Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik ben terug uit amerika.....En ik wil weer terug!!!!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik ben terug uit amerika.....En ik wil weer terug!!!!

Bericht door Sunflower »

Hallo allemaal...

Wij zijn weer terug uit amerika (helaas). Zondag ochtend vroeg zijn we aangekomen.
Wat een indrukken zeg. New York vond ik een fantastische stad. Boston ook trouwens. Washington vonden we allebei minder. Op de een of andere manier straalde het niet de gezelligheid uit die Boston en New York wel uit straalden. We zijn na New York rond gaan rijden. Dat was nog het leukst van allemaal. Die kleine plaatsjes zijn zo leuk.
Wat is New England toch mooi. We hebben, hoewel we er in september waren, toch nog een stuk van de Fall Foliage gezien. Schitterend. Vooral Maine en New Hampshire zijn indrukwekkend. We zijn naar het Acadia national park geweest, en we hebben mount Washington "beklommen"..Althans de auto :)
Ook hebben we Amish gezien, in Lancaster. Eigenlijk hebben we te veel gezien en gedaan om op te noemen...we hebben een beetje te veel foto's gemaakt (ik geloof wel een stuk of 1500.... :oops: ) en we hebben ook gefilmd...Ik wil er zeker naar terug!!

We hebben ook veel "covered Bridges" gezien. Maar wat ik me nou afvraag: Waarom maken ze die? Ik bedoel, wat is het nut van zo'n overdekte brug?

Verder vond ik de security op veel plaatsen toch wel enigszins overdreven. Ik kan me voorstellen dat je, als je het witte huis ofzo wilt bezoeken, je een grondige inspectie moet ondergaan. Maar een museum, gaat mij toch een beetje ver. Maarja, alles voor de veiligheid, zal ik maar zeggen.

Ik heb een paar pakken Oreo's mee genomen. Maar hoe eet je die dingen? Moet je die, net zoals cereal, in je melk weken, en dan eten? Ik heb geen idee.

Ik vond het in de steden trouwens wel moeilijk om een beetje niet al te duur gezond voedsel te vinden. Of het is er vreselijk duur, of het is amper te vinden. McDonalds en Dunkin' Donuts zitten op elke hoek. Daar heb ik wel een beetje moeite mee. Misschien heb ik niet goed gekeken, dat zou natuurlijk ook kunnen..

Sorry, ik moest dit even kwijt. Eigenlijk had ik niet verwacht dat amerika zo mooi kon zijn!

Groetjes, Machteld
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben. Wij zitten nu in New York en beginnen vandaag aan onze camperreis door het gebied wat jij beschrijft (behalve Maine).

Ik ken Amerika al langer en ben superverslaafd, maar ben zeer benieuwd naar dit deel van het machtige land.

Enne, Oreo's doop je in de melk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Ik ben terug uit amerika.....En ik wil weer terug!!!!

Bericht door Njit »

Sunflower schreef:We hebben ook veel "covered Bridges" gezien. Maar wat ik me nou afvraag: Waarom maken ze die? Ik bedoel, wat is het nut van zo'n overdekte brug?
http://en.wikipedia.org/wiki/Covered_bridge
Construction Details

Early bridges were made of wood, especially where it was a plentiful resource. Wooden bridges tended to deteriorate rapidly from exposure to the elements, having a useful lifespan of only nine years. Covering them protected their structural members, thus extending their life to 80 years or more. Covered bridges were also constructed to be used by travelers during storms and inclement weather.

Most wooden covered bridges employ trusses as their key structural design element. A popular design was the Brown truss, known for its simplicity, but others were also used.

Given the ready availability of steel, concrete, and other modern construction materials, most modern covered bridges are built either for the convenience of the user, rather than to protect the structure itself, or as a statement of style or design.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sunflower schreef:Washington vonden we allebei minder. Op de een of andere manier straalde het niet de gezelligheid uit die Boston en New York wel uit straalden.
Washington heeft heel gezellige buurten, maar het toeristische gedeelte van de Mall is inderdaad niet "gezellig", is ook niet de bedoeling ;). De meeste monumenten daar herdenken een oorlog.
We hebben ook veel "covered Bridges" gezien. Maar wat ik me nou afvraag: Waarom maken ze die? Ik bedoel, wat is het nut van zo'n overdekte brug?
Goede vraag, ik heb het eens voor je opgezocht, want ik heb het me ook weleens afgevraagd: het antwoord
Verder vond ik de security op veel plaatsen toch wel enigszins overdreven. Ik kan me voorstellen dat je, als je het witte huis ofzo wilt bezoeken, je een grondige inspectie moet ondergaan. Maar een museum, gaat mij toch een beetje ver. Maarja, alles voor de veiligheid, zal ik maar zeggen.
Mij lijkt het juist voor een museum heel belangrijk. Daar liggen miljoenen aan kunstschatten. Verder moet je 9/11 hier hebben meegemaakt om het te begrijpen, kennelijk.
Ik heb een paar pakken Oreo's mee genomen. Maar hoe eet je die dingen? Moet je die, net zoals cereal, in je melk weken, en dan eten? Ik heb geen idee.
Je kunt ze in melk dopen, maar verder zijn het gewoon chocolade koekjes met een creme laagje ertussen.
Sorry, ik moest dit even kwijt. Eigenlijk had ik niet verwacht dat amerika zo mooi kon zijn!

Groetjes, Machteld
Fijn, dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Ga je ook een volledig reisverslag schrijven?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

oreo's eet ik altijd gewoon zo hoor :) Geen melk of wat dan ook erbij.

Wat betreft de veiligheid ben ik het met je eens
Daar kunnen Amerikanen behoorlijk in overdrijven vind ik....9/11 of geen 9/11 (in Madrid wordt je tenslotte ook niet bij alles aan een security scan onderworpen en die treinaanslagen daar waren ook behoorlijk traumatisch).
Alleen al dat gedoe op vliegvelden met die vloeistofregeling slaat natuurlijk compleet nergens op (je mag niks meenemen maar wel 100 ml in een plastic zak...eh...oke? daar kan ik toch ook explosieve vloeistof instoppen dan?),
Helaas zal de war on terrorism alleen maar verder doorslaan vrees ik....maar ja, weerhoudt mij er niet van om naar dit mooie land op vakantie te gaan...t is alleen soms knap irritant.

Jammer dat je Washington minder vond...maar het is idd een stad die je leuk vindt of niet.
ik vind het een bepaalde sfeer hebben die je idd nergens anders vind, maar ik hou er juist wel van!!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

leuk te horen dat je hier een fijne vakantie hebt gehad.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent!! Het land is idd veel anders dan mensen (die er nog nooit zijn geweest) denken dat het is. Het is er gewoon hartstikke leuk en mooi en interessant en indrukwekkend en overweldigend en gek enz enz!!
Enne...... dan heb je de rest nog niet eens gehad! Als je daar eenmaal bent geweest......... :wink:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Pete99 schreef:Het is er gewoon hartstikke leuk en mooi en interessant en indrukwekkend en overweldigend en gek enz enz!!
Enne...... dan heb je de rest nog niet eens gehad! Als je daar eenmaal bent geweest......... :wink:
Ik vind het altijd zo jammer als mensen helemaaaal niet enthousiast zijn he.... :lol: ;)

Leuk dat je het 'virus' ook te pakken hebt, Sunflower! Ben het met je eens wat betreft gezond eten. Dat is een van mijn grootste 'pet peeves' hier - of het is duur of het is niet te vinden. Maar goed. 'Ellek nadeel hep se foordeel'. Moet alleen nog even zoeken. ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

BuckeyeRed schreef:
Leuk dat je het 'virus' ook te pakken hebt, Sunflower! Ben het met je eens wat betreft gezond eten. Dat is een van mijn grootste 'pet peeves' hier - of het is duur of het is niet te vinden. Maar goed. 'Ellek nadeel hep se foordeel'. Moet alleen nog even zoeken. ;)
Gewoon hierheen verhuizen uit dat Midden Westen ( :wink: :lol: ), gezond en betaalbaar eten genoeg ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:[
Goede vraag, ik heb het eens voor je opgezocht, want ik heb het me ook weleens afgevraagd: het antwoord
Inderdaad een goede vraag. Ik vroeg me dat ook wel eens af. En wat een simpel antwoord. Ter bescherming van de brug tegen weersinvloeden..... :wink:

Bedankt Petra.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sunflower
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sunflower »

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht zelf ook wel zoiets, dat die bruggen gemaakt zijn ter bescherming van de weersomstandigheden.

We zijn alweer anderhalve week terug, en we zitten nu alweer te kijken wanneer we weer kunnen! Nu begrijp ik wat anderen bedoelen, dat de VS echt verslavend is.... :wink:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Over covered bridges gesproken, één van m'n favoriete films:
Bridges of Madison County.(zo mooi....)
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

pyca schreef:Over covered bridges gesproken, één van m'n favoriete films:
Jaaa!!! Eén van mijn mooiste films... Afbeelding
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

lelie schreef:
pyca schreef:Over covered bridges gesproken, één van m'n favoriete films:
Jaaa!!! Eén van mijn mooiste films... Afbeelding
Yes yes yes. *zwijmel*
DVD
Amerika-newbie

Bericht door DVD »

wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad.
krijg helemaal zin om naar amerika af te reizen.

dvd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer