Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik zoek gastvrije Hollanders in New York City!‏

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
KleineM
Amerika-newbie

Ik zoek gastvrije Hollanders in New York City!‏

Bericht door KleineM »

Hoi allemaal,

Graag wil ik hierbij aanspraak maken op de gastvrijheid van Nederlanders (Amerikanen mag ook) in New York City!

Het ziet er naar uit dat ik geen reisgenootje heb voor mijn trip van 2 weken naar New York (22 mei tot 5 juni) en omdat ik toch wel een beetje gezelschap zou willen en niet in mijn uppie in een hotel zou willen logeren, zoek ik hierbij gastvrije New Yorkers bij wie ik tijdens mijn trip zou kunnen verblijven en die me eventueel de stad een beetje kunnen laten zien (optioneel natuurlijk!). Natuurlijk ben ik van plan om hiervoor een financiële compensatie te geven. Liever aan een aardig persoon dan aan een hotel.

Ik ben een jongedame van 32, en dit wordt mijn eerste bezoek aan New York. Mijn plannen zijn de stad te gaan bezichtigen (toeristische plekjes), musea bezoeken, in Central Park wandelen, shoppen, koffie drinken op terrasjes, gezellig uit eten en 's avonds het nachtleven daar een keer te gaan verkennen.

Ik ben geen roker en drink niet maar ben wel heel gezellig, makkelijk in de omgang en zeer low-maintenance.
Dus heb je een kamer / bed over en vindt je het niet erg om iemand over de vloer te krijgen, please let me know!

In verband met mijn plannen hoop ik wel dat de kamer / het bed in NY City is en gaat mijn voorkeur uit naar een gastvrouw / gastgezin. Liever niet bij mannen die alleen wonen :wink: .

Mochten er vragen zijn, PM me.
Laatst gewijzigd door KleineM op 14 mar 2009, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ik zoek gastvrije Hollanders in New York City!‏

Bericht door kastelke »

Er zijn een aantal hostels in NY City, daar kan je voor een appel en een ei logeren, en ga je zeker gezelschap hebben.
In ieder geval hebben wij geen forumleden hier die in NY City wonen. Toch niet voor zover ik weet.

Ken je couchsurfing? Dat is ook een oplossing. Gebruik eventueel de zoekfunctie van dit forum, er zijn berichten van mensen die er al gebruik van hebben gemaakt, en je komt bij mensen terecht die even vreemd voor je zijn dan eventuele forumleden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lietje88
Amerika-newbie

Bericht door lietje88 »

Hoi KleineM,

Ik kan je dan wel geen accomodatie aanbieden, maar evt. wel gezelschap!
Ben zelf namelijk van plan om van 19-25 mei in New York te zijn. En ik ben ook alleen (op reis door Canada/US)
Als je daarin interesse hebt, laat het me weten!

Ben trouwens van plan om in een hostel te logeren, kost zoals Elke al zei weinig en biedt ook redelijke voorzieningen.

Ik hoor het wel!

~Lisanne
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

Dag Lisanne,

Een hostel, dan slaap je toch met meerdere mensen op 1 zaal?
Ik wil wel gezelschap, maar niet zo....

Maar goed, ik moet nog boeken. Zodra ik dat heb gedaan laat ik het je weten.
Dan lijkt t me zeer leuk om je daar te ontmoeten!

Keep u posted!
Laatst gewijzigd door kastelke op 12 mar 2009, 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig het volledige bovenstaande bericht te quoten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ik google op "hostel new york city" krijg ik een ganse waslijst met hostels, netjes aangeduid op de kaart.
De eerste link die daar staat is van dit hostel: http://www.chelseahostel.com/rates.html
Als je dan op 'rates' klikt, dan kan je zien dat je diverse overnachtingsmogelijkheden hebt in dit hostel, en dat is tegenwoordig bij de meeste hostels zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

Thanks voor de tip!
Ik had een HEEL ander beeld van hostels.....meer zoals die film "Hostel", ik weet niet of je t kent.

Zijn er trouwens verder nog mensen in NY tussen 22 mei en 5 juni??????
Laatst gewijzigd door markro op 12 mar 2009, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb in het HI Hostel op Amsterdam avenue geslapen...ze organiseren daar ook dagelijks allerlei tours de stad in die je dus met een groepje mensen kan ondernemen. Erg leuk!
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

Maar in een hostel, kan je je eigen kamer krijgen, waar je je spullen en geld veilig achter kunt laten?????
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ja, dat kan :)

Ik ben in 2007 met kerst in een hostel in NY geweest (Royal Park Hotel, zie andere topics op dit forum over dit hostel) en ik had met mijn vriend een eigen kamer.
Niet superluxe, maar genoeg voor in NY. Een 2-persoonsbed, 2 kastjes (met slot) en een wastafel met spiegel. Toilet en douche waren (gedeeld) op de gang.
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Wij zijn ook ongeveer die periode in New York maar wij vertrekken op zaterdag 16 mei en vertrekken terug naar huis op zondag 24 mei. Dus onze laatste dagen zij wij daar samen met jou. Als je dus nood hebt in een babbel in het Nederlands laat maar weten. :wink:
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

phillybilly schreef:Ja, dat kan :)

Ik ben in 2007 met kerst in een hostel in NY geweest (Royal Park Hotel, zie andere topics op dit forum over dit hostel) en ik had met mijn vriend een eigen kamer.
Niet superluxe, maar genoeg voor in NY. Een 2-persoonsbed, 2 kastjes (met slot) en een wastafel met spiegel. Toilet en douche waren (gedeeld) op de gang.
Wat zijn de kosten ongeveer van een eigen kamer met wastafel en spiegel?

Ik wil trouwens alleen een losse vliegticket kopen en de slaapplaats apart boeken vanuit NL.
Kan ik dan gewoon veilig op intenet met een visakaart boeken direct op de amerikaanse sites?

Iemand ervaring mee?
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

Nati schreef:Wij zijn ook ongeveer die periode in New York maar wij vertrekken op zaterdag 16 mei en vertrekken terug naar huis op zondag 24 mei. Dus onze laatste dagen zij wij daar samen met jou. Als je dus nood hebt in een babbel in het Nederlands laat maar weten. :wink:
Dank je wel!

Ik ben nu nog een reismaatje aan t zoeken.
Mocht ik toch nog alleen gaan, dan neem ik je aanbod graag aan :D
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Mocht je dit niet kunnen boeken, dan kan je ook bij een Nederlandse aanbieder alles in één boeken. Ik weet niet wat je budget is, maar ik zag op Ebookers voor 14 nachten en vlucht 2 verschillende YMCA hostels voor € 1284 en een hotel bij Newark vliegveld voor € 1150.
Groetjes, Nel
phillybilly
Amerika-expert

KleineM schreef:
phillybilly schreef:Ja, dat kan :)

Wat zijn de kosten ongeveer van een eigen kamer met wastafel en spiegel?

Ik wil trouwens alleen een losse vliegticket kopen en de slaapplaats apart boeken vanuit NL.
Kan ik dan gewoon veilig op intenet met een visakaart boeken direct op de amerikaanse sites?

Iemand ervaring mee?
Wij betaalden in de kerstperiode iets van 25 dollar per persoon per nacht. Helemaal niks van te zeggen. We hebben het vooraf via internet gereserveerd op de site van het hostel zelf. Gewoon met creditcard. Ik geloof dat iets van 10% als aanbetaling diende (dus als je afzegt ben je dat kwijt) en de rest hoefde pas ter plekke (contant) voldaan te worden.
Ik boek altijd tickets en vebrlijf ed "los"
KleineM
Amerika-newbie

Bericht door KleineM »

phillybilly schreef:Wij betaalden in de kerstperiode iets van 25 dollar per persoon per nacht. Helemaal niks van te zeggen. We hebben het vooraf via internet gereserveerd op de site van het hostel zelf. Gewoon met creditcard. Ik geloof dat iets van 10% als aanbetaling diende (dus als je afzegt ben je dat kwijt) en de rest hoefde pas ter plekke (contant) voldaan te worden.
Ik boek altijd tickets en vebrlijf ed "los"
Hoe heette die hostel waar jullie logeerden?
En wat kregen jullie ervoor terug? Eigen kamer, wasbak etc?
phillybilly
Amerika-expert

Zie 2 berichten hoger :lol:

maar nog eens een samenvatting:

Royal Park Hotel (is een hoStel)
Kamer met 2 persoonsbed
Wastafel met spiegel
Opbergkastjes
Gedeelde badkamer op de gang, zoveel handdoeken als nodig

Er zijn al topics over dit hostel op dit forum :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer