Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

planning New York - uw mening graag

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Blomski
Amerika-ontdekker

planning New York - uw mening graag

Bericht door Blomski »

De eerste keer in New York willen we zeker niet te veel missen dus vandaar dat we een planning hebben gemaakt. Heeft iemand misschien nog tips of opmerkingen? Graag uw mening??!

zatedag 14-6

- 15.00 uur aankomst JFK
- misschien 's avonds nog Empire State Building of Rockefeller Center (top of the rock)

zondag 15-6

- 9.00 uur Abyssinian Baptist Church (gospel kerk)
- central park
- ground zero (eventueel met museum)
- brooklyn bridge

maandag 16-6

- times square
- rockefeller center
- trump tower (alleen buitenkant)
- chrysler building (alleen buitenkant)
- empire state building

dinsdag 17-6

- 9.00 uur statue of liberty (kaartjes zijn gereserveerd)
- wall street / NY stock exchange
- huis friends
- cafe friends central perk
- shopping
- 's avonds wedstrijd Yankees (kaartjes hebben we al)

woensdag 18-6

- shopping
- 's avonds eventueel musical via goedkope kaartjes van TKTS

donderdag 19-6

- huurauto ophalen en de oostkust af naar Florida
Laatst gewijzigd door Blomski op 18 mei 2008, 17:57, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: planning New York - uw mening graag

Bericht door nieuwenoord »

Het eerste wat me opvalt, is dat jullie op zondag naar Wall Street gaan. Juist door de week, als de beurs open is, zie je daar de actie van de dagelijkse drukte, ook op straat. Ik zou dat zeker op een werkdag doen!

Neem ruim de tijd voor Central Park op zondag, dat is superleuk!
Blomski
Amerika-ontdekker

Bericht door Blomski »

Dat is inderdaad wel zo leuk denk ik. Dank je! Ik heb hem gelijk gewijzigd
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gaan jullie ook door de buurten lopen? Want iedere buurt is weer anders. Vooral Greenwich Village en SoHo vind ik leuk en Chinatown en Little Italy ook niet overslaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Blomski
Amerika-ontdekker

Bericht door Blomski »

Alle 4 de buurten die je noemt gaan we zeker doorheen lopen. Begreep dat daar ook leuke restaurantjes en kroegjes zitten in Soho en Greenwich Village!
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Aangezien ik gister uit New York ben aangekomen(ook eerste keer) enkele tips:

zaterdag 14-6
Aangezien je om 15.00 met Delta aankomt op JFK kom je aan op Terminal 3, dat is handig, aangezien rond dat tijdstip weinig internationale vluchten aankomen op JFK.
Ik denk dat je ongeveer 19.00 bij je hotel bent. Hou er wel rekening mee dat je na zo'n vlucht(7 uur) best moe bent en dan misschien geen zin hebt om in de rij te gaan staan bij TOTR of Empire State, aangezien het best druk kan zijn vanwege zomers weer en zonsondergang.

zondag 15-6
Central park op zondag is een goed idee. Overigens kan het bij de wachtrij voor Statue of Liberty aardig druk zijn in de zomer, net zoals Empire State.
De plek van Ground zero is wel iets waar je geweest moet zijn als je naar New York gaat, maar zo lang zal je er niet bij stil staan, hooguit een uurtje(als je niet naar het museum gaat).
Eventueel kun je(aangezien ik niet weet hoe je door New York gaat reizen) op maandag ground zero doen.
Daarvoor in de plaats zou ik op zondag Brooklyn Bridge doen, aangezien je toch al daar in de buurt bent.

maandag 16-6
Empire state kan je het beste 's ochtends vroeg naartoe, als er nog een korte rij staat. Ik neem overigens aan dat je met Rockefeller Center Top of the Rock bedoelt? Want dan kan je eventueel Top of the Rock/Rockefeller Center op die zondag doen aangezien het vergelijkbare activiteit is met Empire State.

Als uitbreiding op mijn tip bij zondag zou je dit het beste kunnen doen als je met metro reist:
Beginnen bij Empire State, daarna BDFV metrolijn nemen naar W 4th street/Washington Square Park en overstappen op E-lijn naar ground zero. Dan neem je de 2/3 metrolijn naar Times Square en dan de S-lijn die direct naar Grand Central/Crysler Building gaat. Dan neem je de 4/5/6 metrolijn naar 51st street waar je overstapt op de EV-lijn, een halte verder gaat naar 5th/53rd. Daarvandaan loop je naar de Trump tower en weer terug om opnieuw de volgende halte uit te stappen bij Rockefeller Center.

De dinsdag en woensdag ziet er verder goed uit.
Hopelijk heb je er iets aan, voor mij was het ook de eerste keer New York. Ik ben echter door de stad gereden met de Grayline Hop on Hop Off bus.
Blomski
Amerika-ontdekker

Bericht door Blomski »

Dank je voor de tips! Ik wil eigenlijk van tevoren al tickets bestellen voor de empire state building en top of the rock. Dat scheelt weer een hoop wachttijd!
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Tickets vantevoren bestellen is inderdaad handig, dat moet je sowieso doen, echter bij Empire State building ontloop je niet de wachtrij buiten en binnen in het gebouw(volgens een tourguide is hartje zomer zelfs een rij die buiten begint, door het gebouw gaat naar buiten om dan opnieuw het gebouw in te gaan).
Met kaartjes ontloop je alleen maar de rij voor kaartverkoop.

Kaartjes voor statue of liberty/ellis island kun je ook al in voorverkoop kopen bij het visitors centre van de grayline hop on hop off bus.
Blomski
Amerika-ontdekker

Bericht door Blomski »

De tickets voor Empire state building en statue of liberty hebben we alvast besteld. Wordt wel vroeg op want we gaan al om 9 uur naar Statue of Liberty. De overige tijden 's ochtends waren al uitverkocht.
An
Amerika-ontdekker

Bericht door An »

Blomski schreef:De tickets voor Empire state building en statue of liberty hebben we alvast besteld. Wordt wel vroeg op want we gaan al om 9 uur naar Statue of Liberty. De overige tijden 's ochtends waren al uitverkocht.
Waar kan je die tickets bestellen?
Zijn ze dan goedkoper dan wanneer je ze ter plaatse koopt of is het gewoon beter van ze op voorhand te kopen om niet te moeten aanschuiven in de rij?

Bedankt
Blomski
Amerika-ontdekker

Bericht door Blomski »

De tickets zijn net zo duur als dat je ter plaatse koopt. Je kunt de tickets thuis uitprinten. Dan hoef je tenminste niet zo lang in de rij te wachten! Dat scheelt weer een hoop tijd. De tickets van Empire state building kun je gebruiken wanneer je wilt. Voor Statue of Liberty ben je dag- en tijdsgebonden.

Empire state building: http://www.esbnyc.com/index2.cfm

Statue of Liberty: http://www.statueoflibertytickets.com/
An
Amerika-ontdekker

Bericht door An »

Ok dank u wel!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht