Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeergelegenheid Chelsea Hostel NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
BuckeyeRed
Amerikakenner

Parkeergelegenheid Chelsea Hostel NY

Bericht door BuckeyeRed »

Als hostel-liefhebber van weleer wilde ik met dochter in het Chelsea Hostel in NY verblijven, we willen er twee nachten doorbrengen. Ik heb het hostel opgeduikeld uit een oud draadje hier. :)

Wij rijden er heen (voor ons maar 6 uur). Echter, ik heb inmiddels een aantal emailtjes met hun gewisseld maar nog steeds geen antwoord gekregen op mijn herhaalde vraag naar parkeergelegenheid bij/nabij het hostel... iemand van degenen die er is geweest enig idee?

Is het er, wat kost het, enzovoort. Ik zag op de foto's wel auto's geparkeerd staan maar dat zegt nog niets... zijn wellicht mensen met een vergunning ofzo.

De bedoeling is dat we dag 1 begin van de middag aankomen, dag 3 begin van de middag vertrekken, dus we moeten ongeveer 48 uur parkeren, door de week.

Bedankt!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

BuckeyeRed
Amerikakenner

Die reviews gaan over het Chelsea Hotel, niet het Chelsea HoStel. ;)
KoenG
Amerika-ontdekker

Bericht door KoenG »

Toen ik er was, zag ik toch veel mensen geparkeerd in de straat. Hoe het zit met vergunningen ofzo heb ik echter geen idee.
Best niet fout parkeren aangezien de politie er recht tegenover is...
De hostel zelf biedt geen enkele parkeergelegenheid vermoed ik maar toen ik doorwandelde in de 21st (of 20th, ben ik nu vergeten waar de hostel gelegen is)
zag ik een ingang van zo'n betalende parking? Ik hoop dat je hier iets aan hebt :|
BuckeyeRed
Amerikakenner

Is dit hem?

FLATIRON 20 PARKING LLC
21-25 West 20th Street
New York, NY 10011

Het hostel is op West 20th. ;)

Is het wat parkeren betreft een beetje een betrouwbare buurt wat je je kan herinneren?

Bedankt zover, ik heb er echt wel wat aan gehad, want nu kon ik wat gerichter Googlen. :)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wat ik overal heb gezien een paar maanden geleden toen ik in NewYork was .. dat een dag parkeren wel 45 - 50 dollar kan kosten.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Inmiddels een price and space guarantee bij Flatiron voor $74 voor de periode dat wij er zijn. :dance:

Krijg nou echt zin in ons tripje.

O ja, het is valet parking, dat heb ik nog nooit gedaan (rookie, hahaha). Hoe werkt dat precies? Houden ze je autosleutels?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

BuckeyeRed schreef:Inmiddels een price and space guarantee bij Flatiron voor $74 voor de periode dat wij er zijn. :dance:

Krijg nou echt zin in ons tripje.

O ja, het is valet parking, dat heb ik nog nooit gedaan (rookie, hahaha). Hoe werkt dat precies? Houden ze je autosleutels?
Ja, je rijdt de auto voor, en je krijgt een ontvangstbewijs. Eigenlijk net zoals een jas inleveren bij de discotheek. Zij parkeren de auto voor je en houden de sleutel. Wil je de auto terug hebben, ga je naar het kantoortje, levert je ontvangstbewijs in en je wacht een paar minuten terwijl iemand je auto ophaalt. Die komt keurig voorgereden en je stapt in en rijdt weg. Ik zou geen kostbaarheden in de auto achterlaten... Voor de rest werkt het goed hoor, ik heb het nog nooit in New York gedaan, wel in andere steden.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Klinkt goed, lekker luxe, haha! We moeten inderdaad maar zorgen er verder niets in achter te laten, de losse dvd-speler enzo. Okee, bedankt! Waarom blijf ik nou wel aan Ferris Buhler denken.... :lol:

Offtopic trouwens GoBucks, had je mijn vraag nog gelezen welke dierentuin je de 4th was geweest? Wij kunnen maar niet kiezen tussen Cleveland, Akron en Pittsburgh. Was het een van deze en hoe was het?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

BuckeyeRed schreef: Offtopic trouwens GoBucks, had je mijn vraag nog gelezen welke dierentuin je de 4th was geweest? Wij kunnen maar niet kiezen tussen Cleveland, Akron en Pittsburgh. Was het een van deze en hoe was het?
Nee heb ik niet gelezen, maar goed, ik ben in de dierentuin in Columbus geweest. Ik woon in Columbus, OH en we hebben een seizoenskaart voor de dierentuin hier. Eerlijk gezegt vind ik de dierentuin op zich maar matig, maar vrouw en kind vinden het erg leuk. Ikzelf heb het meeste plezier om met hun op stap te gaan als een familie-uitje... waar we dan naar toe gaan maakt me dan niet zoveel uit. :wink:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ja dat snap ik helemaal.

Ik heb hier in al die jaren nog steeds geen dierentuin bezocht, ik heb het gevoel dat het na Emmen alleen maar kan tegenvallen. Daar hadden wij een abonnement. Hoewel ik er nog nooit geweest ben heb ik van de dierentuinen hier geen hoge pet op. Pfff weinig bevooroordeeld he.... :lol:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Okee, we hebben de data dus moeten verplaatsen en gaan nu 25-27 juli ipv begin volgende week.
De minivan wordt geparkeerd bij Flatiron op West 20th, slapen doen we (=dus dochter en ik) bij het Chelsea Hostel.
We hebben van Gray Lines een 6 in 1 hop on hop off tour gekocht (ook met dank aan de mensen hier op het forum ;)) waar ook de 75 minuten boottocht langs Lady Liberty enzo bij in zit.

Nou heb ik nog een vraagje: die grote speelgoedwinkel uit Home Alone, waar zit die precies? (Als ik een vraag stel dan is het ook meteen een idiote he, :lol: ).

Verder willen we nog in Central Park kijken en wellicht de zoo in (en eventueel wat winkels), maar geen torens enzo. Dochter vindt het veel leuker om alles van buitenaf te bekijken en ik eigenlijk ook.

Missen we nog 'belangrijke' kijkdingetjes zonder dat we ergens in moeten?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Die speelgoedwinkel is FAO Schwartz aan Fifth Avenue (bij de 58-ste straat) misschien? Dat is de speelgoedwinkel van New York City. Fifth Avenue is met al die bekende winkels wel een aardig gebied om doorheen te slenteren. Vergeet ook Macy's niet (34th/Broadway).

De Seaport (downtown - Wall Street district) is aardig voor een door-de-weekse dag. Het lijkt met al die kraampjes en terrassen wel wat op een oude Europese binnenstad. Tijdens weekeinden, als de kantoren dicht zijn, komt er echter nauwelijks iemand.

De dierentuin van de Bronx is prachtig. Het is een mooie grote dierentuin, waar je ondermeer hectaren prarieland met bisons kunt zien. Zoiets zou je niet verwachten midden in de Bronx.

--john
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kent je dochter (geen idee hoe oud ze is) de Eloise serie? Die speelt in het Plaza Hotel en er hangt een schilderij van Eloise in dat hotel. Onze kinderen waren dol op die serie, dus vonden het prachtig.

Ook is er de American Girl Storeop Fifth Avenue en zelfs een meisje, dat geen echt poppenkind is, vindt dat fantastisch (althans, mijn jongste wel!).

Verder zou ik me van de Central Park Zoo weinig voorstellen, die is leuk om doorheen te lopen, maar wel erg klein (trouwens, ik deel je vooroordeel over de Amerikaanse zoos niet, degenen, die wij bezocht hebben waren stuk voor stuk heel mooi. In Ohio ben ik alleen in Cincinnatie naar de zoo geweest en was daar best van onder de indruk (wel jaren geleden, dat wel)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

De Central Park Zoo was inderdaad niet veel bijzonders.
Toen wij bij FAO Schwartz waren was het erg druk met veel russische en aziatische mensen die veel inkopen aan het doen waren.
Ze weten zeker wel de prijzen daar. Het is op loopafstand van Central Park.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ja de zoo is inderdaad bedoeld gewoon als wandelingetje erdoor. we weten dat het (deze zoo specifiek ;)) niet veel voorstelt. FAO Schwartz, ik dacht het al maar wist het niet zeker.... hihi.
Bedankt voor de tips zover, ik lees komend weekend even uitgebreid na, ik zit nu even snel bij m'n schoonouders wat dingen te checken want onze kabel ligt eraf sinds zondag en ze komen pas vrijdag. :evil:
BuckeyeRed
Amerikakenner

Zoooo he he eindelijk gaan we morgen dan. We hebben een beetje een rottijd momenteel en ik heb echt zin in een uitstapje, al is het maar drie dagen. Wel jammer dat m'n man niet mee gaat (kan), maar dochter en ik (al is ze pas bijna 9) kunnen dit soort dingen heel goed samen doen, dus we zullen er wel van genieten.

Tsja wie Madagascar heeft gezien weet dat een achtjarige natuurlijk naar de CP zoo wil (al is de film gebaseerd op de zoo in de jaren '60). :lol:

Verder heb ik besloten toch maar niet te veel te plannen, we zien wel. We zijn er in feite maar 48 uur dus toch vrij kort en om te gaan rondrennen om van alles te zien vinden we niet echt nodig, dan kunnen we altijd een andere keer terugkomen (voor ons gemakkelijk om te zeggen omdat het redelijk in de buurt is).

Bedankt voor de tips, ik heb ze aan het lijstje met opties (;)) toegevoegd.

Overigens Petra, even verduidelijken - ik weet wel dat ik vast een verkeerd beeld heb van de zoo's hier... Het is me in 15 jaar tijd nog niet gelukt om er 1 te bezoeken, daarom zei ik ook 'vooroordeel'... en voor mij zijn vooroordelen van die dingen waarbij je, als je ziet hoe het werkelijk is, altijd ongelijk krijgt. ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Veel plezier! En voor een 9-jarig meisje moet je wel naar de American Girl Store!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik weet niet of ik dat wel durf... dan zie ik een failissement in mijn toekomst ben ik bang! :lol:

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer