Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen op 1 dag New York (8u)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Jonez
Amerika-ontdekker

Wat te doen op 1 dag New York (8u)

Bericht door Jonez »

Ik ga volgende week voor 3 weken naar California en op de terugweg landen we 's morgens om 7u 25 in New York.
We hebben pas om 17u55 ons vliegtuig richting Brussel.
Als we tegen 16 terug op de luchthaven willen zijn, hebben we dus een 8 tal uur om New York te verkennen.

Wie kan ons wegwijs maken wat en hoe we het best doen om een goeie indruk te krijgen van de stad.
Ik denk aan Ground Zero, Times Squares, Central Park en dergelijke.

We zijn zodanig bezig geweest met onze route voor de 3 weken westkust dat we totaal nog niet weten wat te doen in New York.
Kan iemand ons bijstaan met wat raad?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat te doen op 1 dag New York (8u)

Bericht door RiverCola »

Vanaf welke luchthaven vlieg je terug naar Brussel? Ik ga van JFK uit...... Als je ook land op deze luchthaven kun je misschien je bagage hier ergens in een kluisje opbergen? Dit zou ik wel even uitzoeken zodat je niet met bagage de stad in hoeft.

Als ik ga rekenen hoeveel tijd je in NY hebt dan kom ik niet op 8 uur uit. Je zult vanaf de luchthaven naar de stad moeten reizen. Vanaf JFK ben je ongeveer een uur onderweg. Wanneer je geland bent sta je natuurlijk ook nog lang niet direct op straat. Voor het inchecken voor een internationale vlucht moet je min. 2 uur rekenen. Misschien hou je 4/5 uur over om echt in NY te zijn???

Ik zou ervoor kiezen (maar ga deze zomer zelf voor het eerst naar NY) om vanaf een uitzichtpunt de stad te gaan zien. Empire State Building of Top of the Rock (Rockefeller Center, is ook minder druk en bovendien kun je ES-building zien ipv er boven op te staan). Kaarten misschien het beste van te voren online kopen?
Daarna even winkelen en lekker eten en weer terug naar het vliegveld.....

JFK zit wel in de buurt van Long Beach en andere stranden....misschien is dat wat makkelijker met zo weinig tijd.
Jonez
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonez »

't is inderdaad JFK.
Maar aangezien we van San Francisco komen, wordt onze bagage direct doorgevoerd naar de vlucht naar Brussel.
Naar't schijnt zouden we dan toch niet zo lang meer moeten aanschuiven bij het terug binnen gaan in de luchthaven.

Ik dacht dat via de metro vanaf JFK iets van een half uur was, maar ik weet niet meer waar ik dit vond.

alvast bedankt voor de info.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zodra je aankomt vanaf SF en je gaat het vliegveld verlaten betekent dat dat je, wanneer je opnieuw incheckt, weer helemaal door security moet en inchecken en de hele handel. Er is dus geen verschil behalve dat je dan geen bagage meer bij je hebt. Ik zou er echt niet vanuit gaan dat je 8 uur in NY zult zijn.
Ga maar na:

Je landt om half 8 op JFK, je moet door de douane, tegen de tijd dat je buiten staat is het misschien 9 uur.
Je hebt een uur nodig om in Manhattan te komen (want in Manhattan moet je ook nog ergens heen), dan is het op z'n vroegst 10 uur.

Om 6 uur ga je vliegen, voor de zekerheid check je in rond half 4 / 4 uur. Dat betekent dat je 3 uur uit Manhattan moet vertrekken.

Dan heb je dus, als alles meezit 5 uurtjes in Manhattan de tijd.

Wil niet zeggen dat het niet de moeite waard is om te gaan natuurlijk!
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Zelfs in 5 uurtjes kun je best veel zien in NYC,rondom Times Square kun je veel bekijken wat binnen loopafstand ligt,zoals Fifth Avenue,Central Park/Colombus Circle,Rockefeller Center/Top Of The Rock,ST Patrick's Cathedral,Empire State Building,Chrysler Building etc! Ik denk dat je het beste in dat gedeelte van NYC kunt blijven als je niet zoveel tijd hebt.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Jonez
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonez »

Wat is dan de snelste manier om in dat deel te geraken?
Taxi? dan zitten we op ons gemak en zien we al een deel van de stad tegen dat we daar zijn.

Om in een overvolle metro te zitten en niets te zien heb ik geen zin, tenzij het vliegensvlug gaat.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RiverCola schreef:Zodra je aankomt vanaf SF en je gaat het vliegveld verlaten betekent dat dat je, wanneer je opnieuw incheckt, weer helemaal door security moet en inchecken en de hele handel.
Inchecken gebeurt normaal gesproken al in San Francisco, daar krijg je waarschijnlijk zelfs je boardingpas voor de volgende vlucht al, dus je hoeft bij terugkomst op JFK alleen maar door security.
Je landt om half 8 op JFK, je moet door de douane, tegen de tijd dat je buiten staat is het misschien 9 uur.
Dit klopt ook niet hoor, je komt gewoon aan met een binnenlandse vlucht, en loopt dus gewoon meteen naar buiten, dat kost hooguit een paar minuten.

Ik zou gewoon een taxi nemen vanaf JFK, dan ben je met een uurtje in Manhattan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Jonez schreef: Om in een overvolle metro te zitten en niets te zien heb ik geen zin, tenzij het vliegensvlug gaat.
Er rijd geen metro naar JFK, eerst moet je met de airtrain naar een metrostation, en daarvandaan ga je naar Manhattan, ik zou dat met zo weinig tijd niet doen, en gewoon een taxi nemen.
Jonez
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonez »

Dat klinkt al beter.
In het reisbureau hadden ze me dat ook gezegd, dat het normaal niet zo lang ging duren als we in NY landden.
Ik schatte het op een half uurtje.

En wanneer zouden we dan best terug zijn in de luchthaven?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Rond 8:30 s'ochtend met een taxi van JFK in een uurtje naar downtown Manhatten? Je kunt mazzel hebben, maar dat vind ik uitermate optimistisch (rush hour). Gezien het uur van de dag, en aangezien je geen bagage bij je hebt zou ik inderdaad Airtrain en metro nemen, dan ben je waarschijnlijk een stuk minder lang onderweg en je bent als je uit de metro stapt meteen tussen de wolkenkrabbers.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Rond 8:30 s'ochtend met een taxi van JFK in een uurtje naar downtown Manhatten?
Dat wilde ik ook al zeggen. Ik ben nog niet eerder in NY geweest maar als je logisch nadenkt dan weet je wel dat openbaar vervoer beter is tijdens de spits.

Misschien ben ik een beetje een erg ruime planner maar ik zou met dit soort rekensommetjes (vooral wanneer het om een vlucht gaat) nooit van het minimale uitgaan. Ik zou dus nooit denken; Oh, inchecken duurt maar 1 uurtje dus we kunnen we om 5 uur uit Manhattan vertrekken. Je weet nooit wat er kan gebeuren dus altijd het zekere voor het onzekere nemen. Liever een uurtje langer dan nodig wachten op het vliegveld dan dat de metro om de één of andere reden stil komt te staan en dat je zwaar zit te stressen om je vliegtuig nog te halen.

Maar dat is slechts hoe ik erover denk en ik ben een fanatieke 'op-tijd-komer' :lol:

Als ik jullie was zou ik me een beetje verdiepen in de 'attracties' van NY en onderzoeken wat een beetje dicht bij elkaar ligt. Wall Street en Ground Zero liggen bijv. weer een heel eind van Times Square en Empire State Building. Het ligt er dus helemaal aan wat jullie leuk vinden om te doen.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Je kunt de airtrain nemen naar Howard Beach en daar op de A-lijn stappen. Dan kun je vlak bij het WTC eruit gaan om naar bijvoorbeeld Battery Park te lopen. Verder lig Wall Street dan wel een eindje van Empire State Building af, maar met de metro ben je er zo. Ik vind ESB alleen de moeite waard als je er ook in gaat en daar heb je niet genoeg tijd voor. Kies dan voor Times Square en wandelen op 5th avenue. Dan krijg je toch een een NY gevoel. (vanaf Downtown Manhattan is het niet zo heel ver naar TS met de metro)
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ik zou toch voor een taxi kiezen. Het duurt misschien iets langer, maar het is echt een stuk leuker binnenkomen in New York dan met de metro, zeker als de indrukwekkende Skyline vanachter de bruggen opdoemt. Vervolgens, mits lekker weer, naar de (gratis) Staten Island Ferry om langs de tip van Manhattan en Vrijheidsbeeld te varen. Anders Chinatown/Soho. Daarna kun je overwegen naar Empire State te gaan voor een prachtig uitzicht over Manhattan. De kans bestaat wel dat je heel erg lang in de rij moet staan, dus alleen doen als je echt wilt en de rij niet lang is, en anders (of daarna) door naar Times Square (evt. met de metro), beginnen op 42nd street, rustig naar boven lopen richting Central Park, dan nog even rechts af richting Rockefeller en 5th Avenue, en uiteindelijk daar vandaan terug naar JFK met de metro (e-lijn) naar Jamaica station en vanaf daar Airtrain naar het vliegveld (reken op een uur voor de rit vanaf Manhattan naar JFK).
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Top of the Rocks op Rockefeller Center heeft een stuk minder lange wachttijden dan het ESB dus als je een mooi uitzicht wilt hebben zou ik daarvoor gaan

Verder zou ik me gewoon op 2 of 3 dingen focussen en niet in 5 uurtjes "alles" even willen zien, want dat ga je niet redden en vind ik ook zonde. De eerste aanblik van Times Square is bijvoorbeeld geweldig....ik zou daar langer van willen genieten zodat je als je volgende keer echt een keer lang van de stad kunt genieten niet bij alles denkt: "oh dat heb ik al gezien" (ook al was t maar een paar minuten). New York is zonde om doorheen te rennen.

ik zou denk ik lekker van Times Square naar Rockefeller Center lopen, daar naar boven voor een mooi uitzicht en dan misschien nog even Central Park inlopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer