Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airbnb verbod New York.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Airbnb verbod New York.

Bericht door butterfly »

Even een vraagje voor iemand die ik help een reisje naar New York te plannen.
Ik las dat per 5 september de airbnb appartementen verboden zijn in New York ( https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... bnb-regels)
Weten jullie leuke ( niet al te dure) overnachtingsplekken met een soort gezamelijke huiskamer en evt keuken, waar je tussendoor nog even een beetje kunt bijkomen van alles zonder op je bed te hoeven zitten?

Ik weet dat het voorheen officieel ook al verboden was, maar wel gebeurde. Uit het laatste nieuws begrijp ik dat het voorheen nog wel gedoogd werd, maar nu echt strenger gereguleerd zal worden.
jensvos129
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: airbnb verbod New York

Bericht door jensvos129 »

In New Jersey kijken. Heb zelf een zwembadhuis gehuurd met keuken, badkamer en slaapkamer voor 300 euro in Fairview, NJ voor vier dagen. En het is maar een half uurtje met de bus naar Port Authority.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

yep, dat is een goed alternatief. Wij hebben eerder in Weehawken een AirBnB genoten. Met de bus ben je er zo op Manhattan maar wij zaten vlak bij de Ferry, en dat van en naar Manhattan varen was echt zo vet! (moesten eind van de dag nog wel even een mega trap omhoog maar dat was t absoluut waard). Succes met zoeken en beslissen.
Grote Amerika fan
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

jensvos129 schreef:
11 sep 2023, 09:46
In New Jersey kijken. Heb zelf een zwembadhuis gehuurd met keuken, badkamer en slaapkamer voor 300 euro in Fairview, NJ voor vier dagen. En het is maar een half uurtje met de bus naar Port Authority.
geldt dat verbod dus niet in NJ? Dan zou dat idd wel een uitkomst zijn, bedankt!
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Airbnb verbod New York.

Bericht door josea »

Nee, dat verbod geldt niet in New Jersey, daar zaten wij afgelopen mei ook. Redelijk veel mooie appartementen te vinden, met een beetje geluk ben je in een kwartier op Port Authority. Met een beetje pech (vooral in het weekend) zijn de bussen vol, en moet je een Uber ofzo nemen. Gebeurde bij ons twee keer.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

tomaat85 schreef:
16 sep 2023, 21:35
maar wij zaten vlak bij de Ferry, en dat van en naar Manhattan varen was echt zo vet! (moesten eind van de dag nog wel even een mega trap omhoog maar dat was t absoluut waard).
Oh ja, die trappen! Echt killing waren die! Maar dat hoeft dus alleen maar als je de ferry neemt, niet als je met de bus gaat.

Maar ons uitzicht op de skyline van Manhattan was onbetaalbaar! Zie hier:
https://newyork-aartse.blogspot.com/202 ... -york.html
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

josea schreef:
20 sep 2023, 00:47
Met een beetje pech (vooral in het weekend) zijn de bussen vol
Dit is ook onze ervaring geweest. Wij waren daarom erg blij met een huis vlak bij de Ferry, dat is een heel goed alternatief. Hoewel ik nog niet gekeken heb verwacht ik wel dat de prijzen in NJ zullen stijgen...
Grote Amerika fan
jensvos129
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jensvos129 »

Helaas is mijn boeking in Fairview, NJ geannuleerd door de host. Tijdens het zoeken naar een andere plek heeft het Airbnb verbod in NYC echt niet geholpen. Na uren zoeken heb ik een betere plek kunnen vinden in West New York, NJ. Het is echt een drama. Dus, als je op zoek bent naar een plek, boek dan vroeg van te voren. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer