Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cruise vanuit New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
FIDEL
Amerika-ontdekker

Cruise vanuit New York

Bericht door FIDEL »

Een vraagje voor de NY-kenners ...
Op 20 oktober, omstreeks 1400 uur landen wij in New York en verblijven er een nacht in de Ramada Plaza bij de luchthaven. Bedoeling is wat tijd te besteden in New York; vermits we pas 's anderendaags op een tiendaagse cruise vertrekken, plannen we een late terugkeer naar het hotel. Zijn er mensen die ons schitterende ideeën kunnen bezorgen voor een 'kort' bezoek (van 1400 uur tot middernacht) ? Het is niet de bedoeling de tijd door te brengen in musea, maar 'the must do's' te beleven ... Hoe raken we vanuit het hotel in het centrum en terug ? Alvast hartelijk dank !
KarinBee
Amerika-ontdekker

Bericht door KarinBee »

Als je maar zo weinig tijd hebt zou ik beginnen met geen tijd te verspillen onder de grond, dus met de taxi naar Manhattan en zo al rijdende de skyline tegemoet treden. Laat je naar Macy's brengen. Dat is een beroemd, groot warenhuis met zo'n beetje alles onder één dak. Van daaruit is het een kleine wandeling naar het Empire State Building, waar je naar boven kunt voor een mooi uitzicht. (Je kunt tot 23:30 uur naar boven, dus dit kan ook laat op de avond.) Eetgelegenheden kom je genoeg tegen.
Zo heb je op één middag+avond 2 dingen gedaan waar New York groot om is: winkelen en een mooi uitzicht. Bovendien zijn het Empire State Building en het Vrijheidsbeeld toch wel DE attracties van New York.

Andere optie waarbij je veel in korte tijd propt (maar wel wat duurder):
Laat je naar Battery Park brengen. Neem de ferry en bezoek het Vrijheidbeeld en Ellis Island (als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de immigranten naar Amerika). Vanaf het nabij gelegen Pier 6 heliport kun je een helicoptervlucht maken die je de belangrijkste sites laat zien.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

KarinBee schreef: Van daaruit is het een kleine wandeling naar het Empire State Building, waar je naar boven kunt voor een mooi uitzicht. (Je kunt tot 23:30 uur naar boven, dus dit kan ook laat op de avond.)
Ik zou wel vroeg naar het ESB gaan, anders sta je zo uren in de rij... Zonde van de tijd.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, veel te tijdrovend, zowel ESB als het Vrijheidsbeeld van dichtbij bekijken!
Mijn suggestie: koop een "hop on, hop off" ticket van Gray Line voor de "downtown loop" in een van hun dubbeldekker bussen en ga bovenin zitten. Zo zie je van alles van New York, en je kunt even uitstappen bij bijvoorbeeld Battery Park en van de (bij een heldere dag) het Vrijheidsbeeld zien en wellicht even naar Wall Street en Ground Zero lopen.
's Avonds zou ik absoluut rond Times Square doorbrengen.

*edit* ik zie nu dat jullie om 1400 landen, met douane erbij moet je zeker een uur rekenen voor je het vliegveld kunt verlaten en JFK ligt een flink eind buiten de stad. Reken er niet op voor 16 uur in de stad te zijn!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FIDEL
Amerika-ontdekker

Bericht door FIDEL »

Dankuwel voor de tips tot nu ... !
De taxirit lijkt ons heel interessant; de terugrit met de metro zou dan eventueel wel kunnen, denk ik.
De 'hop-on-hop-off' is ook niet te versmaden, maar de laatste dag, zijnde de dag van terugkeer naar België, is er nog een stadsrondrit voorzien. Hierdoor zou die formule wel overbodig zijn, niet ?
Allicht starten we aan Macy's en zorgen we ervoor 's avonds rond Time Square te vertoeven.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Times Square is without a doubt de tofste plek van NYC: dat moet je zeker zien! En in de schemering is het het mooist.

Met de metro is Manhattan - JFK ongeveer anderhalf uur, geloof ik, dus houd daar rekening mee. Het is wel 1 lijn, dus niet overstappen.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mack schreef:Times Square is without a doubt de tofste plek van NYC: dat moet je zeker zien! En in de schemering is het het mooist.

Met de metro is Manhattan - JFK ongeveer anderhalf uur, geloof ik, dus houd daar rekening mee. Het is wel 1 lijn, dus niet overstappen.

Mack
Jip, de E-line gaat vanaf Port Athorety (42 st) naar station waar de airtrain van JFK stopt.
Voor de Airtrain moet je tot aan de terminal ook nog 20 minuten rekenen.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer