Nou, mijn kinderen (13 en 11) hebben me overtuigd, ze willen heel graag een keer naar NYC. Zelf al vaker geweest, maar nooit vervelend om nog eens te gaan uiteraard

- 4 volle dagen NYC (de bekende plekken bezoeken, wellicht een wijk als Williamsburg of Brooklyn, Coney Island (nooit geweest, de moeite?)
- Wellicht 2 dagen DC om het witte huis, capitool en vliegtuig museum (bij het vliegveld) te bezoeken
- Eigenlijk willen we heel graag nog eens Moose spotten in het wild. We hebben dit ooit gedaan bij de White Mountains, Kancamangus Highway). Vanwege deze reden zaten we te denken op Montreal aan te vliegen, bus naar Burlington, VT, dan een auto huren en een trip van een paar dagen maken door VT & NH. (White Mountains, of nog verder naar boven naar "Moose Alley"? Wellicht nog maar een keer langs de Ben & Jerry fabriek met de kids).
Trip zou er zo uit kunnen zien:
Saturday 22/Apr Vertrek naar Montreal
Sunday 23/Apr Bus richting Burlington, VT
Monday 24/Apr VT
Tuesday 25/Apr VT
Wednesday 26/Apr NH
Thursday 27/Apr NH
Friday 28/Apr NYC
Saturday 29/Apr NYC
Sunday 30/Apr NYC
Monday 01/May NYC
Tuesday 02/May ?
Wednesday 03/May DC
Thursday 04/May DC
Friday 05/May Vertrek naar BRU
Saturday 06/May
Paar overwegingen:
- We zijn al een keer door VT/NH geweest, de Adirondacks en een veel van New York state nog niet. Is dat heel anders/de moeite waard en is daar evt Moose te zien? (niet dat de hele vakantie daar om moet draaien, maar het is een 'wens').
- Boston, Cape Cod , Newport RI, etc. zijn we al geweest. Niagara Falls ook jaren geleden, hoef niet per se terug
Wat zijn nou echt leuke plekken in NH & VT om te bezoeken met de kids, natuur is prima, kleine wandeling ook, geen grote hikes
Als we de Moose even zou loslaten zouden we meer tijd rond DC kunnen spenderen (ik hoef niet meer tijd IN DC, al geweest)
Heeft de kust tussen NYC en DC iets te bieden? Atlantic City trekt me niet per se
Iets in Virginia of North Carolina? lekkerder week natuurlijk dan in het noorden
Tjah je ziet het, veel vragen, kan alle kanten nog op

Dank je!