We willen graag de indian summer oftewel de "Fall Foliage'' meemaken.
Zal eerst even vertellen welke trips ik al gemaakt heb in de USA:
zomer 2003: met de camper van New York via Niagara watervallen naar Los Angeles in 4 weken.
Oktober/November 2012: met de auto en overnachten in motels van Miami naar Los Angeles in 3 weken.
Oktober 2016: met de camper (Escape) rondje San Francisco in 3 weken (via Grand Canyon en Bryce canyon)
September/Oktober 2019: met de camper (Escape) rondje Florida.
Zoals jullie lezen is het niet de 1e trip die ik maak. Bij al deze trips boekten we alleen de vlucht vooraf en de auto of camper, de campings en motels/hotels regelden we ter plaatse, dit ook omdat je dan niet vastzit aan een bepaalde route of tijd.
Nadeel van dit soort trips is wel een beetje dat je of tevoren uit moet zoeken wat er op je geplande route te doen is, of dit ter plaatse uit moet zoeken, en dan mis je denk ik best wel veel dingen.
We hebben als vertrekdatum rond 9 september en willen dan 15-16 dagen gaan.
We wilden deze keer niet met een camper, maar met een gewone auto om diverse redenen.
Dan ga je googlen en kom je bij verschillende aanbieders uit die wel fly en drive reizen aanbieden in september naar New England, al merk ik hier wel dat met name de hotelovernachtingen fors geprijsd zijn, ik hoef niet te overnachten in luxe hotels, motel6 of super8 zijn prima, dit kan dan vaak weer niet omdat men daar geen contracten oid mee heeft.
We blijven Nederlander, als we ergens kunnen besparen doen we dat, we kunnen onze euros maar 1x uitgeven.

Nadeel van boeken bij een reisbureau vindt ik ook dat alle overnachtingen tevoren geregeld zijn, ben je bv ergens waar het zo mooi is dat je er wat langer wilt zijn dan kan dit niet want je hotel is al geboekt en "moet'' je door. (ik begrijp dat het soms ook een voordeel kan zijn, je bent verzekerd van een slaapplaats en uiteraard kun je het hotel annuleren en omboeken maar dat wil je liever allemaal niet )
Nu dus aan het kijken of we een vlucht kunnen boeken, auto huren en zelf een mooie route uit kunnen stippelen, deels omdat je dan waarschijnlijk goedkoper uit bent en omdat je meer flexibiliteit hebt.
Het 1e idee was om te vliegen op New York of Boston en dan een lus te maken naar het noorden, ik zat echter eens te kijken en je zou natuurlijk ook een lus vanuit Montreal en dan de grens naar de USA oversteken kunnen maken.
Ik denk dat dan de Fall Foliage ook zekerder is omdat je iets noordelijker zit.
Ik hoor graag jullie meningen en tips!