Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje New York --> Beste tijd??

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
MissUnitedStates
Amerika-ontdekker

Weekje New York --> Beste tijd??

Bericht door MissUnitedStates »

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik wil al heel lang (zolang als ik me kan herinneren) in Amerika wonen. Aangezien dat er helaas niet in zal zitten wil ik graag beginnen met een vakantie en dan een week naar New York. Het lijkt kort, maar ik heb nog niet zoveel gespaard omdat ik in maart dit jaar op mezelf moest gaan wonen :roll: .

Ik wil graag volgend jaar met een vriendin naar New York, kan iemand mij zeggen wat de beste (niet al te duurste) tijd is om daar heen te gaan en plekjes aanraden die echt een must zijn om te zien?

Hoe betrouwbaar zijn de Hostels? Of kunnen we beter een Hotel nemen. De Hostels zijn wel een stuk goedkoper en we zijn alleen van plan om te slapen daar en voor de rest de hele week op pad.

Bedankt alvast :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Beste tijd voor New York: ALTIJD!!! :D Zonder geintjes: in de zomer en rond Kerst betaal je natuurlijk meer. Maar verder maakt het weinig uit, denk ik. Ikzelf ben er een keer in juli geweest, en dit jaar in februari. En allebei even geweldig. New York in de zon is mooi, maar New York in de sneeuw is minstens net zo geweldig. Hou er wel rekening mee dat het er goed koud kan zijn.

Een must om te zien: ik zou zeker de typische toeristendingen niet overslaan: Empire State Building, Liberty Island etc. Ik vind zelf het Metropolitan Museum een aanrader, ook als je niet zo'n kunstfan bent (al is het alleen maar om je te verbazen over de grootte)

Betrouwbaarheid van hostels: ikzelf slaap altijd in een hostel. Je hebt ook 1 of 2 persoonskamers bij hostels, en meer dan slapen doe je er toch niet. Het nadeel is dat je je badkamer moet delen (maar ikzelf heb daar geen problemen mee zolang het schoon is). Het voordeel is dat het goedkoop is. Zelf heb ik goede ervaringen met http://www.jazzonthepark.com

Veel plezier...
Laatst gewijzigd door Mack op 11 nov 2005, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Hillz
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillz »

En houdt er in de zomer rekening mee dat het echt warm is. Daar heb ik me dit jaar (july) dus totaal op verkeken. :?

Najaar lijkt mij het beste. Rond kerst het mooist.
MissUnitedStates
Amerika-ontdekker

Hee bedankt voor jullie reacties, ik ga eens kijken op die site Mack.

Ik zat ook aan na- of voorjaar te denken!
Mijn hart ligt in Amerika, helaas mijn lichaam niet....
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Weet iemand eigenlijk vanaf wanneer de kerstsfeer in de stad is? Bijvoorbeeld wanneer de kerstboom wordt ontstoken?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik zie dat ik een foutje in het adres heb gemaakt: het goede adres is http://www.jazzonthepark.com

:sorry:
Mack
MW Drawings

newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Hillz schreef:En houdt er in de zomer rekening mee dat het echt warm is. Daar heb ik me dit jaar (july) dus totaal op verkeken. :?

Najaar lijkt mij het beste. Rond kerst het mooist.
Najaar is inderdaad een mooie tijd, ronde de kerst is het tevens wel de duurste tijd... en ben je vrees ik te laat voor een betaalbare vakantie...

Ik deel overigens de mening van Mack, NY is altijd leuk om te gaan...succes en veel plezier..
I love NY
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Je kunt beter in een hostel gaan slapen, als je het tenminste geen probleem vindt om met wildvreemden op een kamer te slapen. Hotels zijn volgens mij 2 a 3 keer zo duur.

Ikzelf heb toen ik in New York was in het Chelsea International Hostel geslapen (251 West 20th Street), de Manhattan Inn (303 West 30th Street) en in het hostel van Hostelling International (891 Amsterdam Avenue, West 103rd Street) en dat beviel me wel goed.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nonaj schreef:Je kunt beter in een hostel gaan slapen, als je het tenminste geen probleem vindt om met wildvreemden op een kamer te slapen. Hotels zijn volgens mij 2 a 3 keer zo duur.
Je kunt ook vaak 1-persoons of 2-persoonskamers boeken. Dat is dan (uiteraard) duurder, maar je slaapt wel alleen. In vergelijking met een hotel is het nog steeds goedkoop. Je krijgt alleen een kamertje met een bed, meer niet. Maar meer heb je toch niet nodig?
Mack
MW Drawings

eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi MissUS,
Als je interesse hebt, in ons logboek staan allerlei links naar de Must Sees in NYC. Ook links naar hostels en meer informatie. Wij gaan net na kerst tot in januari naar NYC voor 10 dagen. Op het logboek kun je onze plannen, boekingen, etc allemaal volgen en vragen stellen. Je komt er via onze website http://www.rayann.tk en de link logboeken.
Stel gerust vragen en vergeet niet ons gastenboek te tekenen :wink:
Groetjes en alvast heel veel plezier!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Mack schreef:
Nonaj schreef:Je kunt beter in een hostel gaan slapen, als je het tenminste geen probleem vindt om met wildvreemden op een kamer te slapen. Hotels zijn volgens mij 2 a 3 keer zo duur.
Je kunt ook vaak 1-persoons of 2-persoonskamers boeken. Dat is dan (uiteraard) duurder, maar je slaapt wel alleen. In vergelijking met een hotel is het nog steeds goedkoop. Je krijgt alleen een kamertje met een bed, meer niet. Maar meer heb je toch niet nodig?
Nee, meer heb je inderdaad niet nodig. Ik had alleen het geld er niet echt voor over om extra te betalen voor een eenpersoonskamer, en ik vond het ook wel gezellig (meestal dan).
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Dit jaar gaat de boom op 30 November aan geloof ik. Meestal begint de kerstsfeer zo'n beetje na Thanksgiving.

Ik vind het begin van het jaar (feb/maart) vaak ook een goede tijd om te reizen. Vaak zijn tickets dan goedkoper en is het ook wat minder druk geloof ik.
Als het je meer om het weer enzo gaat is April/mei en het najaar mooi. Central park is ook erg mooi in de herfst. (oktober) In September kan het soms nog flink heet zijn.
Ik meen dat je ergens in mei in NYC "fleet week" hebt, is ook erg leuk, er zijn dan veel internationale marineschepen die je kunt bekijken, en de stad ziet wit van de mannen in matrozenpakjes. :-)
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Sylke schreef:Dit jaar gaat de boom op 30 November aan geloof ik. Meestal begint de kerstsfeer zo'n beetje na Thanksgiving.
Bedankt Sylke! Had de hoop al opgegeven dat ik een antwoord zou krijgen :wink:
Sylke schreef:Ik meen dat je ergens in mei in NYC "fleet week" hebt, is ook erg leuk, er zijn dan veel internationale marineschepen die je kunt bekijken, en de stad ziet wit van de mannen in matrozenpakjes. :-)

Haha, dat lijkt mij nu leuk om te zien. :lol:

Chantal
Sylke
Amerika-ontdekker

Bericht door Sylke »

Hoi Chantal,
Toevallig zag ik de boom vandeweek net op de Today show.
Meen bijna zeker gehoord te hebben dat de "aansteekdatum" de 30e was.

Fleet week is inderdaad erg leuk om te zien, de meeste van die mannen zien er dan ook niet aal te onaantrekkelijk uit, dus dat is nooit verkeerd. ;-)

Als je nog vraagjes hebt, stel ze gerust, heb een paar jaartjes in NY gewoond en er veel vakanties doorgebracht :-)
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Sylke schreef: Fleet week is inderdaad erg leuk om te zien, de meeste van die mannen zien er dan ook niet aal te onaantrekkelijk uit, dus dat is nooit verkeerd. ;-)

Als je nog vraagjes hebt, stel ze gerust, heb een paar jaartjes in NY gewoond en er veel vakanties doorgebracht :-)
Dank je! Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden, want ik wil graag een keertje naar New York, maar om nu nog te plannen voor de kerst is een beetje te laat en misschien moet ik dan maar tijdens fleet week gaan, misschien vind ik wel een leuke man ;-) maar ik heb zo'n idee dat de mannen met een ander doel daar op stap gaan....

Leuk dat je daar hebt gewoond!

Chantal
MissUnitedStates
Amerika-ontdekker

eaglelgae schreef:Hoi MissUS,
Als je interesse hebt, in ons logboek staan allerlei links naar de Must Sees in NYC. Ook links naar hostels en meer informatie. Wij gaan net na kerst tot in januari naar NYC voor 10 dagen. Op het logboek kun je onze plannen, boekingen, etc allemaal volgen en vragen stellen. Je komt er via onze website http://www.rayann.tk en de link logboeken.
Stel gerust vragen en vergeet niet ons gastenboek te tekenen :wink:
Groetjes en alvast heel veel plezier!
Anneke
Hee Tof!

Ik ga gelijk even kijken nu!
Ik was even een paar daagjes afwezig maar ben d'r weer!
Zie dat er aardig gereageerd is in dit topic!! Super hoor! Bedankt! :D
Mijn hart ligt in Amerika, helaas mijn lichaam niet....
Natasja83
Amerika-ontdekker

Bericht door Natasja83 »

Je kan toch ook een hotel buiten Manhattan nemen bijvoorbeeld in Queens of Brooklyn, waardoor je niet naar een hostel hoeft te gaan het idee dat je een badkamer met anderen moet delen is toch niet een fijn idee vind ik!!
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Zoals Anneke (eaglelgae) eerder al in dit topic zei, zijn wij dus in New York geweest van 27 december tot 5 januari. Op 1 nacht na verbleven we alle nachten in Flushing YMCA in Queens. Wel een half uur met de metro, maar het is een superveilige en gezellige buurt. 10 minuutjes lopen van het metrostation. Niks mis mee.
Maar... die ene nacht die we in Westside Inn verbleven waren we blij om dat die snel voorbij was. De liften werkten niet. De ramen op de kamer sloten niet. Het bed was een matras op de grond. De deur leek erop alsof ie elk moment eruit kon vallen en... het was flink duurder dan YMCA.
Voor uitgebreide verslagen en foto's http://www.rayann.tk.

p.s. een prijsindicatie: we waren voor 10 daagjes New York, inclusief alle overnachtingen, ontbijt, lunch en diner en inclusief alle entreegelden toaal voor 2 personen 900 euro kwijt! :)
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Gregske
Amerika-ontdekker

Bericht door Gregske »

Raymond schreef:Zoals Anneke (eaglelgae) eerder al in dit topic zei, zijn wij dus in New York geweest van 27 december tot 5 januari. Op 1 nacht na verbleven we alle nachten in Flushing YMCA in Queens. Wel een half uur met de metro, maar het is een superveilige en gezellige buurt. 10 minuutjes lopen van het metrostation. Niks mis mee.
Maar... die ene nacht die we in Westside Inn verbleven waren we blij om dat die snel voorbij was. De liften werkten niet. De ramen op de kamer sloten niet. Het bed was een matras op de grond. De deur leek erop alsof ie elk moment eruit kon vallen en... het was flink duurder dan YMCA.

p.s. een prijsindicatie: we waren voor 10 daagjes New York, inclusief alle overnachtingen, ontbijt, lunch en diner en inclusief alle entreegelden toaal voor 2 personen 900 euro kwijt! :)
WHAT????? :shock: :shock: :shock:

ik betaal voor vier nachten in de kerstperiode (14 -19december) welgeteld 905€ per persoon!!!

amai... :roll:
16 months till lift off!!!

underaged girlfriend (19years)

Afbeelding
[/url]
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Gregske schreef:
Raymond schreef:Zoals Anneke (eaglelgae) eerder al in dit topic zei, zijn wij dus in New York geweest van 27 december tot 5 januari. Op 1 nacht na verbleven we alle nachten in Flushing YMCA in Queens. Wel een half uur met de metro, maar het is een superveilige en gezellige buurt. 10 minuutjes lopen van het metrostation. Niks mis mee.

WHAT????? :shock: :shock: :shock:

ik betaal voor vier nachten in de kerstperiode (14 -19december) welgeteld 905€ per persoon!!!

amai... :roll:

ja maar waar slaap jij. ik ben ook altijd minimaal 100 $ per nacht kwijt, maar ik heb dan wel een echt apartement met keuken (in Harlem weliswaar) in een B&B. iets vergelijkbaars in Manhattan zou minimaal 175 zijn, en een echt hotel nog meer. aan ene kant van spectrum heb je een YMCA, aan de andere kant Park Hotel
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer