Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar New York met een One Way ticket

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Naar New York met een One Way ticket

Bericht door USA2004 »

Waarom zou een one way ticket per se problemen opleveren? Natuurlijk, je hebt dan wel iets meer uit te leggen maar het hoeft zeker geen 'blocker' te zijn. Alsof iedereen met een retour ticket altijd weer terug gaat ;)

De vraag die je moet kunnen beantwoorden is dit: wat ga je doen in de VS, en hoe lang wil je blijven. Als je redelijkerwijs kunt aantonen dat je een wereld reis gaat maken, en dat je om praktische redenen een one way ticket hebt gekocht, dan hoeft dat geen problemen op te leveren.

Belangrijk is natuurlijk: hoe goed kun je die vraag beantwoorden. Als je voldoende documentatie hebt voor je plannen na de VS, zoals bijvoorbeeld dat werk visum in Canada, hotel boekingen in andere landen, je vervolg plannen na Canada en documentatie van die plannen. Als je al vervolg vluchten weet en geboekt hebt, dan helpt dat zeker.

Overigens geeft Kastelke een goede suggestie, volgens mij kun je goedkoper uitzijn met wereld reis tickets, dus daar zou ik zeker eens naar kijken. Het Amerikaanse consulaat bellen kan ook geen kwaad, dan weet je het zeker.
Gerben_Wereldreis
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerben_Wereldreis »

Klopt deze ticket is ook niet meer te wijzigen en heb hem rechtstreeks bij een maatschappij gekocht.
Het heeft wat meer voeten in de aarde dan ik dacht maar als ze echt heel moeilijk gaan doen dan kopen we gewoon een ticket naar Nieuw Zeeland en dan zijn we klaar. Maar heb toch nog ergens hoop dat iemand met een tip komt ook al acht is die kans erg klein :(
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Gerben_Wereldreis schreef:Is gewoon aan te vragen online, er zijn 3 landen waar dit kan:

-Australië
-Nieuw Zeeland
-Canada

Dat weet ik heel zeker dat dit kan.

http://www.whpcanada.org.au/introduction.shtml
Even voor mijn duidelijkheid. Ik lees in de link die jij aangeeft alleen maar dat je naar Canada
kan komen als je een Australisch of Nieuwzeelands paspoort hebt. Ik begrijp hier uit dat je
hier niet aan kunt deelnemen met een Nederlands paspoort. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Harm
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Hallo Wereldreiziger!
Ik had exact dezelfde vraag gepost als jij op dit forum, zij het wel in een andere context (ik woon een jaar in NY op een J1 visum en werk hier als intern (maar ben geen student) in het Metropolitan Museum of Art (om je even mijn situatie uit te leggen)).

Hieronder de link naar de thread die gaat over een enkele reis Amerika. Ik denk dat je er wel wat antwoorden in kunt vinden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... e&start=20

Ik zou het zekere voor het onzeker kiezen en je ook de stress besparen en waarschijnlijk ook het geld door een retour te kopen (bijv. heenreis met terugreis op flexibele datum of je terugreis cancellen en een nieuwe terugreis boeken).

Succes!
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Gerben_Wereldreis
Amerika-ontdekker

Als je wilt weten welke visas je nodig hebt voor welk land om te mogen werken kan je op deze site kijken

http://www.anyworkanywhere.com/visainfo.html

Voer bij Select Your Country Of Origin, Netherlands in en je ziet daar alles staan!

Sytske bedankt ga dit eens goed doorlezen!

Gewijzigd

Heb het net door gelezen staat veel informatie op maar het gaat hier toch mee over het gaan met (iets van een) visa en dat heb ik nou net niet. Ik weet dat het wordt afgeraden om zo te reizen maar denk toch dat ik het zo wil gaan proberen! Tenzij iemand echt met "bewijs" komt dat het gewoonweg onmogelijk is.
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Gerben, misschien is het een goed idee om te bellen met een instantie die hier meer over weet? Iemand van Schiphol bijvoorbeeld (dat heeft iemand voor mij gedaan, zonder het verder in het bijzonder over een visum te hebben) of wie weet een luchtvaartmaatschappij.
Misschien had je dit gedaan, maar misschien is dat een betere infobron dat dit forum? (op dit punt van twijfel)

Succes, nogmaals!
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Gerben_Wereldreis
Amerika-ontdekker

Heb ik ook gebeld, nadeel was weer dat het een duitse maatschappij was en aangezien ik geen woord duits spreek en zij daar bijna geen engels we dus niet zover kwamen. Maar daar kwam uit dat ik wel op het vliegtuig zou mogen en dan in de aankomst hal van US zou komen alleen ze zouden me dan niet doorlaten zeiden ze. Maar ik dacht als ik daar weet te komen dan laten ze me waarschijnlijk wel binnen heb je eerst wel een heel gesprek maar dan mag je naar binnen lijkt me (ik vlieg naar JFK)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gerben_Wereldreis schreef:Maar ik dacht als ik daar weet te komen dan laten ze me waarschijnlijk wel binnen heb je eerst wel een heel gesprek maar dan mag je naar binnen lijkt me (ik vlieg naar JFK)
Wil je dat risico nemen? Met een beetje pech mag je gewoon op het eerste vliegtuig weer terug.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gerben_Wereldreis
Amerika-ontdekker

Daar heb je gelijk ik, ik ben nog aan het twijfelen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer