Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door roelb »

nwolf schreef:
30 sep 2024, 16:58
- We hebben nu geboekt bij Pointe Plaza Hotel (2 Franklin Ave, Brooklyn, NY 11249, Verenigde Staten) is dat een beetje een "prima" locatie om ook snachts naartoe terug te lopen. ligt midden in de joodse wijk zag ik al trouwens :D
Ik zou toch nog eens kijken of je niet een hotel kan vinden in midtown Manhattan. Zeker voor een eerste trip naar NY wil je eigenlijk gewoon op Manhattan zitten, ergens tussen 30th en Central Park. Zal dat iets meer kosten, sure, maar dat is de locatie ook zeker waard.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Thnx voor de Reactie Roel, maar is niet de 1e keer New York ;).
Maar snap wat je zegt, maar als je kijkt in deze tijd naar de prijzen dan zijn 2 vluchten nog goedkoper dan 3 nachten slapen op Manhattan :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Nou, de prijzen zijn echt absurt! Wij hebben Sonder at One Platt geboekt vlakbij de ferry en 9/11 site. Zo’n tweehonderdvijftig euro p/nacht, een appartement (ik vermoed dat dit een stuk groter klinkt dan dat het is) met een slaapkamer en kamer met slaapbank en keukentje. Dit boekte we eind sept. Toen ik vorige week nog eens keek bleek dat exact dezelfde kamer voor zes nachten inmiddels duizend euro duurder was geworden in totaal :o
Blijkbaar kunnen ze het doen maar voor nog eens duizend euro extra hadden wij echt een andere keuze gemaakt!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat is nu waarom het zo handig is om loyaal te zijn aan een hotelketen en punten te sparen. Of dat bij Amex te doen zodat je ze kunt overboeken.

Als ik nu nog een kamer zou willen boeken voor 31/12-1/1 dan kan dat bij Hilton al voor 80k punten (diverse Garden Inn's, HGU, Distrikt, etc) of bij Marriott vanaf 60k punten (Residence Inn, Courtyard, Westin (70k)). Terwijl die kamers in dollars ver boven de $500 liggen.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Mee eens, maar die heb ik dus niet en verblijf ook niet graag een soort van verplicht bij 1 keten ;).
Maar iedere zijn keuze wat dit betreft natuurlijk!

Ik denk dat het wel goed zit, het is dan 10 minuten lopen maar de enige "nacht" dat we echt heel laat zijn is dus nieuwjaarsnacht en dan verwacht ik dat het overal wel druk is.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
Sluysen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sluysen »

Nog een dikke maand en wij vertrekken voor een week.

Volop aan het plannen. Van een gigantische lijst aan dingen om te zien en te bezoeken proberen we nu te groeperen in regio en een dagplanning te maken.

Viewpoints die we willen doen zijn Edge, Summit & One World. Ik veronderstel dat we best asap een ticket kopen met timeslot (of flex).

Maar is dit bv voor National History, Guggenheim/Moma en 9/11 museum ook zo ver om voorhand nodig, in de periode midden december?
We willen ook wat het weer afwachten en bij mooie dagen ook niet gebonden zijn aan tickets en ganse dag binnen...
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Geen idee eerlijk gezegd :D.
Je hebt overigens wel dagen dat de musea gratis zijn, google maar eens. Als ik kijk naar de prijzen is het wel jammer dat NY ervoor heeft gekozen de musea weer betaalt te maken en dat de entree ook nog eens een aardig bedrag is.

Voor de One World wil ik zometeen de tickets hier bestellen : https://www.funex.com/tickets/owo:ny/on ... p-the-line
Scheelt ook weer een paar euro.
Sluysen
Amerika-ontdekker

Bericht door Sluysen »

nwolf schreef:
06 nov 2024, 11:51
Geen idee eerlijk gezegd :D.
Je hebt overigens wel dagen dat de musea gratis zijn, google maar eens. Als ik kijk naar de prijzen is het wel jammer dat NY ervoor heeft gekozen de musea weer betaalt te maken en dat de entree ook nog eens een aardig bedrag is.

Voor de One World wil ik zometeen de tickets hier bestellen : https://www.funex.com/tickets/owo:ny/on ... p-the-line
Scheelt ook weer een paar euro.
Bedankt voor die link!

Ik had hier en daar gelezen dat er gratis dagen of momenten zijn, maar vind er niets concreet van terug...
National History en 9/11 hadden dit blijkbaar maar staat nergens nog aangegeven...
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

helemaal onderaan deze link :

https://visit.911memorial.org/WebStore/ ... eum#758505

Free Admission on Mondays from 5:30 p.m. - 7:00 p.m. Limited quantities available. Limit 4 tickets per person. Reservations available starting each Monday at 7:00 a.m.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Guggenheim heeft ook een gratis moment
Sluysen
Amerika-ontdekker

Bericht door Sluysen »

nwolf schreef:
06 nov 2024, 19:20
helemaal onderaan deze link :

https://visit.911memorial.org/WebStore/ ... eum#758505

Free Admission on Mondays from 5:30 p.m. - 7:00 p.m. Limited quantities available. Limit 4 tickets per person. Reservations available starting each Monday at 7:00 a.m.
Dit is wel tricky, aangezien het geen gegarandeerd vrij moment is doordat je moet reserveren. Die gok ga ik toch niet wagen denk ik...
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Ik heb een vraag over het huren van fietsen in/om Central Park. Dit willen wij sowieso doen en aangezien we een pass voor attracties willen nemen zouden we dat kunnen combineren met de zoo en/of het museum of nat. historie. Als echt Nederlander denk ik dan, dat doen we onderweg met de fiets. Maar tevens als echte Nederlander vraag ik me dan af of er op de fietsen sloten zitten en/of je ze op zo'n locatie je fiets mag/kan parkeren?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik ben net terug van een heerlijke week NY! Voor mij was het de 3de keer, voor mijn zus de 1ste keer. We hebben dus de bekende hoogtepunten gedaan maar ook een aantal dingen die nieuw waren voor mij. Hieronder een paar tips van dingen die misschien nog niet zo bekend zijn:
- Pier 35: een vernieuwde pier aan de East River met 4 grote schommels met uitzicht op Manhattan Bridge en Brooklyn Bridge. Very Instagrammable. Nu nog niet zo druk maar het soort plek waarvan ik vrees dat je over 2 jaar moet aanschuiven om een foto te maken.... :-/
Google it om een idee te krijgen.
- Rush Tickets voor Broadway: goedkope Broadway tickets. Ga op de dag van de voorstelling 's morgens naar de box office van het theater en vraag specifiek naar rush tickets. Zo kochten wij tickets voor $45pp. We kregen tickets voor het balkon uiterst links. Maar de rest van de rij was leeg dus zodra de lichten uitgingen gingen we meer centraal zitten, plaatsen die normaal $140 kosten! Als je echt gebrand bent om die éne musical te zien, koop je beter gewoon tickets maar dit is leuk als je gewoon eens een broadway show wil zien
- Pier 57: heel leuke foodhall én met gratis rooftop park dat een fantastisch uitzicht geeft over little Island met daarachter de torens van FiDi
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer