Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stad bezoeken vanuit NY: Albany? Baltimore?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
StageNYCfall2007
Amerikafan

Stad bezoeken vanuit NY: Albany? Baltimore?

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ik heb beperkte vrije tijd tijdens mijn stage hier, maar ik heb dus wat tripjes al gepland (Philly, Dallas/FW, Chicago). Nu ben ik al eens met de bus naar DC geweest en dat was zeer goedkoop.

Nu wil ik nog eens 2 dagen/1 nacht naar een stad 'in de buurt'. Wat raden jullie mij aan? http://www.apexbus.com => als ik dit gebruik, kom ik qua tijd/geld uit op de steden Albany, NY en Baltimore, MD. Welke van deze twee is leuk, bijzonder, interessant, een bezoekje waard?

Of andere steden dichterbij? Trenton? Jersey City (heel dichtbij)? Of ergens in Long Island?

Bedankt!
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Baltimore vond ik wel leuk. Het Aquarium is leuk om te doen, je kunt een oude duikboot bezichtigen, en Fort McHenry vond ik erg interessant - alleen al vanwege het feit dat het fort genoemd is naar James McHenry (de derde Secretary of War, in de regering van George Washington) een voorouder van mijn vrouw was (haar broer heeft als officiele voornaam McHenry - niet echt wat ik mijn kind als voornaam zou meegeven, maar goed :wink: :lol: ).

Voor de rest vond ik in Baltimore nu ook weer niet zo heel veel te beleven. Het is een stad met veel havenindustrie, wat je zeker down town heel erg merkt.

Ik moet wel toegeven dat ik niet buiten down town ben geweest, wellicht weten anderen meer te vertellen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier nog een stem voor Baltimore. Albany ken ik alleen van erdoorheen rijden, dus daar kan ik niet over meepraten., Behalve de Inner Harbor, waar Dennis over schreef, waar je het (werkelijk prachtige, een van de mooiste, die ik ooit bezocht heb) aquarium/dolfinarium vindt en heel leuk winkelen en restaurantjes is er dus Fort McHenry (kun je met de watertaxi heen). Bovenin het World Trade Center heb je een mooi uitzicht over de stad.

Verder heeft de stad een rijke Afrikaans-Amerikaanse geschiedenis, hier staat, wat je wat dat betreft zoal kunt bezoeken.

Al ben ik er meerdere malen geweest, ik ben er nog lang niet uitgekeken en hoop binnenkort een weekendje daarheen te gaan om ook de oudere buurten te verkennen.

Een andere stad, die jij misschien leuk vindt om te bezoeken (ben even vergeten hoe oud je bent?) is Atlantic City, het Las Vegas van het oosten. Of wat denk je van Boston?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
StageNYCfall2007
Amerikafan

Dank voor jullie reacties.

2-0 voor Baltimore. Iemand nog een andere mening?
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
nanne
Amerika-newbie

en Boston?

Bericht door nanne »

Als ik kon kiezen zou ik Boston kiezen, er zijn ongetwijfeld goedkope bustickets NYC - Boston te vinden.

Jersey City zou ik maar laten voor wat het is, net als Trenton :?

Veel plezier!
StageNYCfall2007
Amerikafan

8) Boston is geboekt! 30 dollar, maar ik ga maar voor 1 dagje.
's ochtends vroeg heen, 's avonds laat terug.

Ik weet dat dat veel te kort is om een hele stad te zien, maar ach, leuke busreis door upstate NY, Conn en Massachussetts.

Baltimore zal ik ook nog wel een keer aandoen. Op dit moment houd ik het hier even bij, want ik kan het zelf bijna niet meer bijhouden.

* a.s. vrijdag voor 3 dagen naar Chicago
* week erop dag Boston
* November 2 dagen Philly
* Januari Dallas/Fort Worth voor 4 dagen
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer