Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Auto in Washington DC

Bericht door arnovdb »

Beste Washington experts
Graag jullie advies over onderstaande

Wij (3 personen waaronder zoon van 8 jaar) maken een rondreis van 2 1/2 week met als start en eindpunt Washington DC.
Aankomst donderdag 16 juli op IAD waarna we 4 nachten in Washington Dc blijven en we rijden maandag 20 juli door naar Pittsburgh.
Nu twijfelen we of we donderdag 16 juli op het vliegveld de auto huren of op maandag 20 juli.
Ik zag dat het mogelijk is om bijv bij Alamo op Union Station in het centrum van DC de auto te huren
In Washington gaan we in ieder geval een honkbalwedstrijd van de Nationals bezoeken (1 van de 6 geplande wedstrijden op onze rondreis). Verder uiteraard het Witte Huis.
Verder denken we aan de Zoo, National Harbor, Old Town Alexandria, Georgetown.

Wat is het handigste alternatief voor de auto om van IAD naar centrum DC te gaan en wat voor kosten moeten we denken?
Is het in Washington enigszins mogelijk om te parkeren en aan wat voor prijzen moeten we denken?
Zijn er hotels die redelijk centraal liggen en die toch gratis parkeren hebben?
Kunnen we met de metro alle interessante plekken bereiken?

groet
Arno
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Auto in Washington DC

Bericht door jmvdc »

Wij zijn van de luchthaven naar ons hotel Mariott Woodley Park gereden (in de buurt van Washington Zoo) met een taxi, het is wel een eindje rijden. Ben niet meer zeker van de prijs, maar dacht dat het rond de $70 was.

We hebben twaalf dagen in DC geweest, en alle bezienswaardigen (ook diegene die jij noemt) met het openbaar vervoer gedaan en met de hop on/hop off bus.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

de Zoo moet je zeker doen!
Ten eerste; zeker goed voor goedkope Hollanders die we zijn, is het gratis!
En het is de meeste prachtige dierentuin die ik ooit heb gezien
Prachtig aangelegd! Een echte aanrader!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De zoo is gratis, tenzij je er parkeert :). Wat hotels, die gratis parking hebben, betreft, ik raad altijd de Holiday Inn in Rosslyn aan daarvoor. Gunstig gelegen en gratis parkeren. Maar ik denk, dat jullie goedkoper uit zijn, als je een taxi neemt naar het hotel en de auto dan bij Union Station huurt. Het is heel makkelijk om met openbaar vervoer de stad te verkennen, zoals anderen al schreven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Argus
Amerika-newbie

Bericht door Argus »

Ik ben tijdens mijn stage vanuit Vermont naar DC gereden en ik ben blij, dat ik de auto
meegenomen had. Je kunt je auto er kwijt in een van de parkeergarages, wij waren er
alleen wel in het weekend van Thanksgiving, dus was het extreem rustig. De prijzen waren
zeer goed te doen met een aantal man en als je in de buurt van het witte huis verblijft
kun je makkelijk de Mall met de Smithsonian musea, het witte huis en het capitool doen.
De auto kun je dan pakken om naar Arlington Cemetry te rijden. Je kunt je auto ook vlak
bij het Jefferson monument zetten en vanuit daar de andere monumenten doen, want van
het Lincoln monument naar Roosevelt en Jefferson is best lang lopen, vooral als je de hele
mall al gehad hebt. Andere vervoersmethoden weet ik niet in DC, maar ik heb er weinig
gezien.

Tip: kaartjes voor het capitool moet je 's ochtends vroeg halen, als je op tijd bent is de
rij nog niet zo lang. Als de gids vraagt wat er in 1814 is gebeurt, toen is Washington
blijkbaar afgefikt, maar je kunt natuurlijk ook de slag bij Waterloo zeggen :wink:
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Je kunt wel zeggen dat in 1814 de slag bij Waterloo was, maar als je gids een beetje verstand heeft van geschiedenis, heb je een probleem. De slag bij Waterloo was in 1815.
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto in Washington DC/Rosslyn hotels

Bericht door arnovdb »

Nav de tips van Petra (bedankt!!) zijn we op zoek gegaan naar hotels in Rosslyn en hebben besloten het in DC zonder auto te doen.
De Holiday Inn en de Best Western komen qua prijs in juli niet zo gunstig uit.

Heb je (Petra) of anderen toevallig ook ervaringen met Courtyard bij Marriott Rosslyn (in Eur ca 106 eur incl ontbijt) of Marriott Keybridge (in eur ca 110 eur incl ontbijt). Die hebben allebei een voordeeloptie via Expedia om ontbijt bij te boeken. Liggen deze 2 minder gunstig dan de Holiday Inn?

1 van de eerste dingen die onze zoon in Washington wil doen, zal het bezoeken van een winkel zijn waar ze baseballcards verkopen (in andere jaren bezochten we daarvoor vaak Walmart, Target of Toys 'r us). Hebben we in die buurt daarvoor ook mogelijkheden of moeten we daarvoor op andere plekken zijn.

Alvast bedankt voor antwoorden
groet
Arno
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wil je persé een hotel in Rosslyn?
Wij hebben het Comfort Inn in Alexadria geboekt.
Met de ANWB pas 79 dollar per nacht, met ontbijt.
Er is een shuttle bus naar en van de metro, je kan het ook lopend het is nog geen halve mijl.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Alexandria is wel weer een stuk verder van de stad, dan Rosslyn. Vanuit Rosslyn loop je zo Georgetown binnen. De Marriott Keybridge is net gerenoveerd. Of ze daarmee klaar zijn, weet ik niet. Maar dat hotel ligt heel gunstig t.o.v. vooral Georgetown, iets verder lopen van de Rosslyn metro maar nog goed te doen. De ligging van het Courtyard hotel kan ik me zo gauw niet voor de geest halen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat het verder is weten we, maar de prijzen zijn een stuk lager dan in Rosslyn.
Vandaar dat we voor Alexandria gekozen hebben.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat is inderdaad een consideratie en Alexandria is ook leuk met winkels en veel restaurants.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat vonden wij dus ook en beslist geen straf om daar nogmaals te zijn. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer