Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jersey City om NY te bezoeken

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Jersey City om NY te bezoeken

Bericht door LeenG »

Hallo,

Hotels in Jersey City zijn opmerkelijk goedkoper dan Manhattan of de rest van NY. Toch lijkt er een soort aversie te bestaan om daar te logeren. ik begrijp niet goed waarom, met de PATH trein ben je toch ook op 15min in Manhattan?
mtl
Amerika-expert

Re: Jersey City om NY te bezoeken

Bericht door mtl »

Dat klopt. Maar niet elk hotel ligt vlakbij een station. En de weekkaart voor de New Yorkse metro is niet geldig bij PATH. Heb ooit in een Ramada vlakbij Journal Square geslapen omdat de hotelprijzen in NYC door het dak gingen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij overwogen dat een aantal jaren geleden ook, maar met 5 personen elke dag met de trein tikt ook behoorlijk aan, dus weg kostenbesparing. Wij zaten toen in Brooklyn, waar de metrokaart (net als bijvoorbeeld in Queens) wel geldig is.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

En als je op een dag 2 keer op en neer gaat ben je het prijsvoordeel al helemaal snel kwijt. Even na het shoppen alles in de kamer leggen, douchen en omkleden om daarna naar het theater te gaan doe je niet zo snel als je niet ergens op Manhattan zit.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

LeenG schreef:
31 okt 2024, 12:10
ik begrijp niet goed waarom, met de PATH trein ben je toch ook op 15min in Manhattan?
Vaak zijn het praktische overwegingen. Als je de hele dag door de stad hebt lopen slepen willen mensen voor het eten/theater of whatever even snel zichzelf opfrissen, een dutje doen of de aankopen op hun kamer stallen. Dat doe je niet zo makkelijk als je weer terug moet naar Jersey. En dan vervolgens weer terug naar de stad voor een andere activiteit. Dan loop je niet aan het eind van de avond met die spullen, of jezelf, onder de arm.

Dus ik denk vooral puur om het gemak. Dat zou het in ieder geval bij ons zijn.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ik heb in 2023 in Jersey City geslapen en in 2024 in Long Island City.
Dat laatste beviel me veel beter, ik zou Jersey City niet weer doen.
- het is vaak een stukje lopen van en naar de PATH trein. Natuurlijk afhankelijk van je hotel. Maar gemiddeld genomen meer dan op welke plek dan ook in de stad, waar de metro altijd dichtbij is. Dat viel ons erg tegen, met name aan het einde van de dag. We waren dan moe en moesten ook nog 10 tot 15 minuten lopen naar het hotel. Klinkt niet zo dramatisch ver, maar zo voelde het wel.
- de PATH trein is toch wel een half uur onderweg in de richting van midtown. Vanuit LIC was ik in een kwartier tot 20 minuten in midtown. En in een (ruim) half uur zo'n beetje overal op Manhattan.
- vanuit Long Island City kon ik uit 4 metro lijnen kiezen die me in alle windstreken brachten in 1 ruk. Vanuit Jersey City vaak overstappen van trein naar metro.
- de PATH trein is in het weekend een drama. Lage frequentie met lang wachten.
- de extra kosten. Met een heel gezin loopt dat toch wel op. Zonde, omdat je de metro card toch nodig hebt. Die kosten steek je beter in een hotel.

Al met al ben ik beide keren 6 dagen geweest. Per enkele reis scheelde het mij 30 tot 40 minuten. Tel dat op, en je hebt een halve tot een hele dag extra te besteden in de stad. En bovenal is het echt minder vermoeiend.

Overigens waren voor mij de hotelkosten in LIC per nacht lager dan Jersey City met 168 vs 197 per nacht (beiden 4 persoons kamers). LIC was wel eerder geboekt, en ik denk dat daar de grootste winst te behalen valt. Ik zie hotelprijzen in New York vooral stijgen naarmate je datum van verblijf dichterbij komt.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 01 nov 2024, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Goeie opmerkingen allemaal! Ik blijf zoeken in NY dan
Bensiegel
Amerika-ontdekker

Bericht door Bensiegel »

Hoe lekker is het om vanuit je hotelkamer in de Lower Eastside naar de diner om de hoek te lopen om je ontbijtje te halen, en nadien direct te voet of met de metro je sightseeing te gaan doen.
Of 's avonds na de voorstelling op Broadway lekker lopend naar je hotel terug te gaan in Midtown, en nog even een slaapmutsje pakken in een nabije bar.
Inderdaad goed blijven zoeken en er komt geheid wat op je pad.
Wij hebben vaker gebruik gemaakt van sites als Hotwire.com en veel geld bespaard, waar vaak goede deals te vinden zijn in New York, ook bijvoorbeeld nabij de opening van een nieuw hotel.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Prima te doen, wij hebben er ook ooit geslapen in the Holland hotel. Ook ooit geslapen in North Bergen/Hoboken, daar stopte de shuttle recht voor het hotel. Wij hadden de huurauto al en parkeren was gratis daar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@Bensiegel

De laatste keer (2018) verbleef ik in LIC, op 10min met de metro op Times Sq, en een hotel met fantastisch dakterras. Helaas is het nu ook al pokkeduur geworden. :D

Afhankelijk van de resultaten zakken de prijzen vanaf woensdag misschien. Ik heb voorlopig iets geboekt in Brooklyn met free cancellation. Niet mijn eerste keuze maar op dit moment weinig interessant aanbod met free cancellation.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer