Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Offerte New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Offerte New York

Bericht door Grandu »

Hey,
Ik heb een tijdje geleden een offerte van Jan Doets gekregen voor een week 6 personen New York. Nu gaat dit niet door want ik ga alleen met mijn zus voor 5 dagen! :D Ik heb zelf, op basis van de eerdere offerte, een eigen kostenlijst opgesteld. Het hotel stond voor 500 euro per persoon op de offerte van Jan Doets inclusief de vlucht. Erg goedkoop vind ik! Ik heb er rekening mee gehouden dat dit hoger uit kan vallen.

Het ziet er beetje lastig uit want de spaties werken blijkbaar niet!
Kostenoverzicht

Man. Exp. Belleclaire 2 ps a EUR 500 --EUR 1.000,00
Indien bovenstaande hoger uitvalt --EUR 400,00
Bijdrage aansprakelijkheidsverzekering --EUR 18,00
Luchthavenbelasting --EUR 512,00
Administratiekosten --EUR 25,00
Poliskosten --EUR 3,77
Annuleringsverzekering --EUR 60,00
Assurantie belasting --EUR 18,80
Abonnement openbaar vervoer (MTA.NY) --EUR 35,82
Empire State Building Observation Deck --EUR 14,33
Liberty Island Ferry --EUR 6,45
Overige entreekosten --EUR 50,00
EUR ============
2037,57

P.p. -- EUR 1018,79

Kostenoverzicht incl.:
- MetroCard New York
1 USD 7 METROCARD
MetroCard New York
4 rides
- Top of the Rock
Top of the Rock Observation Deck

Kostenoverzicht excl.:
- Ontbijt, lunch en diner

Denken jullie dat dit een redelijke lijst is?!?!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bramster
Amerika-expert

Re: Offerte New York

Bericht door Bramster »

Ik zie er geen Ticket bij staan, maar wel luchthavenbelasting, dat zit blijkbaar niet bij de prijs in. Wel raar
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Ik vind het hotel duur!

5 dagen is dat 5 of 4 nachten in jouw berekening?
Mijn hotel kostte 115 dollar per nacht. Ik zit er 6 nachten en betaal inclusief taxes 871 dollar.
Dus jij zou dan ongeveer 500 euro kwijt zijn voor de kamer. = 250 euro pp.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Enne... maar voor 1 dag een metrokaart?
nummertjen13
Amerika-newbie

Bericht door nummertjen13 »

Ik denk dat je beter af bent met een weekkaartje voor de metro hoor...
Kost 25 dollar, maar je maakt er zoveel ritjes mee als je maar wil
Als je voor een week gaat, en echt de bekende dingen wil gezien hebben koop je beter een New York Pass, ipv alle inkomgelden apart te betalen.
Je betaald 150 dollar p.p. voor een 7day pass, maar je kan in (bijna) alle grote attracties 'gratis' binnen.
Zo kan je toch aardig wat uitsparen hoor.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Abonnement openbaar vervoer (MTA.NY) --EUR 35,82
Dat is het metroabonnement, volgens de prijzen van de MTA New York.

Die 500 euro voor het hotel is HOTEL EN VLUCHT. Die 200 euro in verband we niet meer de goedkoopste prijzen krijgen en die luchthavenbelasting zit er iid nog bij. Dus hotelkosten + luchthavenbelasting voor hotel en vlucht.

---Mark Twain
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Oh, dat is wel weer héél goedkoop! Dus grofweg 750 euro pp voor een vlucht en 5 hotelnachten?
Is het hotel wat? Heb je dat al kunnen zien?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het is het Belleclairehotel; http://image.hospitalityonline.com/e/2106/210655_2.jpg

Ziet er zeker niet verkeerd uit vind ik :D en idd 750 euro voor vlucht en hotel, 4 of 5 nachten (moet ik even nakijken hoeveel er in die vorige offerte staat).

---Mark Twain
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Recensies zijn ook goed!
Ik vraag me echt af hoe je dit voor elkaar krijgt. Want voor 2 vluchten betaal je al minimaal 800 euro in het laagseizoen.
Lekker hoor!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb een offerte laten maken voor 6 personen 5 dagen New York in de herfstvakantie bij Jan Doets. Op basis daarvan heb ik naar de kosten gekeken en deze stonden er daar in voor '500 euro hotel + vlucht'. Later nog eens gemaild of dat wel echt zo was en inderdaad; hotel en vlucht kosten 500 euro. Ik heb een marche van 200 euro erbij gezet. :) Leuk aanbod lijkt me!

---Mark Twain
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Weet je zeker dat het niet om meerpersoonskamers ging? (dat daardoor bij 6 personen de persoonsprijs zo laag lag).
Want als je dan nu met 2 bent, kan het duurder uitpakken...
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Nu je het zegt :O Ik heb het even opgezocht. Het gaat inderdaad iets duurder uitvallen denk ik. Het ging over een 2X een 3-persoonskamer. Zou het veel duurder worden?

---Mark Twain
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Geen idee... ik vermoed dat de kamerprijs hetzelfde blijft, maar dat je het dan door 2 deelt ipv door 3.
Dus als de kamer 600 euro gekost zou hebben komt er nu pp 100 euro bij op.
Maar dat zou je even moeten navragen.
donut

Bericht door donut »

Ik heb ook in het Belleclaire gezeten (eerlijk gezegd vond ik het er vreselijk :oops: maar dat is 3 jaar terug) en er zijn nogal wat kamers waar je de badkamer met andere kamer moet delen. Zou het kunnen dat je dat ook hebt en dat het daarom aan de goedkope kant is?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Beste Grandu,
Grandu schreef:Hey,
persoon op de offerte van Jan Doets inclusief de vlucht. Erg goedkoop vind ik! Ik heb er rekening mee gehouden dat dit hoger uit kan vallen.

Man. Exp. Belleclaire 2 ps a EUR 500 --EUR 1.000,00
Indien bovenstaande hoger uitvalt --EUR 400,00
Bijdrage aansprakelijkheidsverzekering --EUR 18,00
Luchthavenbelasting --EUR 512,00
De ticketprijzen combineren met het hotel en daarna de belastingen apart noemen. Gek. Maar goed, je betaalt hier dus in totaal EUR 1530 tot EUR 1930 ("indien bovenstaande hoger uitvalt") voor twee tickets plus 4 (?) hotelovernachtingen in een budget hotel.

Boek je dit zelf, direct, dan kosten de tickets je rond de EUR 400 per stuk. Als je zoekt en wat geluk hebt lukt het wellicht nog wat goedkoper, maar laten we even uitgaan van een gangbare maximale ticketprijs, gewoon direct bij Delta, Continental, American, KLM, etc.

Dan resteert er nog EUR 730 tot EUR 1130 over voor 4 hotelovernachtingen. Dat is zo'n $950 tot $1470, per nacht dus $237 tot $367. Als we
die EUR 400 "Indien bovenstaande hoger uitvalt" even vergeten dan is dat dus nog zo'n $ 237 per nacht voor een budget hotel.

Voor dat geld kun je, bijvoorbeeld via Priceline, zonder problemen een kamer in een deluxe 4-sterren hotel boeken. Sterker nog, dat lukt je makkelijk. Voor een room-rate tussen de $125 en $150 per nacht moet je een mooi hotel kunnen boeken, met belastingen en priceline fees erbij wordt dat dan zo'n $150 tot $175 per nacht. Dan heb je dus nog zeker $250 over om leuke dingen van te doen en zit je ook nog eens in een (veel) beter hotel.
Grandu schreef: Administratiekosten --EUR 25,00
Poliskosten --EUR 3,77
Annuleringsverzekering --EUR 60,00
Assurantie belasting --EUR 18,80
Tja.. Een annuleringsverzekering voor een tripje van 5 dagen met een prijs van EUR 107,57. Het zou mijn keuze niet zijn.
Grandu schreef: Abonnement openbaar vervoer (MTA.NY) --EUR 35,82
Empire State Building Observation Deck --EUR 14,33
Liberty Island Ferry --EUR 6,45
Overige entreekosten --EUR 50,00
Ik denk dat dit allemaal wat laag is geschat. In totaal een dikke 100 euro voor twee personen, 5 dagen in New York. Zowiezo zitten er wat fouten in.

Een 7-day metrocard kost je $25 per persoon, uit de automaat op het eerste metrostation waar je komt. Als je op JFK landt moet je hier echter nog $5pp bijtellen voor de airtrain, heen en terug, dus $20 in totaal. Aangezien je maar 5 dagen (effectief vermoedelijk maar 4,5 oid) in New York bent en veel van je tijd in midtown zal doorbrengen is een 7-day pass wellicht overkill. Als je minder dan 15 ritjes met de metro maakt is het goedkoper om gewoon een reguliere kaart te kopen.

Het Empire state building observation deck kost $20 per persoon. Dus $40. Kaartjes kun je gewoon daar kopen. Je kunt eventueel ook naar Top of the Rock, bovenop Rockefeller center. Iets minder hoog, maar voor het uitzicht net zo mooi, en meestal minder druk.

De ferry naar het Statue of Liberty en Ellis Island kost $12 per persoon, of $20 per persoon als je de audio tour erbij wilt. Zeker voor Ellis Island is de audio tour aan te raden. (Ver) vooraf boeken bij www.statuecruises.com als je monument access of tegenwoordig zelfs crown access wilt. Zonder monument access is het zowiezo een beetje suf.

$50 voor "overige entreekosten" in 5 dagen vind ik erg onderschat. Je bent immers niet voor niets in New York, dus je gaat een hoop dingen zien en doen. Voor een leuke broadway show of wellicht een opera of concert moet je rekenen op $80 tot $120 per persoon. Je gaat vast nog wel naar een of twee musea en je moet natuurlijk ook nog eten.
Grandu schreef: Denken jullie dat dit een redelijke lijst is?!?!
Als je e.e.a. zelf regelt, en met wat meer realistische toegangsprijzen e.d. ziet je kostenplaatje er ongeveer als volgt uit:

EUR 800 Twee tickets BRU=JFK of AMS-JFK
EUR 540 Vier hotelovernachtingen 4* in Midtown via Priceline.
EUR 54 Vier keer airtrain JFK + 2 7-day unlimited ride metrocards
EUR 30 Twee keer toegang observation deck in Empire state building of Rockefeller plaza
EUR 30 Twee keer toegang/ferry Liberty+Ellis island inclusief audio tour (en indien beschikbaar met monument/crown access!)
EUR 150 Twee keer toegang broadway show, schatting. Kan goedkoper of duurder, afhankelijk van de show en waar je de tickets koopt.
EUR 100 Toegang musea inclusief imax films e.d., voor twee personen

Totaal: EUR 1704.

Om dan terug te komen of de eerdere offerte redelijk is, tja, dat is lastig. Als je het zelf niet wilt regelen of geen of slecht engels spreekt dan is het wellicht de moeite waard om e.e.a. uit te besteden aan een reisbureau. Houdt er dan wel rekening mee dat dat reisbureau ook geld moet verdienen en dat je daar dus voor betaald. In alle andere gevallen zou ik je dat voor een stedentrip naar een stad als New York niet aanraden. Met dit forum en bijvoorbeeld een website als Tripadvisor heb je een schat van informatie en kun je alles prima zelf regelen. Het is nog leuk ook om zelf dingen uit te zoeken. En voor het bedrag dat je er mee uitspaart ben ik ook wel bereid om je hotel en tickets te boeken :-).

Groeten,

Roel.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hi Grandu!

Ik boekte onlangs een hotel voor 3 nachten via Priceline. De prijzen die Roel hierboven noemt....ze kunnen echt lager! Ik heb na wat biedingen het Park Central New York gewonnen, een 3* hotel, 2 blokken ten zuiden van Central Park en vlakbij Times Square, 5th Ave en nog veel meer highlights. Allemaal op loopafstand. Nu de prijs: ik won het hotel voor $96 per nacht excl tax. Het komt erop neer dat we met z'n 2-en voor 3 nachten €255,- betaald hebben!!! Ga jij 4 of 5 nachten? Je zou dus voor 425 euro 5 nachten in een hotel kunnen zitten, met zijn 2-en (213 euro pp).

Wil je meer weten over bieden via Priceline? kijk dan even hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=15284
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Hey,
Hoelang we gaan moeten we nog even bekijken. Als we het in een tussenvakantie doen dan zullen we zaterdag terug moeten zijn; aangezien mijn zus in Parijs woont en dan zondag weer naar huis zal moeten gaan. Ik denk echter dat we misschien rond juni gaan. Ik ben dan klaar met mijn examens en heb dan een enorm lange vakantie en mijn zus is als het goed is ook al klaar met haar studiejaar.

Roelb; heel erg bedankt voor alle uitleg! Ik had zelf begrepen dat hotels in new york enorm duur zijn, maar dat blijkt dus helemaal niet het geval te zijn! :D Mijn zus had het laatst over een hostel. Mijn voorkeur gaat er niet naar uit maar weet iemand of er hostels zijn in New York van goede kwaliteit en die schoon zijn? Als een hostel dan toch al zo goedkoop is betaal ik graag wat bij voor kwaliteit.

Ik had gedacht dat hotel veel duurder zou zijn dus ik denk dat we dat maar gaan overwegen! :D En waar kopen jullie altijd vliegtickets? Ik heb geprobeerd via Cheaptickets, Vliegwinkel en Vliegtickets. Altijd kom ik op een prijs rond de 500 euro, een minimum van 450 ongeveer. Hoe kan dit lager?
En dan nog een vraag.. Zit er verschil in kosten per seizoen? Is de zomervakantie duurder dan een herfstvakantie!

Iig bedankt!!!!!

---Mark Twain
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

RiverCola schreef:Hi Grandu!

Ik boekte onlangs een hotel voor 3 nachten via Priceline. De prijzen die Roel hierboven noemt....ze kunnen echt lager! Ik heb na wat biedingen het Park Central New York gewonnen, een 3* hotel, 2 blokken ten zuiden van Central Park en vlakbij Times Square, 5th Ave en nog veel meer highlights. Allemaal op loopafstand. Nu de prijs: ik won het hotel voor $96 per nacht excl tax. Het komt erop neer dat we met z'n 2-en voor 3 nachten €255,- betaald hebben!!! Ga jij 4 of 5 nachten? Je zou dus voor 425 euro 5 nachten in een hotel kunnen zitten, met zijn 2-en (213 euro pp).

Wil je meer weten over bieden via Priceline? kijk dan even hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=15284
Appels, peren. Ik ben in het prijsvoorbeeld uitgegaan van 4* via priceline, om daarmee aan te tonen dat de gehanteerde tarieven voor het hotel in de offerte van zijn reisbureau echt erg hoog waren. Natuurlijk kan het altijd goedkoper als je de eisen verlaagt, maar goed, dat is aan de OP. Ik moet zelf zeggen dat ik dat in de grote steden nog wel wat tricky vind, er zijn een hoop slechte hotels namelijk, en je weet met Priceline natuurlijk niet welk hotel je krijgt. In de 4* categorie kan het eigenlijk nooit mis gaan.

Ik ben er verder vanuit gegaan dat de OP /een/ kamer wil boeken voor twee personen, niet twee kamers.

@grandu: Hotels zijn duur als je rack-rate betaald. Gelukkig willen hotels ook graag zekerheid en verkopen ze hun kamers ook "onder" de geadverteerde prijs via bedrijven als priceline of hotwire. Soms ook wel op de eigen website, zeker als je ver van te voren reserveert en akkoord gaat met een non-refundable, prepay rate.

Je hoeft echt niet in een hostel of een budget hotel te gaan zitten. Als je bereid de prijzen te betalen die je noemde dan kun je prima een 4* hotel boeken.

Voor wat betreft vliegtickets, boek gewoon direct bij de maatschappijen: www.delta.com, www.aa.com, www.continental.com, www.klm.nl, etc. Al die tussenpersonen moeten ook geld verdienen en zijn dus over het algemeen duurder.

Roel.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Mag ik vragen hoe je aan zo'n laag vluchtbedrag kom? Als ik via KLM kijk kom ik op de 1000 euro per persoon retour. AA met overstap voor 1116 euro voor twee personen retour. Heb maar wat dagen in mei genomen en dan kom ik bij Continental uit op 924 euro per persoon http://www.continental.com/web/en-US/ap ... 622F2A548D. Is er iets dat ik fout doe? ;)

bedankt voor de hulp.. ik ga zo maar eens even priceline bekijken!
PS) Rack-rate. Is dat de volle prijs?!
PS2) Priceline krijg ik 250 euro per nacht; dat soort prijzen. Misschien doe ik iets compleet fout? ;)
Ps3) Dan nog maar een reactie :) Moet ik dit (http://www.priceline.com/hotels/Lang/en ... 0&plf=pcln) gebruiken?!?!?!?!

---Mark Twain
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Beste Grandu,
Grandu schreef:Mag ik vragen hoe je aan zo'n laag vluchtbedrag kom? Als ik via KLM kijk kom ik op de 1000 euro per persoon retour. AA met overstap voor 1116 euro voor twee personen retour. Heb maar wat dagen in mei genomen en dan kom ik bij Continental uit op 924 euro per persoon http://www.continental.com/web/en-US/ap ... 622F2A548D. Is er iets dat ik fout doe? ;)
Wellicht de data. Vluchten zijn over het algemeen goedkoper als je ruim vooraf boekt. Als je dus zoekt op vluchten voor volgende week dan zijn ze vermoedelijk duurder. Er kan veel verschil zitten tussen periodes waarin veel vraag is en wat rustigere periodes. De zomermaanden zijn altijd iets duurder. Bij delta zie ik voor augustus een gemiddelde prijs van ca 440 euro per ticket, maar als je verder naar het najaar gaat zijn ze weer wat goedkoper, maar ook sterk afhankelijk van de data. Je moet je eigen planning dus afstemmen met de tarieven van de diverse maatschappijen. Goed zoeken en diverse data proberen dus. Beetje spelen met de vertrekluchthaven kan ook voordelig zijn, afhankelijk natuurlijk van je eigen mogelijkheden.
Grandu schreef: PS) Rack-rate. Is dat de volle prijs?!
Ja
Grandu schreef: PS2) Priceline krijg ik 250 euro per nacht; dat soort prijzen. Misschien doe ik iets compleet fout? ;)
Ps3) Dan nog maar een reactie :) Moet ik dit (http://www.priceline.com/hotels/Lang/en ... 0&plf=pcln) gebruiken?!?!?!?!
[/quote]

Priceline is alleen goedkoop als je de "Name your own price" functie gebruikt, waarbij je biedt op een hotelklasse in een bepaalde regio, zonder vooraf te weten welk hotel je toegekend krijgt. Let op: al je biedingen zijn, zodra ze geaccepteerd worden, non-refundable en direct betaald. Lees je goed in voordat je dit gaat gebruiken. Een foutje is immers zo gemaakt. Een druk op de knop kan je een hoop geld kosten voor een hotel waar je niets aan hebt omdat je bijvoorbeeld een foutje hebt gemaakt in de data, of omdat je in de verkeerde regio aan het bieden bent.

Groeten,

Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer