Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

White House tour.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: White House tour.

Bericht door Jumping Jack »

@BirBee11
Ik had precies hetzelfde met die pittige mails.
Kun jij mij de contactgegevens doorgeven van die laatste (vrouwelijke) senator aub?

GR. Jack
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik ben wel benieuwd welke dus plezierig waren en welke niet?
BirBee11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BirBee11 »

Prima om de namen te geven, wel wil ik benadrukken dat dit niets zegt over wat wij zelf vinden van bepaalde politieke 'kleuren' ;)

De pittige mails kwamen van Gillibrand en Van Hollen. De aardige mail met het verzoek om door te geven welke tours we graag zouden willen doen, kwam van John Hoeven. De senator die ons doorstuurde naar de NL ambassade is Tim Kaine. Dus hele diverse reacties van verschillende senatoren.
We gaan het nog bij andere senatoren proberen als we binnen de 3 maanden voor vertrek zijn (begin augustus).

Zijn er al mensen die het ook geprobeerd hebben voor aankomende zomer, en al reactie van het WH hebben gehad?

@Jack: van welke senator kreeg jij de pittige mail?
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Heb je meer kans als je een senator aanschrijft met een van oorsprong NL achternaam?
Laatst gewijzigd door tanteto op 16 apr 2025, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in september ook via John Hoeven het Witte Huis en het Capitool kunnen bezoeken. Geen rare vragen, alleen waar we naartoe wilden en onze persoonlijke gegevens natuurlijk.
Jumping Jack
Amerikafan

BirBee11 schreef:
16 apr 2025, 14:31

Senator Chris van Hollen
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Jumping Jack schreef:
16 apr 2025, 16:09
BirBee11 schreef:

Senator Chris van Hollen
Ja die kreeg ik dus ook en waren wel erg scherp :lol:

Ik zou bijna denken dit dit een PR stunt was voor de film Civil War als je de toon in de mails leest.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Toch goed om te weten dan zal ik over een poosje starten met Senator Hoeven :D
Jumping Jack
Amerikafan

@habbekuk

Op tijd aanvragen, want ik kreeg vorige week het bericht dat het witte huis volgeboekt zat.
En dat voor 13 juni...
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Ja, thx zodra de 90 dagen zijn bereikt gooi ik de aanvragen eruit.
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Jumping Jack schreef:
Senator Chris van Hollen
Deze: https://www.bbc.com/news/articles/cd6j7jjpgy6o.amp
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Ringo-en-Sandra
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ringo-en-Sandra »

Voor wat betreft aan te schrijven senatoren lijkt het me logisch dat de kans nu iets groter is wanneer je een republikeins senator aanschrijft. Senator Van Holen aanschrijven is sowieso geen goed idee, is volgens mij de vurigste democratische tegenstander van Trump momenteel en ik denk niet dat hij plaatsjes te pakken krijgt in het Witte Huis. Wij komen net terug van de US en op het nieuws ging het dagelijks over Van Holen die omtrent de uitgewezen Salvadoraan hart van leer ging tegen de administratie van Trump. De versie kon nogal verschillen als je naar CNN keek of naar Fox :wink: ... Als je dus iets meer kans wil maken zou ik jullie aanraden een republikein aan te schrijven...

Vroeger dan 3 maand vooraf heeft écht geen zin heb ik gehoord, ik heb het aangevraagd in de eerste week van de drie maand en had eigenlijk vrij snel antwoord dat ze het goed ontvangen hadden. Daarna vrij lang moeten wachten op een effectief antwoord van het Witte Huis met daarin positief antwoord, dan moesten enkele vragen ingevuld worden (een geldig paspoort is op dat moment een must). Je krijgt hier enkele dagen voor en nadat dit is gedaan krijg je enkele dagen later jouw definitieve toestemming.

Wij hebben de tour enkele dagen geleden gedaan, is leuk om te doen maar vooral het gevoel om écht in het Witte Huis aanwezig te zijn is wel cool... Er zijn tours om 09.00 - 10.00 en 11.00 uur. De niet begeleide tour duurt ongeveer een uurtje en je bezoekt enkel de oostzijde van het WH, the oval office krijg je dus niet te zien ;-)... Maar de ruimtes die je bezoekt ( East-room, Green and blue room, State Dinning Room,...) zijn wel effectief nog in gebruik. In de State Dinning Room was er eergisteren nog een diner met premier Meloni en daar waren wij ook enkele dagen ervoor.

Let wel op, je moet ongeveer 15 minuten van vooraf aanwezig zijn, bij ons stond er al een hele rij met wachtenden maar het ging zeer vlot, degelijke beveiliging maar ze zijn vriendelijk en alles verloopt zeer goed... Je moet de uitnodiging én jouw internationaal paspoort bij je hebben en tonen én niks maar dan ook niks van tassen/zakken/voorwerpen worden toegestaan... Mijn vrouw had haar handtas mee en deze mocht ook niet mee, we moesten dus snel nog een oplossing zoeken, is wel gelukt maar toch even stress...

Nog een kleine tip, naast het WH zelf kan je ook het ernaast gelegen "White House visitor center" bezoeken. Wij vonden dit minder de moeite (wel de film die er wordt getoond waar enkele presidenten spraken over het WH) maar "The people's house- a White House experience" is wél echt de moeite en zou ik zeker aanraden ( wel op voorhand gratis tickets reserveren).

Hoop dat jullie hier iets aan hebben...
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Zeker, goed om te lezen en inderdaad wat dingen om rekening mee te houden.

Thx
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ringo-en-Sandra schreef:
20 apr 2025, 21:53
Voor wat betreft aan te schrijven senatoren lijkt het me logisch dat de kans nu iets groter is wanneer je een republikeins senator aanschrijft. Senator Van Holen aanschrijven is sowieso geen goed idee, is volgens mij de vurigste democratische tegenstander van Trump momenteel en ik denk niet dat hij plaatsjes te pakken krijgt in het Witte Huis. Wij komen net terug van de US en op het nieuws ging het dagelijks over Van Holen die omtrent de uitgewezen Salvadoraan hart van leer ging tegen de administratie van Trump. De versie kon nogal verschillen als je naar CNN keek of naar Fox :wink: ... Als je dus iets meer kans wil maken zou ik jullie aanraden een republikein aan te schrijven...
Maak je daar niet te druk over, van Holen is de senator (athans zijn team) die ons toegang heeft gegeven tot de capitool en the white house ;).
Denk dat er wel meer tegenstanders van Trump zijn en dat het lijstje niet snel gaat krimpen :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van Hollen doet het nu natuurlijk niet goed bij Trump, maar of dat impact heeft? En hoe zit het dan met de Amerikanen die het via hun senator regelen?
Ringo-en-Sandra schreef:
20 apr 2025, 21:53
én niks maar dan ook niks van tassen/zakken/voorwerpen worden toegestaan... Mijn vrouw had haar handtas mee en deze mocht ook niet mee, we moesten dus snel nog een oplossing zoeken, is wel gelukt maar toch even stress...
Dat je niets mee mag nemen is al regelmatig hier aan de orde geweest, inclusief discussies over kluisjes. Ik ben wel benieuwd waar jullie zo snel iets konden regelen, misschien hebben anderen daar ook iets aan.

Marianne
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Martin & Marianne schreef:
21 apr 2025, 10:08
Van Hollen doet het nu natuurlijk niet goed bij Trump, maar of dat impact heeft? En hoe zit het dan met de Amerikanen die het via hun senator regelen?

Dat je niets mee mag nemen is al regelmatig hier aan de orde geweest, inclusief discussies over kluisjes. Ik ben wel benieuwd waar jullie zo snel iets konden regelen, misschien hebben anderen daar ook iets aan.

Marianne
Nee, heeft dus geen invloed ;).
Je hebt verschillende opties in de stad om tijdelijk je tas op te slaan. Volgens mij zit er een opslagoptie bij The old Post Office en zit er ook eentje bij de Capital One Arena. Je zult er nog meer hebben. Als je dus als toerist meer plannen hebt kun je daar dus een kluisje afnemen.

Als het heel klein is kun je ook bij Air en Space Museum tijdelijk je tas kwijt, dit heb ik alleen gelezen en niet gezien of ze die ook echt hebben daar.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hadden een vroege tour en hebben alles in het hotel achter gelaten en zijn na de tour en het visitor center eerst teruggegaan naar het hotel om de spullen op te halen en zijn daarna verder gegaan met Washington verkennen. Ging in ons geval prima, ondanks dat we een hotel in Arlington hadden. Het wordt waarschijnlijk lastiger als je de tour van 11 uur hebt, want dan loop je de halve ochtend al zonder je spullen.
Houd er ook rekening mee dat je reservering op korte termijn nog gewijzigd kan worden. Wij moesten ook een dag later dan in eerste instantie aangegeven was.
BirBee11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BirBee11 »

nwolf schreef:
17 apr 2025, 08:26
Jumping Jack schreef:
BirBee11 schreef:

Senator Chris van Hollen
Ja die kreeg ik dus ook en waren wel erg scherp :lol:

Ik zou bijna denken dit dit een PR stunt was voor de film Civil War als je de toon in de mails leest.
nou echt he..
Ringo-en-Sandra
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ringo-en-Sandra »

nwolf schreef:
21 apr 2025, 11:01
Nee, heeft dus geen invloed ;).
Ik heb daar een andere mening over maar goed, het is aan iedereen die de aanvraag moet doen om dat voor zichzelf uit te maken...

Wij zijn gewoon de straat overgelopen en hebben gevraagd aan de receptie van een hotel als we het daar even mochten achterlaten. De vriendelijke vrouw verstond het probleem en heeft ons geholpen...

Ik weet niet waar de twee eerste locaties liggen, het Air en Space museum ligt ongeveer op een halfuurtje stappen van het WH, dat was voor ons op dat moment geen oplossing meer. Let omtrent het Air en Space museum ook op dat je niet zomaar binnen kan om bijvoorbeeld naar de kluisjes te gaan. Toen wij twee dagen naar het museum zijn gewandeld waren de deuren telkens gesloten en mocht je enkel binnen met het vertonen van een (op voorhand) gereserveerd ticket. Dit is welliswaar gratis... Een beetje out of topic maar ik zou nu sowieso niet gaan want meer dan de helft van het museum is afgesloten door werken en het is de moeite niet waard. Als je dan toch iets wil zien ga je beter naar de afdeling aan Dulles Airport... Ook gratis, niet te reserveren en het volledige gamma aan vliegtuigen in gebruik door Amerika van WWI tot heden staat daar opgesteld...
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Timmeehhh »

Nou, na een aantal jaren geleden al geweest te zijn was het deze keer voor de aankomende trip naar DC toch een stuk moeilijker om een reservering binnen te slepen, vooral omdat een aantal senatoren gewoon simpelweg aangaven alleen voor mensen uit hun eigen district reserveringen te kunnen regelen en ons (ondanks dat ze erkende dat vaak wordt aangegeven dat het niet kan) naar de NL ambassade doorstuurde.

Uiteindelijk zojuist toch (twee keer achter elkaar van twee verschillende senatoren) een uitnodiging gehad voor een tour. Mooi dat het toch weer gelukt is, top!

Voor de mensen die in de toekomst gaan: tegenover het witte huis zit Old Ebbett Grill, absoulte aanrader!
Groetjes Tim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer