Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis brentnl: advies eerste keer Oostkust met camper en kinderen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
brentnl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis brentnl: advies eerste keer Oostkust met camper en kinderen

Bericht door brentnl »

Hi,

Wij (mijn partner, ik en onze 2 kinderen van 6 en 3) willen eind oktober, begin november 3 weken naar de oostkust. Paar jaar terug hebben we met een camper de west-kust aangedaan wat echt super was.
  • Maximaal 21/22 dagen
  • Houden van natuur, hiken, wildlife
  • Af en toe een stad hoort erbij, maar niet te veel
  • 2 dagen Disney vanwege familiebezoek die er dan ook zijn
We kijken nu naar deze route en zouden graag tips/advies willen over haalbaarheid, alternatieve opties, camping advies en mooie hilights die we echt niet moeten missen.

1. New York
2. New York
3. New York -> hierna camper ophalen
4. Washington -> hoeven washington zelf niet per se te zien, ging ons meer om de route, maar mocht het wel te combineren zijn voor de hilights helemaal prima.
5. Shenandoah National Park
6. Blue Ridge Parkway (Roanoke) -> weten nog niet goed waar te slapen, aangezien dit meer een route is dan een bestemming
7. Great Smoky Mountains -> hoeven niet iedere avond op dezelfde camping te staan als het logischer is om te verplaatsen door het park qua bezienswaardigheden
8. Great Smoky Mountains
9. Great Smoky Mountains
10. Charleston -> deze twijfel ik over maar direct door naar Savannah is misschien een te lange reisdag.
11. Savannah
12. Saint Augustine -> gekozen als tussenstop om de reis op te breken, alternatieven zijn welkom
13. Tampa
14. Tampa
15. Everglades National Park
16. Everglades National Park
17. Miami Beach
18. Orlando (camper inleveren)
19. Orlando
20. Orlando
21. Terugvlucht

Laatste stukje twijfelen we sowieso nog over, normaal zouden we namelijk liever relaxed eindigen ipv de chaos van Disney, maar we moeten dit op het eind plannen ivm familie die er anders nog niet is. En door schoolvakanties zitten we ook gebonden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis brentnl: advies eerste keer Oostkust met camper en kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan je met dit stuk niet echt helpen (het hoort ook niet echt in het noordoosten-forum thuis) maar ik zie dat je maar 1 dag NY hebt? Is het dan niet gek om NY over te slaan en in DC te beginnen? Dat is een leuke stad en het scheelt je een lange rit op dag 3. Is het überhaupt wel mogelijk om na het ophalen van de camper nog naar DC te rijden? Bedenk dat het vroeg donker is, dus je wilt sowieso op tijd aankomen.

Heb je al gekeken naar campings op je route? In de parken kun je 6 maanden van te voren reserveren, kijk alvast eens hoe druk het is overal.

En nog een tip: schrijf je route uit in een van-naar schema, dan zie je hoeveel volle dagen je ergens bent en wat een reisdag is.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het lijkt mij persoonlijk veel te gehaast. Je hebt niet of nauwelijks tijd voor NY, DC, Charleston en Savannah, en ook het stuk Blue Ridge Parkway en Shenandoah lijkt vooral rijden. En dan met een camper en 2 jonge kinderen. Ik zou het inderdaad even duidelijker uitschrijven en per dag de reistijd nagaan (rekening houdend met het tragere tempo van een camper), en dan nagaan hoeveel tijd er daadwerkelijk nog overblijft om iets te bekijken/doen.
Zo te zien gaat het jullie met name om Florida en de Smoky Mountains, misschien starten in Atlanta?
Terug in Texas!
brentnl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door brentnl »

Martin & Marianne schreef:
29 apr 2026, 10:31
Ik kan je met dit stuk niet echt helpen (het hoort ook niet echt in het noordoosten-forum thuis) maar ik zie dat je maar 1 dag NY hebt? Is het dan niet gek om NY over te slaan en in DC te beginnen? Dat is een leuke stad en het scheelt je een lange rit op dag 3. Is het überhaupt wel mogelijk om na het ophalen van de camper nog naar DC te rijden? Bedenk dat het vroeg donker is, dus je wilt sowieso op tijd aankomen.

Heb je al gekeken naar campings op je route? In de parken kun je 6 maanden van te voren reserveren, kijk alvast eens hoe druk het is overal.

En nog een tip: schrijf je route uit in een van-naar schema, dan zie je hoeveel volle dagen je ergens bent en wat een reisdag is.

Marianne
Van-naar heb ik inderdaad zelf in excel zo wel staan, maar kreeg het niet lekker op het forum geplaatst dus excuus voor de onduidelijkheid. De genoemde regels waren bedoeld als nachten, dus 3 nachten new york, dat zou 2 volle dagen betekenen en afhankelijk van heenvlucht wellicht nog een halve dag extra.

Campings globaal wel gekeken maar nog niet inhoudelijk vanwege de twijfel over de route. We keken ook naar starten in Atlanta zoals Hemmie oppert en dan alleen rondom Florida en stukje Great Smokey Mountains, maar klonk wellicht te beperkt qua natuur/variatie. Zouden New York wel graag erbij hebben.

Of het te gehaast is; denk dat het meevalt, althans, al onze andere reizen legden we vaak vergelijkbare afstanden af, maar wel goed om even kritisch bij stil te staan.

Zijn er plaatsen op deze route die we nu niet aandoen die wellicht de moeite zijn? In plaats van bijvoorbeeld tampa?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je krijgt het niet zo netjes onder elkaar als je een van/naar schema vanuit Excel hierheen kopieert, maar het geeft ons wel meer duidelijkheid. Want die 3 nachten NY zie ik bijvoorbeeld niet, er staat bij dag 3 dat je de camper op gaat halen. Dan heb je geen volle dag NY op die manier.
Ik maak altijd nog een extra kolom met een - erin. Dan krijg je dit:
Dag 1 naar New York
Dag 2 New York - New York
Dag 3 New York - New York? (camper ophalen)
Dag 4 New York? - Washington
Dag 5 Washington - Shenandoah
Dag 6 Shenandoah - Blue Ridge Parkway
Dag 7 Blue Ridge Parkway - GSM
Dag 8 GSM - GSM
Dag 9 GSM - GSM
Dag 10 GSM - Charleston
Dag 11 Charleston - Savannah
Dag 12 Savannah - Saint Augustine
Dag 13 Saint Augustine - Tampa
Dag 14 Tampa - Tampa
Dag 15 Tampa - Everglades