Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips en trucs: Washington DC (met foto's)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tips en trucs: Washington DC

Bericht door roelb »

Beste Tans4USA,
Tans4USA schreef:Voor onze reis in juli heb ik een overzicht gemaakt van restaurants die aanbevolen worden in Washington.
Zaytinya, 701 9th Street (corner of 9th and G str), mezze
Inderdaad een prima restaurant. Wel een das aandoen. In dezelfde buurt zit DC Coast, ook een aanrader, en ook daar niet in je korte broek naar binnen. Als je van oesters houdt dan zou ik zeker de Old Ebbit Grill aanraden. Uitgebreide oesterkaart en allemaal even lekker en vers en het restaurant zelf is een stuk minder formeel.

Roel.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Tans4USA schreef: Elephant & Castle, 1201 Pennsylvania Avenue, aanbevolen pub/restaurant
Hier hebben wij gisteren gegeten en dat was idd prima. Vooral ook een erge leuke sfeer op het terras.

Verder kan ik iedereen de Segway tour aanraden die hebben we gisterochtend gedaan en dat was echt ontzettend leuk.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tans4USA schreef:Voor onze reis in juli heb ik een overzicht gemaakt van restaurants die aanbevolen worden in Washington.

Cosi, 5252 Wisconson Avenue (Witte huis), leuk lunchadres
Dit adres is in Georgetown. Die bij het Witte Huis is 1700 Pennsylvania Avenue
Elephant & Castle, 1201 Pennsylvania Avenue, aanbevolen pub/restaurant
Een andere aanrader daar vlakbij is Ten Penh (10th St en PA Ave), bijzonder Aziatisch eten, bestel vooral de crispy spinach!

Er zijn tientallen leuke en goede restaurants in Washington en omgeving, maar nog een paar, die goed en niet zo duur zijn: Jaleo (Spaanse tapas) aan 7th Street, Clyde's (plaatselijke keten met locaties in o.a. Georgetown en Chinatown), Mi n Yu (leuk restaurant aan M Street in Georgetown). Btw, ik zie, dat Roel schrijft, dat je een das om moet voor Zaytinya, maar dat is niet zo. Er zijn maar weinig restaurants, die dat vereisen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Petra/VS schreef: Btw, ik zie, dat Roel schrijft, dat je een das om moet voor Zaytinya, maar dat is niet zo. Er zijn maar weinig restaurants, die dat vereisen.
Natuurlijk vereisen ze het niet, maar in je korte broek en t-shirt zul je op zijn minst wat scheef worden aangekeken en zelf voel je je vermoedelijk ook niet echt op je gemak. Wellicht is een das ook weer het andere uiterste, maar enigzins nette kleding wordt in sommige restaurants toch echt uitdrukkelijk op prijs gesteld.

Roel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Washingtonians kleden zich inderdaad over het algemeen wat netter, dan Amerikanen in andere gedeeltes van het land. Bovendien ligt Zaytinya in het kantoorgedeelte, waardoor je veel mensen ziet, die er direct uit hun werk gaan eten. Wellicht wekte dat de indruk, dat je er met das gekleed heen moet. Misschien zal je wat vreemd worden bekeken, als je in een afgeknipte korte spijkerbroek met t-shirt zonder mouwen en slippers binnenkomt (al let men meestal niet zo op wat anderen aanhebben, tenzij je er echt belachelijk uitziet), maar wij hebben vaak genoeg in "casual" tenue (nette korte broek met polo shirt of zo voor Rick) bij Zaytinya en dergelijke restaurants gegeten. DC Coast is weer een stapje hoger op de "sjiek" meter. Daar zou Rick tenminste een lange broek en overhemd heen dragen. Wat ik wilde zeggen is, dat je niet je nette pak met stropdas hoeft mee te nemen om bij de meeste restaurants in Washington te kunnen eten. Strandkleding is weer het andere uiterste. Gewoon nette zomerkleding voldoet.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Hey,
Door te klikken van hier naar ginder, ben ik eens gaan kijken op de site van het marriott metro hotel en daar vond ik een 'ding om te doen' nl de Smithsonian Zoo, blijkbaar gratis en niet zo denderend ver weg (10 min met de auto of een uurtje! wandelen :lol: ) Dat vond ik toch ook wel interessant, wij houden wel van dierentuinen en zo, dus dat ga ik er toch proberen in te voegen als we naar ginder gaan. Iemand daar al geweest, is het echt groot of valt dit mee?
En ook de Old Town Trolley lijkt me heel interessant, zo zien we ook alles zeker en kunnen we misschien nadien nog andere dingen doen. Maar is het nu het beste om 1 dag zo'n ticket te pakken of beter toch ineens eentje voor 2 dagen? We zouden er toch een 3 volle dagen zijn.
Marriott metro hotel vind ik dus ook ideaal voor ons. Je kan er ook kiezen voor een kamer hoog of laag. Heb je daar veel nachtlawaai? Anders nemen we een kamer hoog en droog :D
Iemand nog leuke tips voor Washington, die we zeker moeten doen (buiten de bekende zaken)?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben de Zoo en de Old Town trolley gedaan.
De Zoo is mooi en best groot hebben daar ruim een halve dag door gebracht, had makkelijk een hele dag gekunt.
We hebben 1 dag gebruik gemaakt van de trolley, is ook aan te bevelen zeker als je een leuke gids treft.
Zie ons reisverslag dag 2 voor de trolley en dag 5 voor de zoo.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Ik ben nog verder aan het kijken voor Washington en blijkbaar is die Tourmobile nog iets interessanter; die rijdt zelfs over Arlington Cemetary. Nu had ik gedacht om één dag die tourmobile te pakken en dan de hele toer te doen: van Union Station tot aan en over Arlington Cemetary (en even gaan kijken aan het Pentagon misschien) en terug met de nodige op- en afstappen natuurlijk. Maar is dit te doen dan op één dag? Want de afstanden lijken niet zo ver te zijn maar hoelang doe je er dan over bv als je nergens zou afstappen (en natuurlijk als je afstapt kan je overal blijven hangen zo lang je wil :D )
En dan de reis naar National Zoo; we zouden die metrobus wel willen doen en ik weet wel waar opstappen en eigenlijk ook wel waar afstappen nl aan de zoo-entrance Connecticut Avenue. Maar hoe weet je nu wanneer je er bent? Wordt dit dan gezegd op de bus of verschijnt er ergens een boodschapje in de bus (in neon??) zodat je op tijd afstapt? En dit ook voor de terugreis naar Washington Verizon Center natuurlijk... We willen niet te vlug afstappen of te ver mee rijden :banghead: Of mag je het gewoon aan de chauffeur vragen dan?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat die bussen betreft gewoon aan de chauffeur vragen. Old Town Trolley gaat ook naar Arlington National Cemetery, alleen rijdt die niet over de begraafplaats. Als je goed ter been bent raad ik aan de begraafplaats te lopen. Op die manier krijg je echt het gevoel hoe enorm die is. Ik vind de gidsen van Old Town Trolley over het algemeen beter, dan die van Tourmobile.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In het "Plannen voor het weekend" topic schreef ik er al over. Wij zijn gisteren op de Potomac gaan kajakken. Ik kan dat heel erg aanraden voor eens iets anders in Washington! Er zijn twee plaatsen, waar je ze kunt huren. Thompson Boat Center, ongeveer naast het Kennedy Center, en Jack's Boat House (die meer boten heeft). Ze hebben trouwens ook kano's. Naderhand kun je dan lunchen of dineren op het terras van een van de restaurants daar langs het water.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ik kom net bij de begraafplaats vandaan. Wat enorm indrukwekkend zeg! Een aanrader!
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit!

Ik heb de cemetery helaas over moeten slaan bij mijn bezoekje aan DC, maar heeft me in ieder geval een excuus gegeven om snel een keer terug te gaan :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Doordat we onze campers volgend jaar niet bij Road Bear huren, maar bij Moturis, lijkt er een extra dag in Washington bij te kunnen. Moturis heeft namelijk een early pickup, zodat we wat verder durven doorrijden op de vertrekdag. Die dag wil ik heel graag Arlington Cemetry erbij nemen.

Petra, jij wist me een keer te vertellen welke tour over Arlington Cememtry kwam (meer dan alleen even stoppen)?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Tourmobile rijdt over de begraafplaats, de anderen wel ernaar toe, maar niet op de begraafplaats zelf.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dank je, goed om te weten!
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Echt een aanrader, zo ver als je kunt kijken witte kruizen. Bizar!
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wij zijn ook met Tourmobile over Arlington Cemetry gereden. Vond het erg indrukwekkend al die kruizen op een rijtje. Wat ik wel vreemd vond dat de bestuurders van die Tourmobile echt luid in een microfoon allerlei informatie schreeuwen, links ziet u dit, rechts ziet u dit. Net of het een leuke toeristische attractie was. Terwijl ze zelf zeggen alles met respect te bekijken en stil te zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, net als sommige wachten bij het graf van de Kennedy's, die lopen harder "Sst, respect please" te roepen, dan de mensen, die ze aanmanen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het gebied rond Washington staat bekend om de "blue crabs", die in de Chesapeake Bay worden gevist. Authentiek is het om die te eten in een zogenaamde crab shack. Daar staan lange picknicktafels bekleed met bruin papier, een emmertje met hamertjes erin erop. Je bestelt dan crabben per half dozijn, dozijn of "all you can eat" (beste prijs). De vers gestoomde crabben met de typische Old Bay spice erop worden dan op je tafel gekieperd en dan begint het uitpluizen.
In Washington kun je de crabben zelf kopen, al gestoomd of nog levend, bij de Maine Avenue vismarkt (ook zeer fotogeniek voor de fotografen onder ons en zonder krabben kopen een ervaring).
Gisteravond zijn we echter bij zo'n crab shack geweest, die dicht genoeg bij de stad ligt, om bij een stedenbezoek heen te gaan. Het restaurant heet Quarterdeck en ligt aan Fort Myer Drive in Rosslyn. Reserveringen tijdens het crab seizoen zijn noodzakelijk. Het is niet goedkoop (voor all you can eat ($35) moet de hele tafel meedoen, anders kun je per half of vol dozijn bestellen), maar de ervaring zeker waard!

Afbeelding

Onze maaltijd van gisteren :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer