Kunnen ook de metro nemen zie ik; dat is ook een overweging. Ik ga het eens bekijken.
Je krijgt geen antwoord op je vraag.jill1234 schreef: ↑18 mar 2023, 09:52Ik ben een planning aan het maken voor als we in Washington zijn. We willen veel lopend doen en vanaf Lincoln Memorial naar Arlington Cemetry lopen. Volgens google maps moet je dan een rare bocht maken, maar ik neem aan dat we toch gewoon vanuit Lincoln Memorial rechtdoor de brug op kunnen zonder die hele bocht te maken?
Ik heb geen informatie over het Capitool, maar wellicht zou jullie zoon het leuk vinden om een vergadering van bijvoorbeeld een County Board of Supervisors of een School Board mee te maken. Die zijn heel toegankelijk. Vaak grote poppenkast, maar geeft wel een goed beeld van de staatsinrichting in de VS.
Wij waren toen nog niet in het bezit van een smartphone, dus of je die ook niet mag meenemen weet ik niet.jill1234 schreef: ↑19 mar 2023, 15:32Edit: @Martin & Marianne : ik lees net jullie reisverslag; hilarisch! Ik hoop dat het voor ons ook zo soepel verloopt en we dus de zalen van de senaat en het huis van afgevaardigden kunnen bekijken. Stomme vraag: je mag geen fototoetstel of iets meenemen; telefoon dus ook niet neem ik aan; zijn er daar kluisjes, of waar laat je anders je spullen?
Beetje late reactie, zit weinig op het forum, maar dit is goed te lopen en je loopt zo van de achterkant van Lincoln memorial naar de Arlington Memorial brug. Deden we paar jaar terug met onze pubers van toen 13 en 15. Onze zonen vonden het vooral erg grappig dat ze naar een andere staat gelopen hebben:-).jill1234 schreef: ↑18 mar 2023, 09:52Ik ben een planning aan het maken voor als we in Washington zijn. We willen veel lopend doen en vanaf Lincoln Memorial naar Arlington Cemetry lopen. Volgens google maps moet je dan een rare bocht maken, maar ik neem aan dat we toch gewoon vanuit Lincoln Memorial rechtdoor de brug op kunnen zonder die hele bocht te maken?
Ik heb de reservering erop nagekeken voor de reguliere Capitool tour maar daar wordt niets gezegd over telefoon of fototoestel.
Dit klopt niet toch?Het is voor de Nederlandse vertegenwoordiging in de VS niet mogelijk om aanvragen voor een bezoek aan het Witte Huis in behandeling te nemen. De Amerikaanse overheid eist dat buitenlanders tijdens rondleidingen persoonlijk worden begeleid door hun ambassadeur of diens plaatsvervanger. Dit kost te veel tijd, en brengt te veel werk met zich mee; daarom kunnen Nederlandse bezoekers geen rondleiding krijgen in het Witte Huis. Een virtuele tour van het Witte Huis vindt u hier (https://artsandculture.google.com/partn ... rt-project). (https://artsandculture.google.com/partn ... rt-project)