Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld meenemen naar USA (minderjarig)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
USA-lover
Amerika-newbie

Geld meenemen naar USA (minderjarig)

Bericht door USA-lover »

Volgend jaar , na mijn laatste jaar middelbaar onderwijs ga ik voor 1 maand naar mijn nonkel in New York om even uit te blazen :D . Maar aangezien ik minderjarig ben , kan ik geen creditkaart gebruiken zoals visa , mastercard of dergelijke. En cash geld meenemen voor 1 maand vind ik te riscant , voor diefstal :? . Weet iemand wat ik zou kunnen doen om genoeg geld mee te nemen , en om daar te kunnen betalen , en toch op een veilige manier mijn uitgaven te doen .

Weet iemand meer raad hierover :?:
New York , the coolest city in the world !!!
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Kan je nonkel niet op één of andere manier helpen? Dat je geld naar hem overschrijft en hij je er dan in een aantal keren dollars voor geeft ofzo?
Ik zeg maar wat, ik weet eigenlijk niet eens of het mogelijk is ...
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Heb je ook geen gewone kaart? Ik doe hier zo af en toe (als m'n Amerikaanse rekening leeg is hihi) nog met m'n Postbank pasje pinnen voor extra cash. Nooit problemen gehad.
USA-lover
Amerika-newbie

Bericht door USA-lover »

ja , dat is een goed idee . ik zal het hem eens vragen . hij is dit weekend voor enkele dagen terug in belgie , dus ik ga hem eens wat meer informatie vragen over dit probleem.
Bedankt alleszins voor de goede tip . mss laat ik mijn ouders dan het geld overschrijven op zijn rekening

Ik heb een gewone jongeren zichtrekening , maar ik denk niet dat ik daar geld met kan afhalen aan een atm machine. Ik denk enkel dat dat kan met mastercard en visa of zo. Ik zal eens naar de bank gaan , om te zien of zij geen mogelijkheden hebben
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Traveller Cheques geen idee??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

USA-lover schreef: Ik heb een gewone jongeren zichtrekening , maar ik denk niet dat ik daar geld met kan afhalen aan een atm machine. Ik denk enkel dat dat kan met mastercard en visa of zo. Ik zal eens naar de bank gaan , om te zien of zij geen mogelijkheden hebben
Als er bv. een Cirrus of Maestro logo op staat dat kan het vaak wel.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een ATM locator:
http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp

Traveler Checks is inderdaad ook een goed idee. Samen is het best, voor het geval een ATM niet te vinden is.

Dora
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Ik heb zelf ook een nonkel en tante in Amerika :wink:
Toen ze onlangs naar België kwamen hebben wij hen euro 's gegeven, en wanneer wij aankomen in Amerika krijgen we dan hetzelfde bedrag in dollars. Misschien ook een idee?
USA-lover
Amerika-newbie

Bericht door USA-lover »

op dit moment heb ik nog niet al het geld bij elkaar gespaard , en ik heb voor het moment nog geen idee met wat voor een budget ik heb . Weet iemand soms ruw geschat hoeveel je spendeerd op 1 maand tijd .

uitgaande dat er regelmatig eens een feestje bij zit :wink:
Partyyyy :lol:
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Travelers checques zijn goed om achter de hand te houden maar de gemiddelde pinpas werkt hier uitstekend. Gewoon kijken of er inderdaad dat cirrus of maestro logootje op je pasje staat en dan ben je klaar ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

USA-lover schreef:uitgaande dat er regelmatig eens een feestje bij zit :wink:
Partyyyy :lol:
Ik ben dat feesten en fuiven al enige tijd 'ontgroeid', maar misschien moet je je eens afvragen hoeveel euro je nodig zou hebben als je hier een maand zou willen doen wat jij wilt doen.
Bedenk dat je dan nog wat éxtra nodig hebt, want ik veronderstel dat je ginder meer uitstapjes gaat doen dan dat je hier op een maand zou doen, en natuurlijk koop je ginder nog een heleboel kleren en andere dingen die niet al te duur zijn in vergelijking met België.
Kortom: een aardig bedrag! :?

Wat betreft Maestro: wij hebben ook al geld afgehaald in de ATM met een gewone bankkaart met maestro functie. Je moet dan wel extra kosten betalen, dus best haal je dan een hele som in één keer af, dat is in verhouding goedkoper. Maar het beste is nog om geld op je nonkel zijn rekening te storten. Mogelijk dat de bank hier (of ginder!!!!) extra kosten aanrekenen voor die transfer, maar dat kan je ook omzeilen. Hoe?
Via Paypal! Suf een keer naar de website van e-bay, en daar kan je lezen wat paypall is. Je moet er wel een creditcard voor hebben (American Express werkt niet als je in België woont, Visa wel). En je nonkel meldt zich bij e-bay aan als 'verkoper' van iets (bijvoorbeeld een dienst, of een T-shirt, of wat dan ook). Jij bent dan de koper (met de creditkaart van je ouders), en je gaat hem via het paypal systeem betalen (het bedrag dat jij naar ginder wilt sluizen om je feestmaand te betalen). Zo simpel als wat, zonder extra kosten.

In ieder geval wens ik je veel plezier!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer