Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oostkust USA en Canada

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
juliocruz
Amerika-newbie

Oostkust USA en Canada

Bericht door juliocruz »

Hallo,

Ik heb net dit forum ontdekt en er al enkele hele goede tips vanaf gehaald.

Ik ga in mei voor de 15e keer samen met mijn broer naar de USA, deze keer naar de Oostkust en een stuk Canada. We beginnen in New York en vervolgens via Philadelphia, Atlantic City, Washington, Gettysburg, Letchworth State Park, Niagara Falls, Toronto, Montreal, Quebec City en Boston terug naar New York.

Ik heb een aantal vragen en hoop dat iemand me daarmee kan helpen. Er zullen er ongetwijfeld nog meer komen.

Washington:
- Zijn er behalve het Washington Monument nog andere goede uitzichtpunten, waar je het Witte Huis van boven kunt bekijken?
- Waar kun je in Washington goedkoop parkeren in de buurt van een metrostation?

Boston en omgeving:
- Wat is de beste plek voor "whale watching" in de omgeving van Boston? Ik heb iets gelezen over Glouchester, maar misschien zijn er ook andere betere plekken.

Tussen Quebec City en Boston:
- Hebben jullie nog tips voor iets wat we niet mogen missen tussen Quebec City en Boston.

Ik hou me ook aanbevolen voor andere tips over de plaatsen die we gaan bezoeken en ik vind het ook leuk om verslagen te lezen van mensen die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt. Alvast bedankt!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Oostkust USA en Canada

Bericht door Petra/VS »

Washington:
- Twee andere uitkijkpunten over de stad zijn de Old Post Office toren en de National Cathedral. Maar in mei zitten de bladeren aan de bomen en zul je van geen van beiden het Witte Huis kunnen zien, misschien een beetje uit het Old Post Office, maar lang niet zo goed als uit het WM.
- Goedkoop en parkeren zijn niet twee woorden, waar ik gezamenlijk aan denk voor Washington. Je beste keus is bij een Metro station buiten de stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

juliocruz schreef:Wat is de beste plek voor "whale watching" in de omgeving van Boston? Ik heb iets gelezen over Glouchester, maar misschien zijn er ook andere betere plekken.
- Hebben jullie nog tips voor iets wat we niet mogen missen tussen Quebec City en Boston.
Gloucester is een goede plek, http://www.7seas-whalewatch.com/home.html zegt 100% sightings te hebben gehad in 2008. Omdat Massachusetts in de top 10 van whale watch plekken rond de wereld staat, zijn er ontzettend veel bedrijfjes die je wel graag willen meenemen. Je kunt vertrekken vanuit Boston Harbor, of Provincetown, of Plymouth, enz. Kijk waar jij in MA bent en ga googlen.

Tussen Quebec City en Boston liggen de White Mountains in NH waar ik het fantastisch vind.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wij hebben een aantal jaren geleden een gedeelte van jouw route gereden, ik herinner me een aantal leuke routes:

Van Montréal naar Québec City niet via highway 20 rijden, maar vanaf Montréal de 40 op richting Québec, daarna bij Ste Foy de 540 nemen, deze gaat vlak voor Ste Foy over in de 73 en je gaat de brug over de St Lawrence rivier over. Vervolgens de 20 nemen richting Lévis. In Lévis de ferry nemen, dit duurt een kwartiertje en de ferry zet je (mèt auto) af in hartje Québec City. Wij vonden dit een erg leuke alternatieve route.

Op een kwartiertje rijden van Québec City zijn de Montmorency Falls, in het Parc de la Chute-Montmorency. Er loopt, dmv bruggen en wandelpaden een route door/bij de watervallen.
juliocruz
Amerika-newbie

Bericht door juliocruz »

Petra/VS, dutchie in Boston en boeffie, bedankt voor jullie reacties.

Petra: We zullen dan toch maar proberen om kaarten voor het Washington Monument te krijgen op de dag zelf. Ik heb even op jouw website gekeken en daar staat ook veel interessante informatie op, zoals bijvoorbeeld die wandeltocht bij het Jefferson Memorial (prachtige foto's trouwens).

dutchie in Boston: Dan wordt het Glouchester denk ik, vanwege die 100% garantie. De White Mountains lijken me ook zeker de moeite waard. Heb je trouwens nog tips over zaken die we in Boston niet mogen missen naast de Freedom Trail? We hebben 2 dagen in Boston.

boeffie: Een goede tip over de route, dat gaan we zeker doen. Die waterval bij Quebec had ik ook op mijn lijstje staan, ik zag dat hij zelfs hoger was dan de Niagara Falls.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

In Boston zelf zit ook een whale watching organisatie die een whale garantie geeft: http://www.bostonharborcruises.com/
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Op onze reis zijn we één dag in Boston. Zeker weten dat dan ook nog "even" gaan "whale-watchen". Lijkt me fantastisch!
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

wij sliepen een aantal jaar geleden een nacht in The Sutherland House (www.sutherlandhouse.com) na een bezoek aan Letchworth State Park. We waren aangenaam verrast door de eigenaar Gary, die de hele geschiedenis van het huis vertelde (er hadden nog ooit hollanders gewoond).
Het adres is 3179 State Route 21 South ~ Bristol Street Extension ~ Canandaigua . in kan het zeker aanbevelen mocht je in die richting komen!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Geschiere
Amerika-ontdekker

Bericht door Geschiere »

Waar kun je nu het beste gaan logeren als je in de white mountains bent. Wij gaan deze zomer maar ik vind het lastig om te bepalen van waaruit we dan het beste onze trips kunnen maken. We willen graag actief in de bergen op pad.

gr. Elma
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Geschiere schreef:Waar kun je nu het beste gaan logeren als je in de white mountains bent.
Ik ben in oktober 2005 in dit gebied geweest en heb toen 4 nachten geslapen in het Profile Motel in Lincoln, NH.

Lincoln vond ik een uiterst geschikte plaats om dagtripjes te maken, het ligt heel centraal. Zie anders ook mijn reisverslag 2005 van deze fall trip.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
juliocruz
Amerika-newbie

Bericht door juliocruz »

Nikky en Coyote, bedankt voor jullie tips! Zowel het Sutherland House als het Profile Motel liggen op onze route, dus ik ga direct de websites bekijken. We vertrekken donderdag, maar meer tips zijn altijd welkom want ik neem mijn laptop mee op reis. Onze route is: New York, Philadelphia, Atlantic City, Washington, Gettysburg, Letchworth State Park, Niagara Falls, Toronto, Montreal, Quebec City, White Mountains, Gloucester (whale watching), Boston, New York.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Bij het aquarium in Boston vertrekken ook whale watch cruises en als je richting Bar Harbor gaat ook nog. Er zijn legio plekken.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
juliocruz
Amerika-newbie

Bericht door juliocruz »

Bedankt Corry. We zoeken naar de plaats met de grootste kans om walvissen te zien. Ik zal zeker kijken naar de garanties die in Boston worden gegeven.
juliocruz
Amerika-newbie

Bericht door juliocruz »

Ook bedankt voor jouw reactie, Marjol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer