Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY City pass

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
sabine_1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

NY City pass

Bericht door sabine_1979 »

Weet iemand of de NY city pass ook in NY zelf te koop is of dat je dat echt alleen via touroperators en/of internet kan kopen???

Het lijkt mij erg de moeite en vooral het geld waard maar heb nu absoluut geen geld om deze kaart aan te schaffen. Waarschijnlijk heb ik t budget pas vlak voor ik naar NY ga dus... dan zou t handiger zijn de kaart daar te kopen, mits dat natuurlijk mogelijk is.

Graag advies! Bedankt...

groetjes
sabine
USAfan
Amerikafan

Re: NY City pass

Bericht door USAfan »

Als je zo'n kaart via internet wil kopen dan kun je hem volgens mij alleen maar daar ophalen of laten bezorgen in je hotel (zoiets las ik iig).
Je kan ze dus ook zeker gewoon daar terplekke kopen, moet je ff opzoeken waar je dat zou kunnen doen.

Edit:

Aaaha Er zijn verschillende zie ik nu (DOM :oops: )

Je hebt deze: http://www.citypass.com/buy/ny.html (waar ik het dus net over had)
En deze: http://www.newyorkpass.com/
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

sabine_1979 schreef:Weet iemand of de NY city pass ook in NY zelf te koop is of dat je dat echt alleen via touroperators en/of internet kan kopen???

Het lijkt mij erg de moeite en vooral het geld waard maar heb nu absoluut geen geld om deze kaart aan te schaffen. Waarschijnlijk heb ik t budget pas vlak voor ik naar NY ga dus... dan zou t handiger zijn de kaart daar te kopen, mits dat natuurlijk mogelijk is.

Graag advies! Bedankt...

groetjes
sabine
Ik was zelf aan het kijken naar deze, en die kan je gewoon ter plekke kopen: http://www.citypass.com/where/ny.html
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Afgelopen zomer hebben we een pas gebruikt. Je koopt deze bij de eerste attractie die je wil bezoeken. Goede deal trouwens deze pas en ik raad zeker de koptelefoon met verhaal aan bij het Empire State building. Gratis met je citypass.
Goede reis!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
sabine_1979
Amerika-ontdekker

Bericht door sabine_1979 »

Bedankt voor de reacties. Dat wordt dus gewoon lekker daar ter plaatse kopen... :D

groetjes
sabine
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

En heeft iemand ook scherp wat nou precies het verschil is tussen de newyorkpass en de citypass?
of zijn het nou twee aanbieders van een vergelijkbaar product waarbij de citypass langer geldig is??
deh78
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door deh78 »

dus het is wel aan te rade om de pas aan te schaffen voor een verblijf in New York

Dennis
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

EvdB schreef:En heeft iemand ook scherp wat nou precies het verschil is tussen de newyorkpass en de citypass?
of zijn het nou twee aanbieders van een vergelijkbaar product waarbij de citypass langer geldig is??

Bij de New York city pas koop je een "boekje" waarin coupons zitten die voor verschillende attracties geldig zijn. De coupons zijn geldig tot 10 dagen na het gebruik van de eerste. De Newyorkpass koop je voor verschillende dag(en) en op die dag(en) kan je bij alle attracties die meedoen naar binnen. Het lijkt mij dat je je dan de benen uit je lijf loopt en ik vond het prijzen vrij hoog. Maar moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb met de New York City pas en die ervaring is positief.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wij hebben bij het boeken van onze reis gelijk de NewYorkPass erbij geboekt. Voor 7 dagen.
Moet je met zo'n pas eigenlijk ook entree kaarten "kopen" voor diverse sites of kun je dan in een bepaalde rij gaan staan? Bijvoorbeeld Empire State.. etc?
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
WL
Amerika-ontdekker

Bericht door WL »

Sing schreef:Wij hebben bij het boeken van onze reis gelijk de NewYorkPass erbij geboekt. Voor 7 dagen.
Moet je met zo'n pas eigenlijk ook entree kaarten "kopen" voor diverse sites of kun je dan in een bepaalde rij gaan staan? Bijvoorbeeld Empire State.. etc?
Je kan vaak in een 'bepaalde rij' staan of bij andere balie je tickets ophalen. Empire State Building moet je door de entreehal lopen, naar links en dan weer rechts en dan kom je bij zo'n winkeltje waar je je ticket op moet halen. Vervolgens moet je wel gewoon aansluiten in de rij om door de security te gaan. Daarna moeten de mensen zonder ticket weer in de rij aansluiten voor de reguliere ticketverkoop. Mensen met tickets kunnen die rij dus overslaan, maar dat word je daar wel verteld/gevraagd! Andere voorbeelden; MoMA moet je bij de service desk je tickets ophalen. Dat is ongeveer ter hoogte van de plek waar ze je tickets controleren als je naar de exposities gaat. Voor je boottochtkaartje naar het Vrijheidsbeeld+Ellis Island, moet je het Castle Clinton National Monument inlopen en dan zie je gelijk 2 van die soort kiosk achtig winkeltjes; bij die linkse moet je je ticket ophalen. Kaartjes voor de circle line cruises moet je gewoon bij dat verkoophokje ophalen (tip; doe die Harbor Lights Cruise!)
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Als je voor 4 maart zo'n New York pas boekt via internet krijg je 20 dollar korting :idea:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Oh pfft, ik dacht echt dat ze overal wel dikke "signs" zouden hebben voor de mensen met zo'n (soortgelijke) pas.
Gewoon ff goed opletten dus..
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
WL
Amerika-ontdekker

Bericht door WL »

Sing schreef:Oh pfft, ik dacht echt dat ze overal wel dikke "signs" zouden hebben voor de mensen met zo'n (soortgelijke) pas.
Gewoon ff goed opletten dus..
Wij hadden ze via internet besteld, en hier naar Nederland laten sturen en dan kan je ook een boekje meegestuurd krijgen waarin alle informatie van die 'attracties' staat inc. plattegrond van manhattan. In dat boekje staat ook waar je je entreebewijs moet ophalen en of je bepaalde rijen over kan slaan etc. Ik weet niet hoe dat met jou nu zit, aangezien je het bij je reis geboekt hebt. Anders moet je website ff uitpluizen.
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ik weet dat het een oud topic is, maar dan hoef ik geen nieuwe te openen :)

Ik heb beide passen eens bekeken, maar het lijkt mij dat je met de NYpas toch veel meer kan doen dan de citypas.. ?
Het enige nadeel is dan dat je alles in 1 dag ofzo moet doen..

Wat raden jullie aan.. Denk je dat het in 1 dag te doen is.. of ?

Groetjes, Nadia
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Ik denk dat je voor jezelf even goed moet nagaan wat je wil doen en zien. Persoonlijk vind ik de new york pas nogal duur en je moet wel heel veel doen. We hebben de afgelopen zomer de citypas gekocht en daar hebben we ook maar deels gebruik van gemaakt. Een aantal musea konden we niet bezoeken (ach, dan blijft er nog wat over om te zien :D ) ivm de tijd en we waren er toch 4 nachten ....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties