willen huren in Boston en willen inleveren in Washington hebben we besloten Philadelphia niet te bezoeken.
We zijn van plan om weer met een megabus naar New York te vertrekken, dit omdat mijn vader met een hernia het niet fijn vindt om zoveel dagen auto te rijden..
Ik vraag me af of dat wel zo verstandig is. Je moet uiteindelijk terug naar JFK? Dan is het misschien verstandiger om de auto in Washington wel te houden (wel rekening mee houden qua hotelkeuze) en zelf terug te rijden. Ik denk dat dat met vier personen uiteindelijk een stuk goedkoper is. Verder zal je veel meer tijd over houden en het geeft je in ieder geval meer vrijheid. Washington naar NYC is een dikke drie uur rijden. Als je met het OV (trein of bus?) gaat dan ben je even lang (trein) of veel langer (bus) bezig en kom je in NYC waarschijnlijk op Penn station uit, en vanuit daar moet je dan dus nog naar het vliegveld met OV of wellicht een (kostbare) taxi. Ook dat kost je zeker nog een tot anderhalf uur. Een auto daarintegen kun je gewoon inleveren op het vliegveld, koffers eruit, de airtrain in en naar de terminal.

Ook zou ik echt overwegen om de auto ook te huren vanaf JFK, op de dag dat jullie uit New York City weg gaan en die dus daar ook weer in te leveren. Je hebt dan geen drop-off kosten en ook geen kosten voor bus/trein. Ter vergelijking, een beetje auto kost ongeveer $250 per week, inclusief alles. Voor die hele periode (ruim twee weken) ben je dan dus zeg even $600 aan autohuur kwijt, uitgaande van huur en terugbrengen op JFK. Als je die auto dan in Boston en NYC een paar dagen moet parkeren ben je nog $150 extra kwijt aan parkeergeld en $50 aan extra brandstof voor de afstand NYC->Boston en Washington DC->NYC. Op dat laatste stuk heb je ook nog een paar dollar tol, dus zeg even $815 totaal.

Huur je in plaats daarvan een auto vanaf Boston tot aan Washington DC voor een periode van een ruime week dan is de huur lager, zeg zo'n $300. Daarbij komen dan wel drop-off kosten omdat je de auto ergens anders terugbrengt. Die varieren en zijn afhankelijk van de verhuurder, maar zullen ergens tussen de $150 en $300 inliggen. Laten we even $200 aanhouden. Autohuur is dan dus $500. Je hebt dan nog $315 over voor het OV tussen NYC en Boston voor vier personen /en/ OV tussen Washington DC en NYC/JFK voor vier personen. Ik denk niet dat je dat gaat halen.

Ga je met de trein (Amtrak) dan ben je ruim $900 kwijt voor de tickets. Met bussen is het goedkoper, maar een non-refundable Greyhound ticket voor deze afstanden kost je per persoon zo ongeveer $40. Dat is dus $320 voor de bustickets en dan moet je ook nog vanaf NYC Penn station naar JFK toe. Dat kost je (OV) $28 voor vier personen.

Let er met de auto wel op dat je niet in de ochtendspits vanaf Washington DC naar NYC gaat rijden. Dan ben je namelijk wel wat langer dan drie uur bezig.

Great Falls NP is inderdaad erg mooi en was ik vergeten. Maar vergeet al die andere mooie parken en mooie natuur niet. Zonde om daar zomaar langs te rijden!

Roel.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maaikjuuh schreef:
4me schreef:
Dank voor je verhaal 4me! Hebben julllie zo'n boottocht (maid of mist? ofzoiets?) gedaan? Is dit aan te raden?
Als je de Falls wilt zien vanaf de Canadese kant, doen ze dan nog moeilijk bij de grens? Of is het gewoon paspoort afgeven en klaar? :D
Zeker doen in Niagara Falls:

- Maid of the mist
- Cave of the winds (al is het maar om even lekker nat te worden)
- 's avonds vanaf de canadese kant naar de verlichting kijken
- overnachten aan de canadese kant! Embassy suites ligt erg leuk en is zeker met z'n vieren een prima betaalbare optie (voor een family suite).
- Op de aankomstdag wandelen in het state park aan de amerikaanse kant. Let op met parkeren, niet alle gebarende mensen in reflecterende hesjes volgen maar gewoon de borden naar de parkeerplaats P1, P2 of P3 van het state park. Je betaalt daar $8 of $10 om te parkeren, maar je auto staat veilig en het geld wordt gestoken in het visitors center en het park. Als je de gebarende mensen in hesjes volgt dan kom je ergens op een achteraf parkeerplaatsje uit, betaal je wellicht maar $5 maar daarmee draag je niets bij aan het park en moet je verder lopen.
- Aan de canadese kant kun je ook naar beneden toe, tot achter de watervallen. Als je tijd hebt is het zeker leuk.
- Aan de amerikaanse kant is een 4D film/attractie. Ik heb hem overgeslagen maar het schijnt wel de moeite waard te zijn. Er is ook discovery documentaire over gemaakt.
- Aan de canadese kant kun je parkeren in de garage van het casino. Je betaalt eenmalig bij het uitrijden, tarief is $5 /behalve/ in de weekenden, dan betaal je $20. Maar het gaat dus om het moment van uitrijden! Parkeren bij de hotels zelf kan vaak alleen met een valet en is kostbaarder.

Voor de rest is het een enorme tourist trap. Dat begint al met die parkeermensen in hesjes. Maar als je daar doorheen prikt dan is het een fantastisch natuurgeweld dat je echt een keer gezien moet hebben.

Roel.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

overnachten aan de canadese kant! Embassy suites ligt erg leuk en is zeker met z'n vieren een prima betaalbare optie (voor een family suite)
Daar zaten we afgelopen weekend, was prima.
Finger Lakes. Tja veel van de meren en waterlijn zie je vaak niet door alle huizen die er voor zijn gebouwd. Prive terrein dus je kan er niet bij komen. Wij vonden het tegenvallen! Maar hebben wel wat lekkere flessen wijn gekocht
Er zijn verschillende parken aan het water. Rijdend over rt 89 langs Cayuga Lake of rt 14 langs Seneca Lake zie je toch wel stukken van de meren.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer