Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oostkust

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Oostkust

Bericht door ina »

Wij zijn nu twee keer op rij naar het westen en mid westen van Amerika geweest. Nu willen de kids volgend jaar het oosten aandoen. Waaronder een paar dagen New York. Wie heeft er informatie over wat we niet moeten missen, of een reisverslag van een rondreis door het oosten.
Van het westen zijn er zoveel, routes en reisverslagen, maar het oosten moet je toch echt zoeken. Onze vorige reizen heb ik erg veel gehad aan de reisverslagen van voorgangers. :lol:
Ik vind de mensen in het westen altijd erg vriendelijk, maar hoorde van Hollanders onderweg dat de mensen aan de oostkust wat aggressiever zijn en minder gastvrij is dat echt zo??
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Ina,

Wij vertrekken morgen voor onze eerste reis aan de Oostkust, na drie keer Westkust.

We zijn te volgen via onze blogs, aanklikbaar op http://www.nieuwenoord.nl . V

Ons reisplan staat ook op de site.

Groetjes,
Monique
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Goede reis en ik ga jullie zeker volgen!! :D
Merel.
Amerika-ontdekker

Bericht door Merel. »

Ik heb heel wat van de oostkust gezien, alleen geen verslagen. Maar vergeet niet he, oostkust is heel groot. Wij hebben er 5x 4 weken over gedaan..Maar dat terzijde.

Ik vind dat je zeker niet mag missen: Virginia(Bush Gardens, Water Country USA, Williamsburgs), New England en dus Boston, Charleston(beetje zuid-oost), Washington DC, Blue Ridge Mountains, White Mountains(en daarbij meteen Mount Washington), Salem, Harvard Universty(gewoon leuk om te zien),
Laatst gewijzigd door Merel. op 02 okt 2007, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

ina schreef:Goede reis en ik ga jullie zeker volgen!! :D

Ik heb even gauw gekeken, ziet er heel leuk uit!
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Er is een reisverslagen topic in het Subforum Noordoosten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mijn blog is een constant verslag van de omgeving Washington DC. Ook heb ik aparte verslagjes over reizen naar andere delen van het oosten er staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zag er een beetje tegen op om naar het oosten te gaan, ben inmiddels verknocht aan het westen, maar wat ik nu allemaal zie begin ik het steeds leuker te vinden!
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

ina schreef:Ik zag er een beetje tegen op om naar het oosten te gaan, ben inmiddels verknocht aan het westen, maar wat ik nu allemaal zie begin ik het steeds leuker te vinden!
We willen alleen naar het noord oosten, onze ervaring van onze vorige reizen, Amerika is groot je kan het niet in een dag cq vakantie zien!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik vind ook het noordoosten geweldig. Afgelopen juni hebben we het volgende rondje gedaan (in grote lijnen) in 3 weken tijd - en dat was goed te doen:

- Geland op Washington Dulles en auto opgehaald
- Washington, DC en omgeving (Annapolis, Alexandria, Baltimore), 3 nachten
- Charlottesville, VA (leuk stadje en natuurlijk de UVA campus, deels ontworpen door Jefferson), 1 nacht
- Skyline Drive (in noordelijke richting, heel wat dieren gezien, o.a. een moederbeer met 4 jongen)
- Westminster, MD (omdat mijn vrouw daar gestudeerd heeft), 1 nacht
- Gettysburg, PA (de slagvelden en de begraafplaats)
- Lancaster County, PA (op zoek naar de Amish), 1 nacht
- Bradford, PA (naar het familielandgoed), 3 nachten
- Niagara Falls, NY & het Canadese deel de volgende ochtend, 1 nacht
- Wilmington, NY (in de buurt van Lake Placid, NY; overnacht in The Hungry Trout Motor Inn - een aanrader! Je kunt van hieruit Lake Placid en Saranac Lake doen, en de Whiteface Mountain, ook een aanrader), 2 nachten
- Ben & Jerry's Factory in Vermont
- Gorham, NH (Mount Washington Auto Road, ook een aanrader; Top Notch Inn is met $ 45,- p.n. een aanrader!), 2 nachten
- Grote rondrit door de Mt. Washington Valley, en een deel van Maine (prachtige natuur)
- Vermont Country Store; daarna de Floating Bridge in Brookfield, VT
- Salem, MA (met een dagtrip per ferry naar Boston), 2 nachten
- New York, NY, 3 nachten
- Auto ingeleverd, en vanuit Newark teruggevlogen

Was een erg leuk rondje, en je krijgt veel te zien (ook minder gebruikelijke dingen, als je even van de gebaande paden afgaat en de borden volgt)...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ziet er heel leuk uit ik ga het rondje eens op de kaart bekijken de dingen die we willen bekijken staan er in + extra's :)

Dento schreef:Ik vind ook het noordoosten geweldig. Afgelopen juni hebben we het volgende rondje gedaan (in grote lijnen) in 3 weken tijd - en dat was goed te doen:

- Geland op Washington Dulles en auto opgehaald
- Washington, DC en omgeving (Annapolis, Alexandria, Baltimore), 3 nachten
- Charlottesville, VA (leuk stadje en natuurlijk de UVA campus, deels ontworpen door Jefferson), 1 nacht
- Skyline Drive (in noordelijke richting, heel wat dieren gezien, o.a. een moederbeer met 4 jongen)
- Westminster, MD (omdat mijn vrouw daar gestudeerd heeft), 1 nacht
- Gettysburg, PA (de slagvelden en de begraafplaats)
- Lancaster County, PA (op zoek naar de Amish), 1 nacht
- Bradford, PA (naar het familielandgoed), 3 nachten
- Niagara Falls, NY & het Canadese deel de volgende ochtend, 1 nacht
- Wilmington, NY (in de buurt van Lake Placid, NY; overnacht in The Hungry Trout Motor Inn - een aanrader! Je kunt van hieruit Lake Placid en Saranac Lake doen, en de Whiteface Mountain, ook een aanrader), 2 nachten
- Ben & Jerry's Factory in Vermont
- Gorham, NH (Mount Washington Auto Road, ook een aanrader; Top Notch Inn is met $ 45,- p.n. een aanrader!), 2 nachten
- Grote rondrit door de Mt. Washington Valley, en een deel van Maine (prachtige natuur)
- Vermont Country Store; daarna de Floating Bridge in Brookfield, VT
- Salem, MA (met een dagtrip per ferry naar Boston), 2 nachten
- New York, NY, 3 nachten
- Auto ingeleverd, en vanuit Newark teruggevlogen

Was een erg leuk rondje, en je krijgt veel te zien (ook minder gebruikelijke dingen, als je even van de gebaande paden afgaat en de borden volgt)...
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Petra/VS schreef:Mijn blog is een constant verslag van de omgeving Washington DC. Ook heb ik aparte verslagjes over reizen naar andere delen van het oosten er staan.
Wat leuk, daar wonen en ook nog zoveel zien van het land, ik hoor van veel Amerikanen dat wij met onze twee vakanties meer van hun land hebben gezien dan zij die er al hun hele leven wonen. Wat zijn we dan bevoorrecht :!: :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer