Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 weken rondreis NY-DC-Niagara Falls-Boston-NY
Re: 3 weken rondreis NY-DC-Niagara Falls-Boston-NY
Lancaster is al meermaals genoemd. De Central Market aldaar is fijn. Harrisburg is nog een optie, of iets geheel anders: United 93 Memorial.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We gaan volgende week de volgende reis maken, in 2 weken:
New York - Washington - HersheyPark - Corning - Niagara - Syracuse - Lake Placid - New York
Veel plezier met de voorbereiding!
New York - Washington - HersheyPark - Corning - Niagara - Syracuse - Lake Placid - New York
Veel plezier met de voorbereiding!
Volgens mij heeft @peacelord vanavond de terugreis naar huis.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Klopt idd. We hebben het heerlijk gehad: het was opvallend rustig maar snikheet in DC, De Niagara watervallen waren indrukwekkend daar waar de kermis eromheen vreselijk was. De groene heuvelachtige staten waren totaal anders dan het landschap in het westen vorig jaar, gelukkig waren de temperaturen ook veel aangenamer. Providence helaas weer veel Fentanyl problematiek en deed daardoor denken aan SF. Er uit sprong Martha’s vineyard voor ons, wat een heerlijk rustig en groen eiland met prachtige stranden. Hier at onze dochter haar eerste rauwe oesters. Echt een heel andere vibe op MV dan die we in Amerika hebben leren kennen. We hebben de auto overigens ook gewoon in Woods hole zelf gratis geparkeerd op vijf minuten lopen van de ferry.
Boston leek enigszins op een Europese stad en daar hebben we voor het eerst heerlijke kreeft gegeten. Autorijden vond ik daar voor het eerst in de VS best lastig ivm de grote hoeveelheid afslagen. Daar was LA toch nog kinderspel bij imho. Gelukkig gingen we verder met Amtrack en hadden we in NY geen auto meer. Wat een belevenis was NY. Echt onvergelijkbaar. We hebben daar veel gefietst en dat gaat prima als je je Hollandse schroom van je afwerpt. Mijn vrouw zei op een gegeven moment in een gesprek met een New Yorker dat ze zo’n moeite had met het geclaxoneer om haar heen waarop hij antwoordde: Hey this is NY, we proberen hier steeds meer op Nederland te lijken maar trek je daar niets van aan, dat hoort er hier gewoon bij. Het was een intensieve reis door de drukke steden icm de warmte en natuurlijk de hoeveelheid indrukken die je elke dag opnieuw opdoet.
Een aparte vermelding tot slot nog voor Avis die ons een idioot tarief voor de tol factureerde. Twee mailtjes waren voldoende om ze ruim 250$ terug te laten betalen, maar helemaal fris vind ik dat toch niet. En dan onze luchtvaartmaatschappij Lufthansa. Van de vier vluchten met hen was er geen één op tijd, vertrek of aankomst en zowel op de heen- als terugweg was onze bagage MIA. Op de heenweg was dat vervelend mede omdat we onze trolley’s ook hadden ingecheckt. Vervolgens heeft het nog vijf (!) dagen geduurd voordat onze bagage werd nageleverd. We zijn daar uiteraard wel voor gecompenseerd, maar wel een gedoe waar je niet op zit te wachten. Op de terugweg waren ze dus alleen onze koffer kwijt. Daar zitten we nu dus nog op te wachten. Avis en Lufthansa zijn wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar. De US en haar malle bevolking zeker wel. Volgende zomer wat mij betreft van Salt Lake City via Yellowstone naar Seattle. Dank voor alle tips hier.
Boston leek enigszins op een Europese stad en daar hebben we voor het eerst heerlijke kreeft gegeten. Autorijden vond ik daar voor het eerst in de VS best lastig ivm de grote hoeveelheid afslagen. Daar was LA toch nog kinderspel bij imho. Gelukkig gingen we verder met Amtrack en hadden we in NY geen auto meer. Wat een belevenis was NY. Echt onvergelijkbaar. We hebben daar veel gefietst en dat gaat prima als je je Hollandse schroom van je afwerpt. Mijn vrouw zei op een gegeven moment in een gesprek met een New Yorker dat ze zo’n moeite had met het geclaxoneer om haar heen waarop hij antwoordde: Hey this is NY, we proberen hier steeds meer op Nederland te lijken maar trek je daar niets van aan, dat hoort er hier gewoon bij. Het was een intensieve reis door de drukke steden icm de warmte en natuurlijk de hoeveelheid indrukken die je elke dag opnieuw opdoet.
Een aparte vermelding tot slot nog voor Avis die ons een idioot tarief voor de tol factureerde. Twee mailtjes waren voldoende om ze ruim 250$ terug te laten betalen, maar helemaal fris vind ik dat toch niet. En dan onze luchtvaartmaatschappij Lufthansa. Van de vier vluchten met hen was er geen één op tijd, vertrek of aankomst en zowel op de heen- als terugweg was onze bagage MIA. Op de heenweg was dat vervelend mede omdat we onze trolley’s ook hadden ingecheckt. Vervolgens heeft het nog vijf (!) dagen geduurd voordat onze bagage werd nageleverd. We zijn daar uiteraard wel voor gecompenseerd, maar wel een gedoe waar je niet op zit te wachten. Op de terugweg waren ze dus alleen onze koffer kwijt. Daar zitten we nu dus nog op te wachten. Avis en Lufthansa zijn wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar. De US en haar malle bevolking zeker wel. Volgende zomer wat mij betreft van Salt Lake City via Yellowstone naar Seattle. Dank voor alle tips hier.
Laatst gewijzigd door peacelord op 02 aug 2024, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben ook ervaring met koffers kwijt met Lufthansa, maar wij zijn niet gecompenseerd. Ik weet niet of ze verschil maken tussen heen- en terugreis. Bij ons was het op de terugreis. Lastig, maar geen ramp. Verder bevalt Lufthansa ons eigenlijk wel, al hebben we inderdaad ook wel vertragingen gehad.peacelord schreef: ↑02 aug 2024, 13:11Op de heenweg was dat vervelend mede omdat we onze trolley’s ook hadden ingecheckt. Vervolgens heeft het nog vijf (!) dagen geduurd voordat onze bagage werd nageleverd. We zijn daar uiteraard wel voor gecompenseerd, maar wel een gedoe waar je niet op zit te wachten. Op de terugweg waren ze dus alleen onze koffer kwijt. Daar zitten we nu dus nog op te wachten. Avis en Lufthansa zijn wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3840 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 20 Reacties