Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer USA (New York)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
USAfan
Amerikafan

Eerste keer USA (New York)

Bericht door USAfan »

Eindelijk is het dan zover, het is ons gelukt om alles te regelen.
Een lang gekoesterde droom die uitkomt!

Toch heb ik zeker nog wat vragen, weet zeker dat jullie er wel antwoord op hebben, of iig wat tips.

Allereerst, Hoe doen jullie het met geld. Neem aan dat jullie een gedeelte hier in Nederland omwisselen naar Dollars.
Wij hebben helaas maar beschikking tot 1 creditcard en daarmee moeten we het hotel betalen dus aankopen met deze creditcard is niet mogelijk.
Had gelezen dat het pinnen met je gewone bankpas ook mogelijk is bij een geldautomaat, heeft iemand daar ervaring mee??
Het is waarschijnlijk de bedoeling om hier dan in Nederland een paar honderd euro om te wisselen, maar ben zo bang dat ze daar moeilijk over gaan doen bij de douane.
Ze doen al vrij moeilijk met zeer veel dingen en zo ook met cash geld (heb ik me laten vertellen).
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Eerste keer USA (New York)

Bericht door Ceetje »

welnee, over een paar honderd dollar doen ze niet moeilijk. Maar waarom zou je zoveel meenemen? Op elk vliegveld kan je pinnen bij een ATM. Pinnen gaat perfect en weinig risico.
Goede reis en geniet vooral van New York :dance:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

In de meeste winkels gewoon met je pinpas betalen, ook kan je daamee geld opnemen bij een ATM.
Je kan ook een cashback (contant geld)vragen bij het afrekenen in de winkel.
Je kan wel wat geld meenemen vanuit Nederland, vraag dan bij de bank biljetten van 1, 5 en 10 dollar.
Het is net voor de eerste uitgaven ( tip e.d.), je kan vaak op het vliegveld al pinnen.
Je kan ook de limit van je creditcard laten verhogen, dan hoef je ook de angst niet te hebben dat je limiet overschreden is.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Een paar honderd euro omwisselen kan geen kwaad, maar ik zou het niet doen. Overal in NY kun je pinnen, van het vliegveld tot in de winkels. In sommige winkels kun je inderdaad om wisselgeld vragen. Het pinnen bij een pinautomaat (ATM) kost wel geld, het varieert van 1 dollar tot 3 dollar aan transactiekosten (wat ik heb meegemaakt).
Geniet van NY !!! :dance: NY is te mooi om je druk te maken!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij laten ook altijd het limiet van onze creditcard verhogen, ook voor noodgevallen is dat wel prettig. En pinnen kan je vrijwel overal in Amerika.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zeer zeker geen grote bedragen contant meenemen. Als je al contant geld bij je zou willen hebben, neem dan hooguit een paar tientjes mee.

Zodra je uit het vliegtuig komt, kom je praktisch meteen al wel ergens een ATM tegen - nog voor je je koffers ophaalt.

En zoals hierboven ook al vermeld is, je kunt echt overal aan geld komen met je pinpas.

Het is het risico niet waard om al je contante geld te verliezen onderweg - het is dan eerder een zorg om cash bij je te hebben, dan dat het je iets oplevert...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
NY John
Amerika-ontdekker

Bericht door NY John »

ik sluit me helemaal aan bij de vorige reacties. En ik wil je vooral veel plezier toewensen in NY.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Oké bedankt allemaal voor de reacties.

Ook wel heel logies allemaal, vroeg het me gewoon af.
Van het hier in Nederland omwisselen zijn we ondertussen af.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer