Mijn naam is Denise en ik ben groot liefhebber van Amerika.
Inmiddels heb ik de USA tweemaal bezocht, Pennsylvania (winter 2017) en North Carolina (voorjaar 2019).
Dit jaar wil ik samen met mijn ouders in begin juni naar het evenement Carlisle Ford Nationals.
Voor mijn vader wordt dit de eerste keer Amerika.
We willen ongeveer 11 dagen gaan, waarvan zo'n anderhalf à twee dagen naar het evenement.
Daarnaast willen we het liefste op maximaal twee locaties verblijven, de eerste locatie wordt in de omgeving van Carlisle, de tweede is nog niet bekend.
Eerste locatie
Het eerste hotel dat ik wil boeken zal in de omgeving van Carlisle zijn.
Vanuit hier kunnen we het evenement, de Amish en eventueel Washington DC bezoeken.
De Amish en DC heb ik in 2017 al bezocht, toen vond ik een dag voor de Amish en een dag voor DC voldoende.
Tweede locatie
Over de tweede locatie twijfel ik, en ik hoop middels jullie tips een keuze te kunnen maken

Ik twijfel om richting Noord PA te gaan (bijvoorbeeld richting Scranton of e.v.t. Ithaca, Niagara Falls?) of naar Virginia (bijvoorbeeld richting Harrisonburg of Roanoke).
We willen er absoluut geen gehaaste vakantie van maken, zeker gezien de leeftijd van mijn ouders.
We vinden het heerlijk om op ons gemakje rond te rijden en te kunnen stoppen bij leuke dingen die we onderweg tegenkomen, zowel toeristisch als niet toeristisch.
We genieten met name van de nette infrastructuur (aangelegde perkjes langs snelwegen, strak gemaaide grasveldjes, mooi onderhouden tuinen, historische gebouwen, gezellige dorpjes, mooie steden), en zijn hier dan ook met name naar opzoek. Is er op dit gebied veel verschil tussen PA en VA? Ik herinner me dat ik in PA best wat armoede heb gezien. Ik kan het me haast niet voorstellen, maar is de ene staat over het algemeen mooier dan de andere?
We houden ervan om de cultuur te ontdekken, en typisch Amerikaanse locaties te bezoeken. Zo bezoek ik iedere reis een Amerikaanse brandweerkazerne, en vinden we het leuk om bijvoorbeeld eens op een grote junkyard rond te lopen.
In 2019 hebben we een deel van de Blue Ridge Parkway gereden, maar helaas weinig wild gezien. Ondanks dat de kans klein is zou een mooie locatie om bijvoorbeeld beren of Amerikaanse zeearenden te spotten zou heel tof zijn. We houden van mooie natuur en watervallen.
Mijn vader en ik zijn gek van Amerikaanse vrachtwagens en auto's, mijn moeder vindt farm markets, farm shows en fairs erg leuk. Tips op deze gebieden zijn heel erg welkom! Met name op het gebied van de Amerikaanse vrachtwagens kan ik zelf weinig vinden.
New York heb ik tweemaal bezocht, en Philadelphia eenmaal, gezien de beschikbare tijd zijn deze steden wat ons betreft geen must.
Afhankelijk van de tweede locatie vliegen we op New York of Washington.
Alvast bedankt voor het meedenken!