Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All About NEW YORK CITY
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: All About NEW YORK CITY
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wij hebben altijd precies betaald wat de Uber app van tevoren aangaf. En de prijs ligt ook niet vast; op verschillende momenten hebben wij een Uber gebruikt om van ons appartement naar Port Authority te gaan (zelfde plek dus steeds) en elke keer was de prijs anders. Scheelde natuurlijk geen tientallen dollars op zo’n klein stukje, maar het was wel verschillend.
Er stond dan soms ook boven de aangeboden auto’s dat het op dit moment duurder (of goedkoper) was dan normaal op dit tijdstip ivm vraag en aanbod.
Er stond dan soms ook boven de aangeboden auto’s dat het op dit moment duurder (of goedkoper) was dan normaal op dit tijdstip ivm vraag en aanbod.
-
- Amerikafan
Dan waren je ritten kennelijk goed voorspeld. In de app staat "It's busy. Fares are higher than usual". Maar dat zegt niets over dynamische prijsstelling ivm vraag en aanbod. Het kan net zo goed slaan op drukte op de weg. Het is wel interessant. Want ik vond het best irritant dat de prijs steeds hoger was dan aangegeven...
Edit: van de Uber site geciteerd
Edit: van de Uber site geciteerd
Riders pay
In the United States, riders are offered an upfront price on every trip so they can make an informed choice. Upfront rider prices are based on the estimated length and duration of the trip. This estimate can vary as we predict real-world factors like traffic.
The upfront price you're shown may change due to a number of circumstances, which may include adding stops, updating your destination, significant changes to the route or duration of the trip, or you pass through a toll that was not factored into your upfront price. In addition, you may incur wait time fees for the time you take to get to the car at the pickup or multi-stop fees for time spent at an on-trip stop.
Wat een ellende in o.a. NY door die bosbranden in Canada. Ik zie alleen maar foto's voorbij komen van NY gehuld in een gele mist. Hoop voor de vakantie gangers dat het gauw wegtrekt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Vraag: ik heb een reservering voor de kroon van het vrijheidsbeeld (12:00 is tijdstip voor de toegang). Kan ik dan ook vroeger de boot nemen ? Ik wil namelijk liever Ellis Island eerst doen en aansluitend het beeld bezoeken zodat we hierna nog andere dingen kunnen doen. Ik kan dat niet 1,2,3 vinden op hun website namelijl.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
https://www.newyork.nl/hudson-yards-vessel-in-new-york
Goed nieuws, de Vessel gaat weer open voor publiek!
Goed nieuws, de Vessel gaat weer open voor publiek!
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
https://www.newyork.nl/manhattanhenge
Nooit van gehoord. Leuk voor een mooie foto.
Nooit van gehoord. Leuk voor een mooie foto.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
Ja mega populair dus retedruk, want zeer ‘instagrammable’
@IngridUSA
Dat wordt dus lopend op stap, anders kom je waarschijnlijk helemaal nergens
Dat wordt dus lopend op stap, anders kom je waarschijnlijk helemaal nergens
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Hoe is het in (onze) zomervakantie qua drukte in NY?
Uiteraard snap ik dat we alles behalve alleen zullen zijn, maar moet je echt alles wat je wilt bezoeken met tijdsloten reserveren om niet eindeloos in de rij te staan of zijn dat slechts enkele attracties?
Wij gaan volgende zomer en het lijkt me niet fijn om alles van tevoren al dicht te timmeren.
Maar bvb starten op de dag met een tijdslot (we hebben 5 dgn) met de drukke dingen en verder niet zo erg op de klok te hoeven lopen lijkt mij het fijnste. Is dat enigszins reel of kan ik dat vergeten?
Uiteraard snap ik dat we alles behalve alleen zullen zijn, maar moet je echt alles wat je wilt bezoeken met tijdsloten reserveren om niet eindeloos in de rij te staan of zijn dat slechts enkele attracties?
Wij gaan volgende zomer en het lijkt me niet fijn om alles van tevoren al dicht te timmeren.
Maar bvb starten op de dag met een tijdslot (we hebben 5 dgn) met de drukke dingen en verder niet zo erg op de klok te hoeven lopen lijkt mij het fijnste. Is dat enigszins reel of kan ik dat vergeten?
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
De zomervakantie is niet de meest populaire periode in NY, het is er dan namelijk behoorlijk warm (lees: bloedheet over het algemeen). Maar dat neemt niet weg dat het er natuurlijk altijd druk is. Onze ervaring is dat je niet alles van te voren hoeft te reserveren en als je zelf een beetje flexibel bent kun je bijna alles op de dag zelf reserveren. Ja, je moet soms even wachten. Maar bij hele lange rijen kun je altijd kijken of je wel voor een later moment een tijdslot wilt en bijvoorbeeld eerst gaat eten?
Zeker bij bijvoorbeeld de uitzichtpunten zou ik niet al ver van te voren iets reserveren. Wat als het net slecht weer als jij je reservering hebt staan. Zonde van je uitzicht en je entreeprijs!
Maar wil je bijvoorbeeld naar het Statue of Liberty, dan is een tijdslot wel handig en kun je dat inderdaad gewoon in de ochtend doen, dan heb je de rest van de dag flexibel in te delen.
Zeker bij bijvoorbeeld de uitzichtpunten zou ik niet al ver van te voren iets reserveren. Wat als het net slecht weer als jij je reservering hebt staan. Zonde van je uitzicht en je entreeprijs!
Maar wil je bijvoorbeeld naar het Statue of Liberty, dan is een tijdslot wel handig en kun je dat inderdaad gewoon in de ochtend doen, dan heb je de rest van de dag flexibel in te delen.
-
- Amerikafan
Ik ben er afgelopen zomer geweest. Ik vond het drukker dan de meivakantie vorig jaar, maar het was nergens een probleem.
Temperatuur was heerlijk. Het was warm, maar dat maakte een dagje Coney ook heerlijk. Het was niet TE warm, ook niet in de metro.
Ik vond het in de meivakantie vorig jaar weer aan de koude kant. En veel regen.
Ik heb niets meer dan een dag van tevoren gereserveerd, behalve Liberty Statue. Dat was iedere dag nog wel beschikbaar, maar alleen in de loop van de middag. Ik wilde in de ochtend, en die zaten 3 dagen tevoren vol. Verder geen serieuze rijen gezien.
Temperatuur was heerlijk. Het was warm, maar dat maakte een dagje Coney ook heerlijk. Het was niet TE warm, ook niet in de metro.
Ik vond het in de meivakantie vorig jaar weer aan de koude kant. En veel regen.
Ik heb niets meer dan een dag van tevoren gereserveerd, behalve Liberty Statue. Dat was iedere dag nog wel beschikbaar, maar alleen in de loop van de middag. Ik wilde in de ochtend, en die zaten 3 dagen tevoren vol. Verder geen serieuze rijen gezien.
Begin augustus 2012 was ik er een week. Temperatuur lag toen rond de 28-30 graden. Maar een week ervoor was dat 38-40 graden. Je moet het maar net treffen.
Dank voor de reacties!
Warmte ben ik niet zo bang voor. Al vaak errug heet gehad op reizen. Hoewel 25-30 natuurlijk ideaal is zijn wij ook niet bang voor warmer.
Fijn dat het qua drukte wel te overzien is al je een beetje handig plant. Ik stel me voor dat we bvb het vrijheidsbeeld en 9/11 museum aan het begin van de dag plannen en dan verder kijken wat er op ons pad komt. En even in de rij kan natuurlijk ook gewoon maar als je per dag drie keer een uur in de rij staat denk ik dat ik het wel snel zat wordt;-)
De tip om uitkijkpunten juist niet van tevoren te boeken is een goeie, zo had ik het nog niet bekeken!
Weet iemand hoe het evt plannen werkt als je een attractie-kaart hebt? Via die kaart, cq een app van de kaart lijkt mij maar ik kan dat nog niet goed terugvinden.
Warmte ben ik niet zo bang voor. Al vaak errug heet gehad op reizen. Hoewel 25-30 natuurlijk ideaal is zijn wij ook niet bang voor warmer.
Fijn dat het qua drukte wel te overzien is al je een beetje handig plant. Ik stel me voor dat we bvb het vrijheidsbeeld en 9/11 museum aan het begin van de dag plannen en dan verder kijken wat er op ons pad komt. En even in de rij kan natuurlijk ook gewoon maar als je per dag drie keer een uur in de rij staat denk ik dat ik het wel snel zat wordt;-)
De tip om uitkijkpunten juist niet van tevoren te boeken is een goeie, zo had ik het nog niet bekeken!
Weet iemand hoe het evt plannen werkt als je een attractie-kaart hebt? Via die kaart, cq een app van de kaart lijkt mij maar ik kan dat nog niet goed terugvinden.
www.hamakyreis.wordpress.com
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb even 2 vragen aan de kenners hier.
Eind dit jaar gaan we naar New York voor een paar dagen en ik heb even jullie hulp nodig met een paar vragen:
- We zullen dus met oud&nieuw in New York zijn maar zien het niet echt zitten om om 15:00 al bij de bal te gaan wachten voor 9 uur en dan 10 minuten later te moeten verkassen :lol. Wat adviseren jullie voor de leukste sfeer/locatie/tijd. het liefst zouden we de "ball drop" wel zien maar hoeven niet perse vooraan te staan.
- Is er een helicopertour die jullie aanraden (prijs/kwaliteit)?
- We hebben nu geboekt bij Pointe Plaza Hotel (2 Franklin Ave, Brooklyn, NY 11249, Verenigde Staten) is dat een beetje een "prima" locatie om ook snachts naartoe terug te lopen. ligt midden in de joodse wijk zag ik al trouwens
Eind dit jaar gaan we naar New York voor een paar dagen en ik heb even jullie hulp nodig met een paar vragen:
- We zullen dus met oud&nieuw in New York zijn maar zien het niet echt zitten om om 15:00 al bij de bal te gaan wachten voor 9 uur en dan 10 minuten later te moeten verkassen :lol. Wat adviseren jullie voor de leukste sfeer/locatie/tijd. het liefst zouden we de "ball drop" wel zien maar hoeven niet perse vooraan te staan.
- Is er een helicopertour die jullie aanraden (prijs/kwaliteit)?
- We hebben nu geboekt bij Pointe Plaza Hotel (2 Franklin Ave, Brooklyn, NY 11249, Verenigde Staten) is dat een beetje een "prima" locatie om ook snachts naartoe terug te lopen. ligt midden in de joodse wijk zag ik al trouwens
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | 2022 ORL | 2023 ORL | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC
-
- Amerikakenner
Wij hebben 2 jaar geleden The New Yorker Tour gedaan bij HeliNY:
https://heliny.com/tour/the-new-yorker-tour/
Zeer tevreden over. Het grootste voordeel vond ik dat je er niet voor naar New Jersey hoefde.
Wel hadden we toen een aantrekkelijke aanbieding als add-on bij een van die New York passen, waardoor het wat vriendelijker geprijsd was.
https://heliny.com/tour/the-new-yorker-tour/
Zeer tevreden over. Het grootste voordeel vond ik dat je er niet voor naar New Jersey hoefde.
Wel hadden we toen een aantrekkelijke aanbieding als add-on bij een van die New York passen, waardoor het wat vriendelijker geprijsd was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2072 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties