Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Restaurant tips New York,NY
Restaurant tips New York,NY
Heeft er iemand hiernog restaurant tips voor ochtend/avond in New York?
Re: Restaurant tips New York,NY
Excuses 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
voor ontbijt zijn wij bij Ellens Stardust diner geweest, op de hoek van broadway en 51st. Leuke tent, met zingende bediening! zeker een aanrader
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn vorige week woensdag in 'The Modern' gaan eten. Ik moet zeggen, niet goedkoop, maar wat een unieke ervaring. Voor wat mij betreft, een aanrader, zowel wat het eten betreft als de omkadering.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, ziet er fantastisch uit, lijkt me ook echt wat voor ons, mag ik vragen of je in de formele dining room hebt gezeten of in de informelere bar room?kojtl1000 schreef:Wij zijn vorige week woensdag in 'The Modern' gaan eten. Ik moet zeggen, niet goedkoop, maar wat een unieke ervaring. Voor wat mij betreft, een aanrader, zowel wat het eten betreft als de omkadering.
Harry
-
- Amerikafan
The Rainbow Room, ga een beetje vroeg heen heb je uitzicht over central park vanaf de 35ste? verdieping
Little Italy's Finest (Little Italy) geweldig restaurant ga ik zeker nog een keer heen
Little Italy's Finest (Little Italy) geweldig restaurant ga ik zeker nog een keer heen
Ik heb erg lekker gegeten in Pastis (http://www.pastisny.com/). Zit in het 'hippe' Meat Packing District. In de buurt zitten ook nog wat andere restaurantjes (oa Buddha Bar http://www.buddhabarnyc.com/).
wij namen het ontbijt uiteindelijk altijd bij Delmonico Gourmet Food Market (Lexington, tussen 41e en 42e aan de oostzijde, 1 blok verwijderd van Grand Central). een van de vele foodmarkets, maar deze heeft vriendelijk personeel, goede service, prima eten en een zeer hoge doorloop (dus altijd lekker vers). Ook een prima tip voor de lunch.
Delmonico's heeft een aparte buritto-, sushi- en broodjesstand in de zaak, plus nog een groot buffet met diverse warme gerechten.
Gr. Pepijn.
Delmonico's heeft een aparte buritto-, sushi- en broodjesstand in de zaak, plus nog een groot buffet met diverse warme gerechten.
Gr. Pepijn.
Pepijn
-
- Amerika-expert
Voor de wat meer avontuurlijk aangelegde reizigers onder ons:
De New York Times had vandaag (woensdag 30 juli 2008 in de VS) een paginagroot verhaal over Chinese restaurants in Queens.
Ga naar www.nyt.com en zoek naar "Beijing in Flushing" (je moet je registreren, maar dan heb je meteen ook toegang tot een deel van de archieven, artikelen verdwijnen na een tijdje van de 'gewone' pagina).
Geniet! Ik ga het zeker eens proberen als we weer in New York wonen.
De New York Times had vandaag (woensdag 30 juli 2008 in de VS) een paginagroot verhaal over Chinese restaurants in Queens.
Ga naar www.nyt.com en zoek naar "Beijing in Flushing" (je moet je registreren, maar dan heb je meteen ook toegang tot een deel van de archieven, artikelen verdwijnen na een tijdje van de 'gewone' pagina).
Geniet! Ik ga het zeker eens proberen als we weer in New York wonen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik heb de hele clip van Famous Fat Daves bekeken, het water loopt mij in de mond. Dit zijn de tentjes waar ik van hou: geen chains, maar kleine, zelfstandige hole-in-the-wall restaurantjes in obscure plekjes. Erg leuk gefilmd trouwens. Jammer dat ik waarschijnlijk pas over een jaar of vijf naar New York ga!!
Leuke tip.
Leuke tip.
In het Marriott Marquis Hotel heb je op de 46e verdieping een bar/restaurant. Deze draait in de rondte, zodat je als je je drankje e/o eten op hebt na ca 1 uur heel NYC van boven af hebt gezien. Een geweldig uitzicht, zeker de moeite waard! :beerchug:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Uitzicht is prachtig, restaurant vonden wij slecht en duur. We waren met z'n vieren 280 euro! kwijt en het eten was echt niet speciaal en de service ronduit belabberd. Geen aanrader wat mij betreft.yolanda2 schreef:In het Marriott Marquis Hotel heb je op de 46e verdieping een bar/restaurant. Deze draait in de rondte, zodat je als je je drankje e/o eten op hebt na ca 1 uur heel NYC van boven af hebt gezien. Een geweldig uitzicht, zeker de moeite waard!
Groet, Lauren
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Tips voor ontbijt en lunch:
* Balthazar's
* Pastis
* Delicatessen
* Balthazar's
* Pastis
* Delicatessen
In de categorie raar maar wel heel leuk:
http://nymag.com/listings/restaurant/pe ... er-and-co/
Een restaurantje waar alle gerechten gemaakt worden op basis van pindakaas. Zeker als je met kinderen reist een absolute aanrader!
http://nymag.com/listings/restaurant/pe ... er-and-co/
Een restaurantje waar alle gerechten gemaakt worden op basis van pindakaas. Zeker als je met kinderen reist een absolute aanrader!
- Natasja L.
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Restaurants die wij de moeite waard vinden zijn o.a.
Brooklyn Diner (212 W 57th street)
Zeer populair bij locals, niet al te veel toeristen en beroemdheden zoals bijvoorbeeld Alec Baldwin. Het is er klein, druk, maar het heeft iets speciaals. Daarom gaan wij er altijd wel een paar keer eten als we in NY zijn. Er zit sinds kort een tweede Brooklyn Diner op Times Square, maar die mist de uitstraling van de eerste locatie.
Bryant Park Grill (25 West 40th Street)
Hier heb ik fantastisch gegeten. Ze weten hier wel hoe ze het moeten serveren, de borden waren prachtig opgemaakt. Gewoon een restaurant met een mooie uistraling, goede locatie (achter de Public Library, grenzend aan Bryant Park) en waar je echt goed kunt eten.
Strada 57 (315 West 57th Street)
Een Italiaans restaurant met een uitgebreide wijnkaart. Hier heb ik een erg goede wijn op. Het eten was ook erg goed. Veel keus, heerlijke gerechten en een smaakvolle Tiramisu (zolas deze hoort te smaken).
Da Nico (164 Mulberry St, Little Italy)
Authentieke Italiaanse gerechten, maar ook een pizza is hier mogelijk. Da Nico heeft ons nog nooit teleurgesteld. Aanrader!
Rock Center Café (Rockefeller Center)
We hebben hier op kerstavond gegeten. Tafel bij het raam. Uitzicht op de kerstboom, schaatsbaan en een aantal huwelijksaanzoeken. Lekker gegeten, leuke locatie.
Kijk ook eens op menupages.com. Deze site geeft je reviews, menukaarten etc. Je kunt zoeken op een wijk of op de soort keuken. Echt super gemakkelijk!!
http://www.menupages.com/
Brooklyn Diner (212 W 57th street)
Zeer populair bij locals, niet al te veel toeristen en beroemdheden zoals bijvoorbeeld Alec Baldwin. Het is er klein, druk, maar het heeft iets speciaals. Daarom gaan wij er altijd wel een paar keer eten als we in NY zijn. Er zit sinds kort een tweede Brooklyn Diner op Times Square, maar die mist de uitstraling van de eerste locatie.
Bryant Park Grill (25 West 40th Street)
Hier heb ik fantastisch gegeten. Ze weten hier wel hoe ze het moeten serveren, de borden waren prachtig opgemaakt. Gewoon een restaurant met een mooie uistraling, goede locatie (achter de Public Library, grenzend aan Bryant Park) en waar je echt goed kunt eten.
Strada 57 (315 West 57th Street)
Een Italiaans restaurant met een uitgebreide wijnkaart. Hier heb ik een erg goede wijn op. Het eten was ook erg goed. Veel keus, heerlijke gerechten en een smaakvolle Tiramisu (zolas deze hoort te smaken).
Authentieke Italiaanse gerechten, maar ook een pizza is hier mogelijk. Da Nico heeft ons nog nooit teleurgesteld. Aanrader!
Rock Center Café (Rockefeller Center)
We hebben hier op kerstavond gegeten. Tafel bij het raam. Uitzicht op de kerstboom, schaatsbaan en een aantal huwelijksaanzoeken. Lekker gegeten, leuke locatie.
Kijk ook eens op menupages.com. Deze site geeft je reviews, menukaarten etc. Je kunt zoeken op een wijk of op de soort keuken. Echt super gemakkelijk!!
http://www.menupages.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Natasja L. schreef:Restaurants die wij de moeite waard vinden zijn o.a.

Da Nico heeft ons ook niet teleurgesteld. Heel lekker gegeten!
Groet Lauren
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mmmmm, ik krijg er al zin in.
Wat ik ook op sommige websites van restaurants enzo zie is dat er zoiets bestaat als sharing plates; hoe zit dit in elkaar? Bestel ik dan gewoon één schotel en kunnen we daar met drie bv van eten of is het net niet genoeg voor drie personen? En wordt dit dan voor één schotel gerekend of per persoon?
Als we gaan dan hoop ik maar dat we een beetje weten wat we te eten krijgen want die engelse namen allemaal, ik weet niet altijd wat het is en ik noteer al wel een beetje (ik maak mijn eigen reiswoordenboekje
) Maar het klinkt alvast allemaal veelbelovend...
Ik ga alvast de bagels eens uitproberen en de pancakes ... en proberen om iets minder van het fast food te eten...
Moet je trouwens altijd reserveren? Want vermits we nog niet goed weten hoe lang we over sommige dagen doen en eigenlijk niet echt aan tijd en plaats gebonden willen zijn, willen we eerder ergens gewoon kunnen gaan eten onderweg.
We willen ook de Belgische zaken met de frietjes en het bier opzoeken :beerchug: Ik moet mijn man toch iets gunnen hé
Hoe smaakt het Amerikaans bier trouwens? Kennen ze er wat van of zijn het ook eerder slappe aftreksels zoals hun koffie blijkbaar (zoals ik hier en daar lees)
En wat zijn nu de lekkerste koffies bij Starbucks? Want als er zoveel keus is en zo weinig tijd
, welke moet ik dan zeker geprobeerd hebben??
Wat ik ook op sommige websites van restaurants enzo zie is dat er zoiets bestaat als sharing plates; hoe zit dit in elkaar? Bestel ik dan gewoon één schotel en kunnen we daar met drie bv van eten of is het net niet genoeg voor drie personen? En wordt dit dan voor één schotel gerekend of per persoon?
Als we gaan dan hoop ik maar dat we een beetje weten wat we te eten krijgen want die engelse namen allemaal, ik weet niet altijd wat het is en ik noteer al wel een beetje (ik maak mijn eigen reiswoordenboekje

Ik ga alvast de bagels eens uitproberen en de pancakes ... en proberen om iets minder van het fast food te eten...
Moet je trouwens altijd reserveren? Want vermits we nog niet goed weten hoe lang we over sommige dagen doen en eigenlijk niet echt aan tijd en plaats gebonden willen zijn, willen we eerder ergens gewoon kunnen gaan eten onderweg.
We willen ook de Belgische zaken met de frietjes en het bier opzoeken :beerchug: Ik moet mijn man toch iets gunnen hé

Hoe smaakt het Amerikaans bier trouwens? Kennen ze er wat van of zijn het ook eerder slappe aftreksels zoals hun koffie blijkbaar (zoals ik hier en daar lees)
En wat zijn nu de lekkerste koffies bij Starbucks? Want als er zoveel keus is en zo weinig tijd

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2483 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 3 Reacties