Wij zijn onze planning voor de vakantie aan het afmaken en het lijkt ons leuk om met kerst een kerkdienst bij te wonen in NY.
Heeft er iemand ervaringen mee? Kun je er wel als "toerist" heen?
Alle tips zijn welkom
Petra/VS schreef:Ja, hoor, je kunt er zo in. Misschien heb je hier wat aan.
blijkbaar kan je er dus niet zo in bij St Patrick's (dat is toch die op 5th or 6th ave?), wat te begrijpen is. het is een van de beroemdste katholieke kerken in de wereld. ik ben nooit binnen geweest, weet niet hoe groot die is maar je moet reserveren!
er is echter keus genoeg, en een goede optie zijn de vele kerken waar gospek diensten worden gehouden, zoals de abysinnian in harlem. die zal ook wel supervol zijn.
Ik wilde vorig jaar graag naar de Midnight Christmas Mass in St. Patricks Cathedral. Ik heb ze een email gestuurd en hieronder het antwoord wat ik van ze kreeg.
Thank you for your recent email. Unfortunately we do not take Midnight Mass requests until after Labor Day. You would have to send a request in writing to the Cathedral of Saint Patrick, 14 East 51 Street, New York, NY 10022 attention Midnight Mass requests, include a self addressed stamped envelope and there is a limit of 4 tickets per family. Otherwise you may attend any of the other Christmas Day Masses (no ticket required) The Masses Christmas Day are as follows: 7:00, 8:00, 9:00, 10:15 a.m.; 12 noon, 1:00, 5:30 p.m. Thank you for writing to the Cathedral of Saint Patrick.
Bij de overige kerken hoefde je dit niet aan te vragen. Het zal wel enorm druk zijn, dus je moet al op tijd bij een kerk gaan staan. En dan maar hopen dat het niet zo ijzig koud is, want dan duurt de tijd lang!
Bedankt voor jullie reacties. We gaan het gewoon proberen (want de st patrick is wel heel erg mooi!!!) en anders vinden we wel een andere kerk....het is geen MOETEN, maar het lijkt ons leuk om eens een dienst bij te wonen....cultuur opsnuiven....
Hele belevenis, die kerken swingen de pan uit (of is dat een zeer verouderde uitdrukking?)
En de kerken vinden het prima als toeristen langskomen, komen de zieltjes die ze willen redden vanzelf binnen, zonder dat ze daarvoor moeite hoeven te doen.
Ik heb vele jaren geleden eens een aantal tochten van dit bedrijf (gesticht door een uit Algerije afkomstige Franse Jood!, die erelid is geweest van een aantal van de kerken die hij met de groepen bezocht) geleid. Elke keer weer indrukwekkend.
Net terug van 8 dagen NYC. Enkele dagen terug een kerstconcert bijgewoond in St. Barth op Park Avenue. Ik merkte pas in het programma dat verschillende stukken werden meegezongen door het publiek. Als atheïst voelde ik me eerst erg onwennig, maar het viel eigenlijk reuze mee. Alles ging er zeer losjes aan toe en de sfeer was zeer gemoedelijk. Moet kunnen, een aanrader, zelfs voor de minder devote medemens
Wij zijn vanmorgen om 9.00 naar de Patricks Cathedral geweest. Was wel een aardige mis, maar niet bijzonder, wat ik eigenlijk wel gedacht had voor KERST.
Was wel leuk om eens mee te maken Allemaal kerstliedjes enzo.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.