Ik help je wel uit de brand :).
Ik zou idd toch ook ff op G Maps kijken, dan vind je het zo (moet lukken, tenzij de website het niet doet).
In ieder geval zitten de 3 winkels in East Village en ten zuiden daarvan. Niet vreselijk dichtbij, maar alles is te doen met de subway, De dichstbijzijnde winkels bij 42nd street zijn die op St Marks en Avenue A: die zitten vlakbij elkaar. Niet erg dichtbij 42nd dus, maar wel de dichtstbijzijnde. Ik meen dat je het handigst de subway F kan nemen er om te komen. Het is sowieso erg leuk om door East Village te wandelen (gekke winkeltjes en straatjes)!
Heel erg bedankt! St marks en Avenue A dus.... is dat op loopafstand van times square?Ik ben met nog iemand en ik denk niet dat diegeen het leuk vindt als ik naar een vaag afgelopen deel ga voor 1 winkel
Zoals ik zei, het is niet dichtbij 42nd Street (daarmee bedoelde ik Times Square, misschien had je dat nog niet begrepen), maar goed te doen per subway; van de subway ga je tijdens je vakantie sowieso een paar keer gebruiken van maken neem ik aan.
Of het lopend te doen is, hangt van jou af natuurlijk. Maar reken op in ieder geval een uur lopen vanaf Times Square.
Nou ik hoop dat je nu écht weet waar je aan toe bent (deze info is echt eenvoudig op te zoeken op het net).
PS: in je ticker staat dat dit je eerste reis wordt naar NY. Hoe weet je dan dat dit een vaag afgelopen (wat dat ook mag betekenen) deel is van NY? Ben wel benieuwd.
En om niet helemaal off topic te gaan (deze vraag ging eigenlijk over winkelaanraders):
Het hangt er maar vanaf wat je graag wilt zien. De toeristenwinkels (die ´vooral ook daardoor zijn ontstaan) zijn inderdaad de disney en m&m winkels, etc. Je zult hier vooral heel veel zien, veel toeristen en veel commercie (maar ja, daar gaat het in een winkel uiteindelijk altijd om).
Wat ik een bijzondere winkel vind, in de zin dat het bij Amerika past en juist (helaas) niet echt te vinden is in Nederland, is de Barnes&Noble. De rustige sfeer, de gelegenheid om de hele dag te lezen of te snuffelen als je wilt, de prettige inrichting en het (Starbucks)boekcafe waar je gewoon met een krantje of boek uit de kast kunt zitten (en wat ontzettend veel mensen doen) vind ik bijzonder voor NY en ik denk dat dat elders in de VS ook zo gaat (dwz. Barnes&Noble bookstore zit bepaald niet alleen in NY).
Verder is de Strandbookstore inderdaad ook een aanrader.
Ga voor leuke kleine winkeltjes naar Williamsburg in Brooklyn op Bedford Avenue. Je komt er snel met de L trein (je bent minder lang onderweg als van Midtown naar Zuid Manhattan).
Dit zijn voorbeelden van winkels die echt iets bijzonders hebben, in die zin dat ze typisch zijn voor het dagelijkse leven hier en niet in NL of waar bijna alleen toeristen komen.
Sytske schreef:Zoals ik zei, het is niet dichtbij 42nd Street (daarmee bedoelde ik Times Square, misschien had je dat nog niet begrepen), maar goed te doen per subway; van de subway ga je tijdens je vakantie sowieso een paar keer gebruiken van maken neem ik aan.
Of het lopend te doen is, hangt van jou af natuurlijk. Maar reken op in ieder geval een uur lopen vanaf Times Square.
Nou ik hoop dat je nu écht weet waar je aan toe bent (deze info is echt eenvoudig op te zoeken op het net).
PS: in je ticker staat dat dit je eerste reis wordt naar NY. Hoe weet je dan dat dit een vaag afgelopen (wat dat ook mag betekenen) deel is van NY? Ben wel benieuwd.
dat weet ik niet, het was een metafoor. Een voorbeeld.
Sytske schreef:Wat ik een bijzondere winkel vind, in de zin dat het bij Amerika past en juist (helaas) niet echt te vinden is in Nederland, is de Barnes&Noble. De rustige sfeer, de gelegenheid om de hele dag te lezen of te snuffelen als je wilt, de prettige inrichting en het (Starbucks)boekcafe waar je gewoon met een krantje of boek uit de kast kunt zitten (en wat ontzettend veel mensen doen) vind ik bijzonder voor NY en ik denk dat dat elders in de VS ook zo gaat (dwz. Barnes&Noble bookstore zit bepaald niet alleen in NY).
De boekwinkels van Selexyz (met als absolute topper de zaak in Maastricht) zijn volgens hetzelfde concept opgezet.
Persoonlijk vind ik de Engelse keten Waterstone's Booksellers erg prettige winkels. In New York hebben ze ook een zaak.
Ja, ik weet dat Selexyz hetzelfde concept heeft, maar het slaat niet zo aan en het is helaas niet onderdeel van het dagelijks leven zoals dat hier bij de Barnes&Noble is... Ik dacht inderdaad ook aan de Selexyz als vergelijking, maar op de een of andere manier... In die van Maastricht ben ik echter nooit geweest, dus ik houd me aanbevolen!
Erg bedankt voor de tip van de Waterstone's Booksellers! Ik ga er zeker naar op zoek, leuk!
Sytske schreef:
Wat ik een bijzondere winkel vind, in de zin dat het bij Amerika past en juist (helaas) niet echt te vinden is in Nederland, is de Barnes&Noble. De rustige sfeer, de gelegenheid om de hele dag te lezen of te snuffelen als je wilt, de prettige inrichting en het (Starbucks)boekcafe waar je gewoon met een krantje of boek uit de kast kunt zitten (en wat ontzettend veel mensen doen) vind ik bijzonder voor NY en ik denk dat dat elders in de VS ook zo gaat (dwz. Barnes&Noble bookstore zit bepaald niet alleen in NY).
Ja dat vind dat ik ook zo geweldig, die Amerikaanse boekenwinkels.
In Nederland kijken ze je na 5 minuten bladeren in een boek of tijdschrift weg met een chagrijnige kop, en bijten ze je toe "het is hier geen bibliotheek hoor!"
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.