Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fietsen in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marianne
Amerika-newbie

fietsen in New York

Bericht door marianne »

Heeft 1 van jullie al eens de Tour A - Back to the Old Country - The Ethnic Apple Tour van de organisatie: Bike the big apple gedaan?
Een fietstocht lijkt ons te gek, omdat je New York dan eens anders ziet.
Het enige wat ons tegen staat is de duur: 7 uur
Is er iemand die daar ervaring mee heeft of een organisatie kent die zoiets in het programma van bijv. 4 uur?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Met de Fiets in NewYork :oh:

Ik vind het al link om met m'n auto daar te rijden ..laat staan op de fiets.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Van het website:

Do you have to be crazy to take one of your tours?

Absolutely not! We know the streets and neighborhoods of our city. We avoid those with heavy traffic. There is a guide in front, and one in back of the group, constantly looking out for your safety.

Lijkt me heel leuk om te doen.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Levensgevaarlijk!!! :bump:
Ik zou het niet doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, ik wel, hoor! Lijkt me fantastisch! Zeven uur is wel lang, maar je zult waarschijnlijk ook heel veel dingen zien, die je in een tourbus of the metro zou missen en te voet zie je ook veel minder in die tijd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je in Nederland (vooral in de grote steden -- ik ben jarenlang fietsguerrilla in Amsterdam geweest) gefietst hebt, is NY echt niet moeilijk.

Alleen wat meer op gaten in de weg letten. En oppassen voor openzwaaiende autodeuren, Amerikanen zijn niet zo erg aan fietsen gewend, hoewel het in New York tegenwoordig niet meer zo vreemd is.

Ik draag hier ook altijd een helm, ook omdat automabilisten weinig van fietsen weten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bennogr schreef:
Alleen wat meer op gaten in de weg letten. En oppassen voor openzwaaiende autodeuren, Amerikanen zijn niet zo erg aan fietsen gewend, hoewel het in New York tegenwoordig niet meer zo vreemd is.
.
Dat bedoel ik nou ...Je ziet overal diepe gaten in de weg, en ze gooien rustig voor je neus de Auto deur open.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

welke website ??? :hm:

Mij lijkt het n.l. ook wel leuk.,

Huur je dan een fiets / mountain bike en zo ja, waar??
Dirk Jan
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

mij leek het ook wel leuk
ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar zou het zo doen
Ze laten je echt niet midden op fifth avenue fietsen hoor.....volgens mij kiezen ze best veilige routes.

ik heb het in Washington wel gedaan, nou is het daar een stuk rustiger, maar ik vond het wel echt heel leuk!!
AnneNY
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneNY »

Ik heb alleen gefietst in Central Park, was absoluut gaaf. en omdat er een optocht was konden we ook een stukje op een NY straat fietsen, maar zelfs in de rustige straten zou ik het niet doen (alleen Greenwich ofzo dat is nog wel redelijk veilig)
Eindelijk een reden om 30 te worden
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Lijkt me enig om te doen! Ik heb zoiets ook ik Parijs gedaan afgelopen zomer, alleen veel korter. Toen zeiden mensen ook, je bent gek om in Parijs te fietsen, maar het was heel erg leuk en ik heb me helemaal niet onveilig gevoeld.

In Washington DC heb je ook zulke tours, echt enig om te doen. Je ziet zoveel meer dan als je alles moet lopen.

Bij die New York tours is aan het eind van de dag met alle stops en zo de gemiddelde snelheid 4 mijl per uur, dus je hoeft ook geen superathleet te zijn. Ze hebben trouwens ook kortere tours, van ongeveer 5 uur.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Als je de weg weet in NY kun je er goed fietsen...
niet fifth avenue en broadway, maar en zijn voldoende fietspaden en rustige straten!
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Er is ook een fiets/loop pad rondom Manhattan, geloof dat je zelfs heel Manhattan rond kan (maar dat weet ik niet meer 100% zeker). Wij zijn van Battery Park tot ongeveer het little red lighthouse (en weer terug) gefietst langs de Hudson. Vanuit NJ hebben we de NYwaterway ferry genomen (fiets kan daarop mee).

Dora
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer