Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste reisperiode New England

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Isobel
Amerika-newbie

Beste reisperiode New England

Bericht door Isobel »

Hallo!

Een vraagje: wanneer is de beste reisperiode voor New England?
Wij zitten niet aan schoolvakanties vast; en zouden dus graag buiten het hoogseizoen willen gaan. Ik weet niet hoe het verder met (school)vakanties in amerika zit; maar we zouden iig liever buiten de allerdrukste periode willen gaan. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Isobel
Afbeelding

Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Re: Beste reisperiode New England

Bericht door Corry »

Eigenlijk vind ik New England altijd mooi. Het voorjaar en ook de zomer. Het allermooiste is echter de "indian summer" en dat is in het najaar. Eind augustus/september/begin oktober.

Het verkleuren van de blaadjes is nogal spectaculair vind ik.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou ook kiezen voor de "Indian Summer". Voor de beste periode kun je dan volgens mij beter begin oktober aanhouden, afhankelijk van het gebied dat je bezoekt. Er zijn verschillende sites over de Indian Summer te vinden. Daar wordt ook aangegeven wat de beste periode is.

Zelf ben ik in 2005 (2e reis dat jaar) naar het Noordoosten geweest tijdens de Indian Summer. Mijn reisverhaal kun je terugvinden via de link onder dit bericht.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Isobel
Amerika-newbie

Bericht door Isobel »

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik had idd van de indian summer gehoord... maar is dat niet ook de meest drukke periode? of valt dit wel mee?

roland ik zal zeker je reisverslag gaan lezen, dankje voor de tip!
Afbeelding

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar in dit gebied rondgetrokken in oktober (met een camper). Prachtige tijd, wij hadden geweldig mooi weer (maar dat is natuurlijk geen garantie dat het altijd zo is) en hebben super genoten.

Ons verslag vind je hier. Onze foto's zitten op een site achter een wachtwoord, als je dat wilt hebben kan je me even een -pb sturen met je mailadres.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Net als corry, vind ik New England schitterend de meeste tijd van het jaar. Herfst is erg mooi, en inderdaad, ietsje drukker. Voor het noorden van New England (maine, vermont, new hampshire) is fall foliage op z'n mooist in mid september-begin oktober, verder naar het zuiden ietsje later.

Ook mei/juni is mooi, als alles begint uit te botten en iedereen uit z'n huis kruipt. Winter is ook heerlijk als je van sneeuw houdt zoals wij - er zijn hier veel dagen met zon en strakblauwe luchten, fantastisch skiweer.

En Indian Summer is geen jaargetijde. Die periode heet hier Fall, of Autumn. Indian Summer is een periode van een paar warme dagen in de herfst, vooral na de eerste vorst. Hier in New England hebben we vaak een paar heerlijk warme dagen mid- tot eind oktober waar het 's nachts (bijna) vriest en overdag 25 graden is. Dàt is een Indian Summer. En nee, herfst wordt hier ook niet Indian Summer in de volksmond genoemd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vonden het trouwens alleen in de weekenden druk, door de week kon je overal een kanon afschieten op campings e.d.
Isobel
Amerika-newbie

Bericht door Isobel »

dutchie_in_boston schreef:Net als corry, vind ik New England schitterend de meeste tijd van het jaar. Herfst is erg mooi, en inderdaad, ietsje drukker. Voor het noorden van New England (maine, vermont, new hampshire) is fall foliage op z'n mooist in mid september-begin oktober, verder naar het zuiden ietsje later.

Ook mei/juni is mooi, als alles begint uit te botten en iedereen uit z'n huis kruipt. Winter is ook heerlijk als je van sneeuw houdt zoals wij - er zijn hier veel dagen met zon en strakblauwe luchten, fantastisch skiweer.

En Indian Summer is geen jaargetijde. Die periode heet hier Fall, of Autumn. Indian Summer is een periode van een paar warme dagen in de herfst, vooral na de eerste vorst. Hier in New England hebben we vaak een paar heerlijk warme dagen mid- tot eind oktober waar het 's nachts (bijna) vriest en overdag 25 graden is. Dàt is een Indian Summer. En nee, herfst wordt hier ook niet Indian Summer in de volksmond genoemd.
het is me helemaal duidelijk; moet me nog gaan inlezen :oops: en wist dat idd niet van Indian summer zoals jij het beschrijft
dankjewel voor de uitleg; ietjes drukte dat maakt niets uit, maar zou het gewoon zonde vinden als ik zo'n reis plan om vervolgens met de rest van de toeristen de hele vakantie bij wijze van spreken 'in de rij te moeten staan' :wink: Zoals jij het beschrijft is het eigenlijk het hele jaar door prachtig daar... dat wordt dus moeilijk kiezen :wink:
Afbeelding

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vanmiddag schreef ik over sites waar je de Fall Foliage in de gaten kunt houden. Als je naar deze site gaat kun je de verkleuring volgen van het noordoosten op dit moment. Het geeft een beeld hoe het zich verschuift naar het zuiden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Isobel
Amerika-newbie

Bericht door Isobel »

@ nieuwenoord: dat valt dus reuze mee.. wat ik zo begreep was het reuzedruk, ook door de week. Maar alleen in de weekenden.. dat is eigenlijk dan wel best gezellig :wink:

@ Roland: dankjewel voor de tip; geweldig dat het zo te zien is hoe het verkleuren zich verschuift!
Afbeelding

Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij zijn net terug uit dat gebied.
De drukte viel overal reuze mee, vooral als je gaat wandelen na een kwartier waan je je alleen op de wereld, ook in de parken.
Zie onze website en weblog.(onderschrift)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer