Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning NY 5 dagen......tips en/of aanvullingen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Planning NY 5 dagen......tips en/of aanvullingen?

Bericht door phillybilly »

Hoi Hoi

Wij gaan van 20 dec tot 26 dec naar NY om kerst te vieren.
Tot nu toe hebben we de volgende dingen die we willen zien en doen......
Hebben jullie nog tips en of aanvullingen ?
Verder nog: weet iemand een leuke stand-up-comedian-club voor een avondje lol en een leuke club voor een avondje "stappen" ??

Aankomst donderdag 20 december om 16.25
Vertrek woensdag 26 december om 12.42

5 hele dagen.

Kerstavond 21.30 eten bij Rock Center Cafe
Comedy club ??? en uitgaansgelegenheid
Planet Hollywood
NY public library
Schaatsen en wandelen in central park
OF schaatsen bij Rockefeller center
Empire state building
Brooklyn Bridge + shoppingmall
Coney's Island
Vrijheidsbeeld --- Staten Island Ferry
China-town / little Italy
Dag shoppen
Apple store
Fifth Avenue
Times Square
Washington Square
Friends Appartment building
Barnes & Noble

Groetjes, Jolanda en Kai
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ik mis in ieder geval de M&M store op Times Square.
Verder misschien een leuke show of musical??
Empire State building moet je eigenlijk zien zowel bij daglicht als 's avonds.
Voor geinteresseerden is een tour door 'The Garden' (Madison Square Gardens) zeker een aanrader.
Ik zie ook nergens een bezoek aan Ground Zero (voor de New Yorkers nog steeds WTC site) staan.
Ik zou ook een bezoek aan de pier onder aan de Brooklyn Bridge overwegen, en misschien een bezoek aan Harlem.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
phillybilly
Amerika-expert

enger003 schreef: Ik zie ook nergens een bezoek aan Ground Zero (voor de New Yorkers nog steeds WTC site) staan.
TNX !!
Ground Zero doen we bewust niet. Ik ben er al geweest en krijg er een niet fijne stemming van :( Voor Kai hoeft het niet zo.....
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Wat dacht je van een helicoptervlucht? Unieke ervaring....

Een van de (vele) mooiste ervaringen van NY voor mij was Central Park in de sneeuw met de schaatsbaan. We hebben dit gedaan onder een sterrenhemel... Prachtig en uniek.

Is er nog plaats in de koffer voor mij? :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vonden Central Park op zondag geweldig. Veel mensen zijn dan natuurlijk vrij en je zag er werkelijk van alles. Dus áls je naar Central Park gaat, probeer dan op zondag te gaan.

Erg leuk vonden wij ook de lichtjestour door de stad met de bus van Gray Line. Er is in deze tijd een speciale Holiday Tour zag ik op de website. New York by night, romantisch! :wink:
phillybilly
Amerika-expert

walravens schreef: Is er nog plaats in de koffer voor mij? :D
Helaas :(
Wij reizen na NY door naar Texas (ander klimaat), dus we hebben al teveel bagage.....
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Planning NY 5 dagen......tips en/of aanvullingen?

Bericht door MattRob »

phillybilly schreef: Kerstavond 21.30 eten bij Rock Center Cafe
Comedy club ??? en uitgaansgelegenheid
Planet Hollywood
NY public library
Schaatsen en wandelen in central park
OF schaatsen bij Rockefeller center
Empire state building
Brooklyn Bridge + shoppingmall
Coney's Island
Vrijheidsbeeld --- Staten Island Ferry
China-town / little Italy
Dag shoppen
Apple store
Fifth Avenue
Times Square
Washington Square
Friends Appartment building
Barnes & Noble
Ziet er prima uit :lol: ! Met Kerst in NY wil ik ook graag nog eens :roll: ...

Als je met Staten Island Ferry gaat, is het misschien aardig om de oud-Nederlandse historie te bekijken (hoek Pearle St en Coenties Alley), daar de oude gebouwen te bekijken tussen alle hoge walkenkrabbers (Stone St), wellicht in combinatie met Wall Street.

Misschien is een wandeling vanaf Battery Park (bv na Staten Island Ferry) aan de Westkant van Manhattan nog leuk. Wij vonden dat altijd heerlijk, maar als er flinke koude wind staat misschien niet zo prettig. Is een lang wandelpad, langs parkjes, uitzicht op New Jersey en Vrijheidsbeeld. Je kan lopen tot voorbij World Financial Center (met verschillende eettentjes) bij het Governor Nelson Park.

Washington Square en omgeving is inderdaad moeite waard. Komen wij ook altijd graag. Gezellige studentenbuurt. Union Square is misschien ook nog aardig om heen te gaan.

Empire State Building is uiteraard indrukwekkend, maar ter overweging is misschien ook leuk om Top of the Rock te doen (Rockefeller Center). Hier heb je zowel een prachtig uitzicht op Central Park als een indrukwekkend uitzicht op Empire State Building. Is vaak minder druk.

Tenslotte, ik zie Planet Hollywood staan. Ik weet niet of dat iets is waar jullie graag naartoe gaan als die ergens in een stad is, maar ik vond het niet zo geweldig. Net als Hardrock Cafe, ook dat vond ik niet geweldig. Wel leuk om natuurlijk een keer van binnen te zien. ESPN Cafe daarentegen vonden wij wel leuk (en lekkerder). Maar als je een beetje van steak houdt, is het misschien ook wel leuk om een keer in echt goed NY steakhouse te eten, zoals Sparks, Del Frisco's, Delmonico's, Michael Jordan's, BLT of .... Peter Luger (net over Williamsbrug in Brooklyn), al 23 jaar beste steakhouse van NY. Prijzen zijn ongeveer 40 - 45 dollar voor goede steak. Wij waren laatst ongeveer 80 - 90 euro kwijt met z'n 2-en, vanwege de mooie dollar koers.

Veel plezier :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wat ook misschien wel leuk is op zondag is de park and soul tour van Bikethebigapple.com
Willen wij aankomende zomer met de kinderen gaan doen.
Je fietst door Central Park, langs de bekendste plekken en je woont een gospel kerkdienst bij in Harlem!!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik wil mee!!!!!! :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

MattRob schreef:Tenslotte, ik zie Planet Hollywood staan. Ik weet niet of dat iets is waar jullie graag naartoe gaan als die ergens in een stad is, maar ik vond het niet zo geweldig. Net als Hardrock Cafe, ook dat vond ik niet geweldig. Wel leuk om natuurlijk een keer van binnen te zien. ESPN Cafe daarentegen vonden wij wel leuk (en lekkerder).
Zo zie je maar hoe smaken verschillen, want ik vind het eten bij ESPN Zone vreselijk! Maar ja, ik ben geen burger iemand en de rest van hun menu is maar zeer matig, vind ik. Planet Hollywood daarentegen heeft wel lekkere salades en sandwiches.

Verder zijn er ook andere leuke thema restaurants, zoals Mars 2112en de Jekyll and Hyde Pub (die laatste hebben wij nog nooit bezocht, omdat onze jongste er te bang voor was, maar werd ons door locals aangeraden).

In New York zou ik ook een museum aandoen, want die zijn zo anders, dan je gewend bent. Vooral het Natural History Museum, zeker als je de film Night at the Museum hebt gezien.

Verder is de NBC Tour erg leuk of heel vroeg bij Rockefeller Center staan, zodat je op tv komt bij de Today Show. Veel plezier!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

phillybilly schreef:Verder nog: weet iemand een leuke stand-up-comedian-club voor een avondje lol en een leuke club voor een avondje "stappen" ??
Als je op Times Square loopt wordt je vanzelf aangesproken door mensen die kaartjes verkopen. Wij ook, in 2005. We twijfelden enorm, want is het oplichting? Maar uiteindelijk kregen we een aantal kaartjes voor een leuk prijsje dus we hebben het gewaagd.

Het was een leuke club, niet heel groot maar we hebben heel hard gelachen. We hebben uiteindelijk 2 avonden meegemaakt (we waren er 2 weken). Het was het geld wel waard.

Dus kijk gewoon wat je daar tegenkomt.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MenM
Amerika-newbie

Bericht door MenM »

Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar als je in NY bent moet je beslist Blue Man Group gaan zien in The Astor Place.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Petra/VS schreef: Zo zie je maar hoe smaken verschillen
Inderdaad, gelukkig wel, anders zouden we alleen maar Sparks Steakhouses door heel de wereld hebben zitten :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Een van de leukere parken tot nu toe vind ik hier Bryant Park, op de 42ste straat. Hiernaast zit ook de NY Public Library: een goedbewaard geheim voor toeristen, maar zeker de moeite waard om dat gebouw van binnen te bekijken (gratis en je kan er zo in en uit lopen). En het goede nieuws is: in Bryant Park is de schaatsbaan nu ook geopend. Het is ongeveer zo groot als die van Central Park en de sfeer is heel goed (er is ook een verwarmd terras waar je iets kunt eten en allemaal kraampjes er omheen).
Coney Island is een goed idee (al zijn de attractieparken dicht, maar je kunt er wel heerlijk over het strand wandelen; reken op een reis van krap een uur heen en terug met de subway).
Verder zou ik ook voor Rockefeller kiezen ipv Empire; nauwelijks rijen en een prachtig uitzicht op Empire.
Ik mis Greenwich Village nog in je lijstje :). Dit is gewoon een hele leuke wijk om doorheen te wandelen met oa Bleeckerstreet. Hier vind je allerlei leuke cafeetjes (tip: de TeaSpot voor heerlijke thee, een piepklein gezellig theecafeetje) en eetgelegenheden. Als je van boeken en cd´s houdt, is dit ook een prima plek om eens rond te snuffelen.
Als je wilt gaan shoppen, ga dan zeker over Broadway in Soho. De winkels hier zijn niet absurd duur (dat hoor je wel, maar dat zijn de designwinkels in de zijstraten ervan). In een van die zij-straten (Spring- of Prince street) zit overigens ook een applestore, de grootste volgens Lonely Planet (op 5th ave zit natuurlijk de beroemde store).
Het vreselijkste waar ik tot nu toe heen ben geweest, was de M&M winkel op Times Square; het is gewoon een commercieel attractiepark dat kennelijk een ongelofelijke hoeveelheid toeristen aantrekt. Ik moest erheen voor een cadeau, maar ik kon het binnen 10 min. niet vinden en ben er zsm uit gegaan. Mocht je hier wel van houden: reken op niets authentieks, veel licht en kleur en ongelofelijk veel mensen.

Veel plezier!
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

PS: en ja, natuurlijk, een museum! Ik werk in het Metropolitan Museum of Art en vind natuurlijk dat je daarheen moet gaan :), maar misschien iets luchtiger en nog steeds schitterend, is de collectie van het MoMA in Midtown. Hier hangen prachtige Van Goghs, Picasso´s en Warhols natuurlijk. Zeker de moeite waard. (op vrijdagavond kun je er gratis naar binnen en veel musea (maar het MoMA dus niet, behalve dus op vrijdagavond) laten je zelf een bedrag bepalen waarvoor je naar binnen kunt, erg goedkoop dus.
Sytske

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sytske schreef: Coney Island is een goed idee (al zijn de attractieparken dicht, maar je kunt er wel heerlijk over het strand wandelen; reken op een reis van krap een uur heen en terug met de subway).
Dit zou reden zijn voor mij om niet te gaan. Het strand hier aan de Atlantische kust is niet veel anders, dan dat aan de Noordzee kust, zeker niet in de winter. Wat Amerikaanse badplaatsen leuk en anders maakt zijn de boardwalks en die zijn veelal dicht buiten het seizoen. In vijf dagen zou ik Coney Island dus laten vallen, in de stad is er zoveel te doen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
phillybilly
Amerika-expert

Super! Bedankt voor de reacties :D

Zo zie je maar dat wat de een leuk vind, de ander totaal niet trekt. Door verschillende meningen te horen kun je beter een keuze maken. In een reisgids staat namelijk bijna alles als positief aangeschreven, maar omdat we maar 5 dagen hebben moeten we toch kiezen :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En wij vonden de M&M's Store dus wel hardstikke leuk :wink:
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Ja, inderdaad, de smaken verschillen! De een vind dit leuk en de ander dat e dat maakt het misschien lastiger dan je denkt om te kiezen... Er is hier veel te doen en jullie lijst ziet er geweldig uit (en een behoorlijk lijst ook nog voor die tijd!). Jullie pakken het zeker verstandig aan door vantevoren te kiezen wat je wilt doen (en hopelijk is er ook nog wat ruimte over om je hier gewoon over te geven aan wat hier verder allemaal te doen is; vraag zeker locals, die vinden het, al zou je het misschien (?) niet verwachten, leuk om erover te spreken, en zo ontdek je veel).
Sytske

Afbeelding
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

MenM schreef:Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar als je in NY bent moet je beslist Blue Man Group gaan zien in The Astor Place.
Ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vond er niet veel aan... Hoewel ik het niet had willen missen want dan had ik er nu natuurlijk niet over kunnen oordelen... Maar misschien heb ik de verkeerde humor, ik snap iig de lol niet van 10 km WC papier in een krap zaaltje waardoor mijn vrouw bijna gewurgd werd net nadat ze een klodder drek met een behoorlijke vaart tegen d'r kop gehad had net enkele centimeters naast d'r oog... Ja was lachen hoor! Was blij dat we levend buiten kwamen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer