Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
NY met stopover in Washington DC???
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
NY met stopover in Washington DC???
In een eerder topic (het NY-blogje van Petra/VS) schreef ik al dat we de tip kregen om op Washington DC te vliegen en dan met de trein naar NY te gaan enkele dagen later. Het plan is 2 a 3 dagen Washington en 3 dagen New York. Daarna halen we de camper op en gaan in 5 weken tijd naar Las Vegas. De terugvlucht gaat dus van Las Vegas naar Amsterdam.
Is het misschien handiger om niet met Amtrak naar New York te gaan, maar een stopover te boeken in Washington op een vlucht naar New York? Wie heeft ervaringen met dergelijke stopovers?
En nog een vraag: kan je bij een stopover bijvoorbeeld enkele koffers in een bagagedepot stallen op het vliegveld en met één koffer voor het gezin die twee dagen downtown doen? Scheelt heel veel sjouwen .... toch?
Graag ervaringen!
Groet,
Monique
Is het misschien handiger om niet met Amtrak naar New York te gaan, maar een stopover te boeken in Washington op een vlucht naar New York? Wie heeft ervaringen met dergelijke stopovers?
En nog een vraag: kan je bij een stopover bijvoorbeeld enkele koffers in een bagagedepot stallen op het vliegveld en met één koffer voor het gezin die twee dagen downtown doen? Scheelt heel veel sjouwen .... toch?
Graag ervaringen!
Groet,
Monique
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vanwege de weinige mijlen tussen Washington en New York zal dat waarschijnlijk niet als een stopover worden gezien. Gewoonlijk moet je een bepaalde afstand verder vliegen om ergens een stopover te doen en Washington en New York zijn ongeveer dezelfde afstand van Nederland.
Bovendien ben je tegenwoordig meer tijd kwijt met een vliegtocht, dan met een treinreis, als je de rit naar en van het vliegveld meetelt zelfs veel meer tijd.
Op Union Station in Washington kun je kluizen huren, waar je je extra baggage waarschijnlijk wel zo lang kwijt kunt.
Bovendien ben je tegenwoordig meer tijd kwijt met een vliegtocht, dan met een treinreis, als je de rit naar en van het vliegveld meetelt zelfs veel meer tijd.
Op Union Station in Washington kun je kluizen huren, waar je je extra baggage waarschijnlijk wel zo lang kwijt kunt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Trein/vliegen
Hoi Petra,
Bedankt voor je snelle reactie (zoals altijd trouwens).
Tja, het was een ideetje, omdat het enige waar we echt een beetje tegenop zien het gesleep met koffers is en vooral of we al die grote koffers (minimaal 1 grote per persoon en waarschijnlijk nog 1 extra) wel kwijt kunnen in de trein. Maar als we de bagage in de trein inchecken moet dat waarschijnlijk geen probleem zijn. We gaan daarna natuurlijk wel nog 6 weken rondtrekken, dus we redden het niet met een weekendtasje
Bagage stallen op Union Station heeft geen zin, omdat we dan eerst vanaf Dulles naar het station zouden moeten. Ik denk dat we heb beste gewoon voor de eerste dagen alles in 1 koffer kunnen doen en daar zoveel mogelijk uit leven. De rest stallen we gewoon op onze hotelkamer.
Het reisbureau adviseert Washington Plaza, heb jij misschien nog andere suggesties of is dat wel een goed hotel?
Die trein lijkt gewoon toch wel leuk hoor, denk dat we dat gewoon moeten doen.
Groet,
Monique
Bedankt voor je snelle reactie (zoals altijd trouwens).
Tja, het was een ideetje, omdat het enige waar we echt een beetje tegenop zien het gesleep met koffers is en vooral of we al die grote koffers (minimaal 1 grote per persoon en waarschijnlijk nog 1 extra) wel kwijt kunnen in de trein. Maar als we de bagage in de trein inchecken moet dat waarschijnlijk geen probleem zijn. We gaan daarna natuurlijk wel nog 6 weken rondtrekken, dus we redden het niet met een weekendtasje

Bagage stallen op Union Station heeft geen zin, omdat we dan eerst vanaf Dulles naar het station zouden moeten. Ik denk dat we heb beste gewoon voor de eerste dagen alles in 1 koffer kunnen doen en daar zoveel mogelijk uit leven. De rest stallen we gewoon op onze hotelkamer.
Het reisbureau adviseert Washington Plaza, heb jij misschien nog andere suggesties of is dat wel een goed hotel?
Die trein lijkt gewoon toch wel leuk hoor, denk dat we dat gewoon moeten doen.
Groet,
Monique
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Monique,
Zelf ken ik de Washington Plaza helemaal niet. Ik vraag me weleens af, op welke ervaringen een reisbureau zo'n aanbeveling baseert? Is de reisagente er zelf geweest?
Het ligt wel gunstig op zich, maar op TripAdvisor.com zijn de reviews maar zeer matig.
Ik hou het bij het aanbevelen van een van de hotels in Rosslyn, het Holiday Inn of de Best Western, voornamelijk vanwege de locatie, niet zozeer omdat het betere hotels zouden zijn, want ik ken WP dus niet. Van daaruit zijn alle attracties heel makkelijk te bereiken en 's avonds is Georgetown lekker dichtbij voor gezellige restaurantjes.
Zelf ken ik de Washington Plaza helemaal niet. Ik vraag me weleens af, op welke ervaringen een reisbureau zo'n aanbeveling baseert? Is de reisagente er zelf geweest?
Het ligt wel gunstig op zich, maar op TripAdvisor.com zijn de reviews maar zeer matig.
Ik hou het bij het aanbevelen van een van de hotels in Rosslyn, het Holiday Inn of de Best Western, voornamelijk vanwege de locatie, niet zozeer omdat het betere hotels zouden zijn, want ik ken WP dus niet. Van daaruit zijn alle attracties heel makkelijk te bereiken en 's avonds is Georgetown lekker dichtbij voor gezellige restaurantjes.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hotels Washington
Dat ga ik dus eens vragenIk vraag me weleens af, op welke ervaringen een reisbureau zo'n aanbeveling baseert?

Met Best Western heb ik in Nederland twee beroerde ervaringen (kleine, slechte kamers voor veel geld). Is dat in de States beter?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Monique,
Nog een keuze in Rosslyn, of dichtbij Georgetown, is de Marriott Key Bridge. Het is een meer luxueus hotel, maar soms zijn de prijzen er ook heel schappelijk.
Nog een keuze in Rosslyn, of dichtbij Georgetown, is de Marriott Key Bridge. Het is een meer luxueus hotel, maar soms zijn de prijzen er ook heel schappelijk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Washington DC
Hallo dames,
Sorry voor mijn late antwoord, maar we zijn er een paar dagen tussenuit geweest! Ik ga zo meteen nog eens kijken naar de keuze voor een hotel in Washington DC, maar gelukkig hebben we nog even de tijd!
Wat betreft het bezichtigen: nog niet echt de boel op een rijtje. We plannen onze reis nu in grote lijnen en de invulling daarvan komt nog wel, dat kan ook nog na het boeken van de vluchten, camper en hotels. Ik lees hier wel met belangstelling wat anderen doen! In elk geval moet het ook voor onze kids leuk zijn.
Groetjes,
Monique
Sorry voor mijn late antwoord, maar we zijn er een paar dagen tussenuit geweest! Ik ga zo meteen nog eens kijken naar de keuze voor een hotel in Washington DC, maar gelukkig hebben we nog even de tijd!
Wat betreft het bezichtigen: nog niet echt de boel op een rijtje. We plannen onze reis nu in grote lijnen en de invulling daarvan komt nog wel, dat kan ook nog na het boeken van de vluchten, camper en hotels. Ik lees hier wel met belangstelling wat anderen doen! In elk geval moet het ook voor onze kids leuk zijn.
Groetjes,
Monique
Wij hebben net Comfort Inn geboekt in de buurt van Tysons Corner.
Volgens Petra een druk winkelgebied, aangrenzend aan Vienna en McLean. Er zijn allerlei restaurants en winkels en met een shuttle ben je zo bij de metro stations.
Volgens Petra een druk winkelgebied, aangrenzend aan Vienna en McLean. Er zijn allerlei restaurants en winkels en met een shuttle ben je zo bij de metro stations.
Laatst gewijzigd door Sandy op 11 aug 2005, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bus
Da's geen geld. Maarre ... met een aantal koffers (we gaan 6 weken!) en handbagage, is dat handig? In de trein kan je je bagage inchecken ...
Re: Bus
Kweetniet hoeveel koffers dat zijn, maar wij hadden 2 x 2 koffers + handbagage bij ons, toen we met Greyhound van NYC naar Allentown (PA) gingen, dat was totaal geen probleem: er was nog bagageruimte genoeg.nieuwenoord schreef:Da's geen geld. Maarre ... met een aantal koffers (we gaan 6 weken!) en handbagage, is dat handig? In de trein kan je je bagage inchecken ...
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
koffers
Nou, dat is voor 4 personen 4 koffers en 4 keer handbagage. Moet lukken, maar trein lijkt me wel erg leuk!
Die Greyhound? Rijdt die een beetje leuke routes en belangrijk: zit het een beetje comfortabel (wij zijn nogal breed
)?
Die Greyhound? Rijdt die een beetje leuke routes en belangrijk: zit het een beetje comfortabel (wij zijn nogal breed

Volgens mij komt Greyhound overal in Amerika, dus ze zullen ook wel van NYC naar DC rijden...
http://www.greyhound.com
Wij hadden een gewone touringcar, zoals je die in NL ook wel hebt (in Amerika zijn bussen van "Van Hool" erg populair: dat zijn Nederlandse bussen!). Gewoon goede bussen. Wij vonden het erg comfortabel! Alleen hoorden we wel verhalen dat er wel eens wat ongure mensen meerijden. Maar daar hebben wij niks van gemerkt.
Mack
http://www.greyhound.com
Wij hadden een gewone touringcar, zoals je die in NL ook wel hebt (in Amerika zijn bussen van "Van Hool" erg populair: dat zijn Nederlandse bussen!). Gewoon goede bussen. Wij vonden het erg comfortabel! Alleen hoorden we wel verhalen dat er wel eens wat ongure mensen meerijden. Maar daar hebben wij niks van gemerkt.
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Interessant ...
Toch interessant, scheelt zo 120 dollar voor ons met 4 personen. En ook bij Greyhound kan je bagage inchecken zag ik net.
Petra, help! Waarom jouw keus voor de trein in plaats van de bus?
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
Ik zat vorige week twee dagen in Marriott Key Bridge @ $269 a night. Wij hebben een kantoor in Arlington. $269 is overigens enorm overpriced voor dit hotel, ik vond het een beetje vergane glorie.Petra/VS schreef:Monique,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Interessant ...
De bus waar Fiona het over heeft is niet Greyhound. Ik ben een keer met Greyhound van DC naar Philadelphia gereisd en dat was eens maar nooit weer. De Greyhound stations zijn ten eerste in mindere buurten te vinden en ten tweede stopte dat ding om de haverklap.nieuwenoord schreef:Toch interessant, scheelt zo 120 dollar voor ons met 4 personen. En ook bij Greyhound kan je bagage inchecken zag ik net.
Groetjes,
Monique
Ik was om te beginnen van plan zo'n bus als waar Fiona het over had te nemen (er zijn verschillende maatschappijen, deze had ik dan gekozen), maar we hadden maar twee dagen en het verkeer tussen Washington en New York is onvoorspelbaar en daar ben je met een bus toch aan onderhevig.
De trein was wel duurder, maar ik vond het het extra geld waard om zeker te zijn, dat ik in drie uur in NY zou zijn.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jan Visser schreef:Ik zat vorige week twee dagen in Marriott Key Bridge @ $269 a night. Wij hebben een kantoor in Arlington. $269 is overigens enorm overpriced voor dit hotel, ik vond het een beetje vergane glorie.Petra/VS schreef:Monique,

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hotels Washington
Vergane glorie is precies wat Tripadvisor e.d. zeggen van Washington Plaza, no kidding!! Bedankt voor de heads up, ik zal dat hotel niet meer noemen (trouwens er zijn meer van die veel te dure oude hotels in Rosslyn, zoals de Hyatt).

Er zijn ook best wel goede commentaren, dus ik denk dat we het nog maar eens even op tafel gooien op het reisbureau. Alle downtown-hotels zijn duur geloof ik, maar verschil is er inderdaad wel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 7074 Weergaves
-
Laatste bericht door Dianartd
-
- 6 Reacties