Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zomer of herfst in Noord-oosten?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
bougie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Zomer of herfst in Noord-oosten?

Bericht door bougie »

Hallo,

Ik ben met een planning bezig voor onze vakantie in 2009, het is nog lang maar ik heb op dit moment 1 algemene vraag:

Is het in augustus veel duurder om op vakantie te gaan dan in bijvoorbeeld oktober/november?
Hier bedoel ik mee: vliegtickets, auto/camperhuur, hotels/motels.

We willen in 2009 graag naar New York gaan met daarbij een rondreis naar Canada, Niagara falls, Washington, ...
Maar aangezien ik een vast verlof heb in augustus zullen we dan moeten gaan. Zou het toch veeel duurder zijn dan in oktober/november, kunnen we het beter uitstellen tot dan. Dan moet ik wel extra verlof nemen en dat is het probleem.

Toch nog even een 2de vraag:

Mag je met een huurauto naar Canada? Of huurcamper?

Alvast bedankt!

Greetings
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Zomer of herfst in Noord-oosten?

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou absoluut voor de herfst gaan! De herfstkleuren zijn onvergetelijk mooi en het is dan ook niet meer zo benauwd warm. Je moet natuurlijk geluk hebben, maar wij hebben afgelopen oktober bijna alleen maar zon gehad en heerlijke temperaturen. En ja, je mag met een camper Canada in en weer terug, geen probleem. Op onze website (zie onderschrift) vind je ons reisverslag terug.

Dit zie je echt alleen in de herfst: (Woodstock, New Hampshire, 8 oktober 2008):

Afbeelding

Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

wat nieuwenoord zegt: herfst. Hier in het noorden ben je in november te laat voor de mooie kleuren, maar oktober is goed. Augustus kan erg warm en vooral ontzettend vochtig zijn: 35-40 graden met enorm hoge luchtvochtigheid vind ik niet veel aan.
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

bougie schreef:Maar aangezien ik een vast verlof heb in augustus zullen we dan moeten gaan. Zou het toch veeel duurder zijn dan in oktober/november, kunnen we het beter uitstellen tot dan. Dan moet ik wel extra verlof nemen en dat is het probleem.
Zoals je reeds zelf aangeeft zit je gebonden aan je vast verlof en is het verkrijgen van extra dagen een probleem. Als je de prachtige herfst kleuren wilt zien dan is over het algemeen oktober daadwerkelijk de beste maand echter je bericht geen niet duidelijk aan of dit iets is dat je daadwerkelijk wilt zien. Augustus kan erg warm zijn en zoals eerder is aangegeven is het de lucht vochtigheidsgraad die het erg onaangenaam kan maken om buiten te zijn. Als je ooit in de tropen bent geweest dan weet je wat ik bedoel. Dit geldt voor de hele oost kust gedurende augustus/september. Om een antwoord te geven op je tweede vraag: ik denk dat het enige dat echt variabel zal zijn qua kosten is je vliegreis, auto huur is niet afhankelijk van de tijd van het jaar en hotels in die periode verschillen ook niet zoveel.

Peter
bougie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door bougie »

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het gaat me niet zo zeer om de herfstkleuren, die zijn idd prachtig.
Bovenstaande vraag is vooral om de kostprijs van de volledige reis te vergelijken met elkaar.
Als het in Augustus veel duurder zou zijn dan probeer ik toch verlof te vragen voor oktober.
Maar zoals 'Bostonboy' al vermeld heeft zijn alleen de vliegtickets echt duurder.

Ik heb nog niet echt tropische temperaturen meegemaakt. Is het in augustus echt ondraagelijk?

Zal er eens grondig over nadenken.

Greetings
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn afhankelijk van de kindervakanties dus moeten wel in juli/augustus. We zijn in de tropen geweest en na een aantal dagen wen je wel aan het weer maar daar heb je meestal strand of een zwembad binnen bereik, maar zoals ik hier lees is het niet echt leuk of valt het toch wel mee/te doen?
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Juli en augustus zijn de warmste maanden en volgens de statistieken is de gemiddelde temperatuur in Boston ongeveer 30C. Hou er wel rekening mee dat Boston aan het water ligt en dus over het algemeen de temperatuur lager is dan in het binnenland. Soms kan 10-15km buiten Boston een verschil van +5 graden opleveren. In de winter ziet men het tegenovergestelde waarbij Boston warmer is dan de omliggende omgeving. De hoogste temperatuur gemeten in Boston is 39C in 1975.

Is het te doen in juli en augustus? Zeker wel, 30C is voor veel mensen geen probleem maar waar we hier in Amerka naar kijken is de term: "Feels like...". 30C kan hier makkelijk met een hoge luchtvochtigheids aanvoelen als 40-45C en de hoge luchtvochtigheid zorgt er dus voor dat je lichaam niet afkoelt als je begint te zweten, het verdampt namelijk niet. Dit laatste maak het erg onaangenaam.

Ik wil hier absoluut niet zeggen dat iedere dag in juli en augustus het zelfde zijn maar er zijn dagen dat men echt niet naar buiten wil. Ik woon reeds 11 jaar in de regio buiten Boston en ik ben er nogsteeds niet aangewend.

Groetjes,
Peter
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ina schreef:Wij zijn afhankelijk van de kindervakanties dus moeten wel in juli/augustus. We zijn in de tropen geweest en na een aantal dagen wen je wel aan het weer maar daar heb je meestal strand of een zwembad binnen bereik, maar zoals ik hier lees is het niet echt leuk of valt het toch wel mee/te doen?
In tegenstelling tot anderen vind ik het warme weer dus wel heerlijk. Ja, het kan vochtig zijn, maar zo verschrikkelijk als sommigen het hier voordoen is het niet, hoor. Althans, na 24 jaar hier vind ik augustus nog steeds een van de fijnste maanden. Echt zomer is het dan!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Petra/VS schreef:
ina schreef:Wij zijn afhankelijk van de kindervakanties dus moeten wel in juli/augustus. We zijn in de tropen geweest en na een aantal dagen wen je wel aan het weer maar daar heb je meestal strand of een zwembad binnen bereik, maar zoals ik hier lees is het niet echt leuk of valt het toch wel mee/te doen?
In tegenstelling tot anderen vind ik het warme weer dus wel heerlijk. Ja, het kan vochtig zijn, maar zo verschrikkelijk als sommigen het hier voordoen is het niet, hoor. Althans, na 24 jaar hier vind ik augustus nog steeds een van de fijnste maanden. Echt zomer is het dan!
Petra, ik begrijp dat iedereen zijn voorkeur heeft qua klimaat. Ik heb tevens even gekeken naar de statistieken voor Virginia en daaruit blijkt dan de gemiddelde temp. in juli/augustus 23/24C is en het maximum was 29C (gemeten tussen 1895-1998). Uitgaande van het gemiddelde is dat toch 6-7C lager dan in de omgeving van Boston. Dit laatste had ik persoonlijk niet verwacht maar verklaar misschien jouw persoonlijke ervaring.

Peter
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, mijn zusje woont in de buurt van Boston en daar is het gemiddeld toch een stuk koeler, dan bij ons, in de zomer. Maar ik vind Zuid-Florida ook heerlijk in de zomer, dus ik ben waarschijnlijk gewoon heel raar ;).
BostonBoy schreef:in juli/augustus 23/24C is en het maximum was 29C (gemeten tussen 1895-1998). Peter
Deze snap ik trouwens niet, ik woon al meer dan 24 jaar in Noord-Virginia en heb toch zeker een heel aantal 104 degree weather dagen meegemaakt, ook in de afgelopen tien jaar. Ik neem aan, dat je naar de hele staat hebt gekeken, want die gemiddelden kloppen niet voor Washington en omgeving. De temperaturen, die jij noemt zijn zeer aangenaam, maar in juli en augustus is de temperatuur zeer vaak boven de 30 graden. En 40 graden komt zeker ook voor in juli en augustus in ons gebied. Bovendien ligt Washington in een moeras en is de luchtvochtigheidsgraad vaak erg hoog. Maar nogmaals, ik vind zomers weer hoe dan ook heerlijk, en als je verkoeling wilt, zoek dan een hotel/motel met zwembad.

Edit: even opgezocht voor ons gebied, want ik snapte niets van bovenstaande nummers:

Average high july Herndon VA (een paar mijl van ons vandaan): 86 F - 30 C Average high august: 84 F - 29 C,
Washington DC record high July 104 F - 40 C (1988) August 105 F - 40.5 C (1997)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Interessant, ik vond de data al wat raar maar het komt van de University of Viriginia.

Peter
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Virginia is ook groot (bijna 30.000 square miles groter, dan Massachusetts bv) en heeft ook bergen in het westen, dat zal het gemiddelde omlaag halen voor de staat.
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Petra, ik wist dat je in Virginia woonde maar niet dat je vlakbij Herndon woont. Mijn vrouw en haar familie komen allemaal uit Reston en dus ben ik redelijk bekend met die omgeving. Kun je weer eens zien hoe klein de wereld is. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Grappig, wij wonen in Vienna, dus echt niet ver weg van hen, dan. Ik zit trouwens op het moment weer dicht bij jou, in Newburyport :).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

:offtopic: @ Petra: wat een leuke foto van jou met je nieuwe nichtje in je avatar!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je, hij is door Saskia genomen, dus daar schuilt ook een fotograafje in ;).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer