Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips voor NewYork
tips voor NewYork
Ik ben op zoek naar tips om een aantal dagen naar NewYork te gaan.
Kan iemand mij tips geven wat betreft hotels, goedkope vliegtickets, bezienswaardigheden enz enz. Wat moet je zeker gezien hebben en wat vlat tegen? Hoe lang heb je nodig om een leuke indruk van NY te krijgen. Heeft iemand via een reisburo geboekt of weet iemand een leuke formule
Alvast bedankt voor jullie reacties,
John
Kan iemand mij tips geven wat betreft hotels, goedkope vliegtickets, bezienswaardigheden enz enz. Wat moet je zeker gezien hebben en wat vlat tegen? Hoe lang heb je nodig om een leuke indruk van NY te krijgen. Heeft iemand via een reisburo geboekt of weet iemand een leuke formule
Alvast bedankt voor jullie reacties,
John
John, ik denk dat je maar eens moet rondsnuffelen op dit forum.
Over goedkope hotels kan ik kort zijn, die zijn er namelijk niet in Manhattan. Er zijn wel goedkopere, echter heb ik daar niet zo gek veel ervaring mee. De Edison, vlak bij Times Square on 42 street is niet zo gek duur en een mooie centrale locatie.
Dingen te doen zijn er legio. Het enige wat ik tegen vind vallen is het Empire State Building, en dan de klim (met trap) naar boven. Het uitzicht is mooi maar de kijkglazen vaak vies. Bovendien kost het veel tijd ivm drukte.
Verder vind ik persoonlijk alles wel mooi en leuk.
Een paar voorbeelden:
Battery Park (incl wandeling at the Waterfront & Yacht Harbour)
Brooklyn Bridge
Wandeling aan the Waterfront at Brooklyn.
Central Park
5th Avenue.
Times Square
Green Wich Village
Theater District
Libary
Central Station
Wall Street
Ground Zero
World Financial Center (incl. WInter Garden)
Kortom teveel om op te noemen. Wil je tips of info shoot... and check this forum
Over goedkope hotels kan ik kort zijn, die zijn er namelijk niet in Manhattan. Er zijn wel goedkopere, echter heb ik daar niet zo gek veel ervaring mee. De Edison, vlak bij Times Square on 42 street is niet zo gek duur en een mooie centrale locatie.
Dingen te doen zijn er legio. Het enige wat ik tegen vind vallen is het Empire State Building, en dan de klim (met trap) naar boven. Het uitzicht is mooi maar de kijkglazen vaak vies. Bovendien kost het veel tijd ivm drukte.
Verder vind ik persoonlijk alles wel mooi en leuk.
Een paar voorbeelden:
Battery Park (incl wandeling at the Waterfront & Yacht Harbour)
Brooklyn Bridge
Wandeling aan the Waterfront at Brooklyn.
Central Park
5th Avenue.
Times Square
Green Wich Village
Theater District
Libary
Central Station
Wall Street
Ground Zero
World Financial Center (incl. WInter Garden)
Kortom teveel om op te noemen. Wil je tips of info shoot... and check this forum
I love NY
Hi john,
Heb via Belgisch reisburo geboekt.
Heb voor 1500 euro voor 2 personen :
- rechtstreekse vlucht BRU-JFK
- 4 nachten in Parker Meridien ****
- shuttle van en naar luchthaven
- Circle line cruise
- Helikoptervlucht van 7 min. boven Manhattan voor 2.
periode : eind maart 2005
Tips over NY kan ik je niet geven. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan, maar denk dat er op het forum genoeg te vinden is.
Anders ga eens naar je lokale bib. Zelf woon ik in een rustige plattelandsgemeente, maar zelfs hier waren er 4 reisgidsen NY beschikbaar (weliswaar nog eentje met de twin towers, maar toch).
ALs je graag meer info hebt over die boekingen, vraag maar gerust.
Heb via Belgisch reisburo geboekt.
Heb voor 1500 euro voor 2 personen :
- rechtstreekse vlucht BRU-JFK
- 4 nachten in Parker Meridien ****
- shuttle van en naar luchthaven
- Circle line cruise
- Helikoptervlucht van 7 min. boven Manhattan voor 2.
periode : eind maart 2005
Tips over NY kan ik je niet geven. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan, maar denk dat er op het forum genoeg te vinden is.
Anders ga eens naar je lokale bib. Zelf woon ik in een rustige plattelandsgemeente, maar zelfs hier waren er 4 reisgidsen NY beschikbaar (weliswaar nog eentje met de twin towers, maar toch).
ALs je graag meer info hebt over die boekingen, vraag maar gerust.
hey dieter
Heb je deze formule uit een of ander reisboekje. Zo ja kun je me dan laten weten welk.
Alvast bedankt,
John
Alvast bedankt,
John
John, zie je PM.
Zie echter dat de vluchten met SN-BRU reeds meer kosten.
Vraag eventueel naar de vluchten van DELTA als alternatief.
(of neem andere vertrekdata).
Zelf heb ik al deze informatie van een reisburo (All travel in Bekkevoort).
Een zeer vriendelijke dame heeft bijna 2 uur alles voor mij uitgezocht (beste vluchten, goed hotel, beste prijs), en nog heel wat tips gegeven (bv de cruise in het begin doen, dan heb je een beter overzicht van wat er allemaal te zien is ....).
Nog een tip voor iedereen : een reisburo heeft meestal meer info dan wat je zelf online vind betreffende vluchten. Zij werken met brookers, en aan die info geraak je niet zo makkelijk zelf.
Alhoewel ik via mijn werk 3 % korting kreeg op de hotelreservaties was ik zo onder de indruk van haar hulpvaardigheid en klantvriendelijkheid dat ik daar geboekt heb (liever dan bij die zure smoel op het werk die telkens zucht als je iets extra vraagt).
Zie echter dat de vluchten met SN-BRU reeds meer kosten.
Vraag eventueel naar de vluchten van DELTA als alternatief.
(of neem andere vertrekdata).
Zelf heb ik al deze informatie van een reisburo (All travel in Bekkevoort).
Een zeer vriendelijke dame heeft bijna 2 uur alles voor mij uitgezocht (beste vluchten, goed hotel, beste prijs), en nog heel wat tips gegeven (bv de cruise in het begin doen, dan heb je een beter overzicht van wat er allemaal te zien is ....).
Nog een tip voor iedereen : een reisburo heeft meestal meer info dan wat je zelf online vind betreffende vluchten. Zij werken met brookers, en aan die info geraak je niet zo makkelijk zelf.
Alhoewel ik via mijn werk 3 % korting kreeg op de hotelreservaties was ik zo onder de indruk van haar hulpvaardigheid en klantvriendelijkheid dat ik daar geboekt heb (liever dan bij die zure smoel op het werk die telkens zucht als je iets extra vraagt).
-
Hydrotherion
- Amerikafan
alle hotels rond de 80-100€:
Belvedere hotel: topligging bij Times Square met uitstekende kamers. Beste hotel voor de eerste kennismaking met NY.
BelleClaire hotel: Leuke degelijke *** hotel met een uitstekende lokatie in de Upper West side. Veel restaurantjes in de buurt maar minder druk dan bv. op Times Square. Ligt op een block van een gewone subway en drie blocks van een express subway.
Washington Square hotel: Ligt in de village maar je bent vrij ver weg van bv. Times Square maar veel kleine winkeltjes,restaurants en cafetjes.
Beacon hotel: Na deze jaar mijn favo *** hotel. Kamers met een kitchen maar kijk uit voor de rookalarm. Goede ligging t.o.v Fairways en Gristedes.
Heb je interesse om bepaalde dingen te kopen in NY of is het gewoon sightseeing?
Belvedere hotel: topligging bij Times Square met uitstekende kamers. Beste hotel voor de eerste kennismaking met NY.
BelleClaire hotel: Leuke degelijke *** hotel met een uitstekende lokatie in de Upper West side. Veel restaurantjes in de buurt maar minder druk dan bv. op Times Square. Ligt op een block van een gewone subway en drie blocks van een express subway.
Washington Square hotel: Ligt in de village maar je bent vrij ver weg van bv. Times Square maar veel kleine winkeltjes,restaurants en cafetjes.
Beacon hotel: Na deze jaar mijn favo *** hotel. Kamers met een kitchen maar kijk uit voor de rookalarm. Goede ligging t.o.v Fairways en Gristedes.
Heb je interesse om bepaalde dingen te kopen in NY of is het gewoon sightseeing?
-
Sado
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vlieg heen en weer naar New York voor 320 euro. 8 dagen hotel erbij kost mij precies 250 euro. En dan zit ik in Midtown, 1km van het ESB en naast het Flatiron gebouw! 
Je kunt vanaf Amsterdam vliegen, maar wat je ook kunt proberen is vanaf Brussel vliegen. Dat kan een paar duiten schelen!
Je kunt vanaf Amsterdam vliegen, maar wat je ook kunt proberen is vanaf Brussel vliegen. Dat kan een paar duiten schelen!
Voor een overzicht van Nederlandse hoogbouw:
http://www.dutchskyscrapers.tk
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je van geschiedenis en van musea houdt, dan moet je zeker het Ellis Island Immigration Museum bezoeken. Dat ligt vlak bij het Vrijheidsbeeld, je kan het met de ferry van Circle Line tijdens dezelfde trip bezoeken. In het museum krijg je informatie over de immigranten die hier vroeger via de haven zijn binnengekomen. Er zijn diverse schitterende exposities, ik heb echt m'n ogen uitgekomen. Ik vond het een van de hoogtepunten van ons bezoek aan New York, vorig jaar.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
Ronn3man
- Amerikafan
- Contacteer:
Je zou ook een bezoek kunnen brengen aan die ( ik weet de naam niet meer ) kerk die als enige is overgebleven na die grote brand in New York, en moet je wel natuurlijk het vrijheidsbeeld bezoeken. Nog een paar bezienswaardigheden :
Brooklyn Bridge
Wall Street
Emigration museum ( klopt die naam?)
En je zou natuurlijk een tripje naar Washington kunnen doen, daar is ook genoeg te doen, The capitel, White House, die paal ( hoe heet ie ook alweer ) ? indepence hall, en die bel. ]
Kortom, er is daar in het Noord-Oosten genoeg te doen zonder grote afstanden.
Brooklyn Bridge
Wall Street
Emigration museum ( klopt die naam?)
En je zou natuurlijk een tripje naar Washington kunnen doen, daar is ook genoeg te doen, The capitel, White House, die paal ( hoe heet ie ook alweer ) ? indepence hall, en die bel. ]
Kortom, er is daar in het Noord-Oosten genoeg te doen zonder grote afstanden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, die "paal" is het Washington Monument
.
Independence Hall en the Liberty Bell zijn trouwens in Philadelphia
.
Independence Hall en the Liberty Bell zijn trouwens in Philadelphia
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En de Euromast staat in Amsterdam, en Madurodam geloof ik rechts om de hoek bij Rotterdam en het Anne Frank Huis in Den Haag...Ronn3man schreef:jah bedoel, ik en die independence hall en die bel in philidelphiaagh, zit allemaal zo dicht bij elkaaar heh
R3M, google even verder voordat je meer van die onzin schrijft.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
Sado
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Goedkoop hotelletje op Manhattan is wel mogelijk, maar dan moet je er alleen wel voor zorgen dat je met zijn 4en bent. Ik zat op 32nd street, vlak naast Madison Square, in een hotel, een kamer voor 4 personen. We waren per persoon 30 euro kwijt per nacht, waardoor de uiteindelijke kosten op 250 euro per persoon kwam. Een vliegticket hadden we voor 320 euro, en dus heb ik voor minder dan 600 euro 8 dagen in New York doorgebracht.
...Alleen wel voor 300 euro aan eten en souvenirs, maar hoeveel je daaraan uitgeeft moet je zelf weten en is af te stellen aan het budget
Na 8 dagen hadden we het meeste in New York trouwens wel gezien. Een paar andere maten van ons hadden hetzelfde tripje gedaan, maar dan 4 dagen, en we waren het erover eens dat 4 dagen veeeel te kort is in NY
...Alleen wel voor 300 euro aan eten en souvenirs, maar hoeveel je daaraan uitgeeft moet je zelf weten en is af te stellen aan het budget
Na 8 dagen hadden we het meeste in New York trouwens wel gezien. Een paar andere maten van ons hadden hetzelfde tripje gedaan, maar dan 4 dagen, en we waren het erover eens dat 4 dagen veeeel te kort is in NY
Voor een overzicht van Nederlandse hoogbouw:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5601 Weergaves
-