Ik heb in de meivakantie weer een trip naar de VS staan, mijn tweede tot nu toe, en net als vorig jaar in NYC ga ik weer solo. Deze keer naar Washington D.C. Ik ben momenteel aan het inventariseren wat ik allemaal kan doen in de week dat ik er ben - van maandag- tot zondagmiddag. Nu zie ik dat er veel musea zijn, naast natuurlijk diverse overheidsgebouwen (jammer genoeg weigert BuZa momenteel tours in het Witte Huis mogelijk te maken). Dat is mooi.
Maar ik wil eigenlijk ook een enkele keer of misschien zelfs op twee dagen proberen naar een staat buiten D.C. te gaan voor een dagje. Ik zag op de website van Amtrak dat Wilmington (DE) goed te doen is qua reistijd en dus mogelijk ook prima voor een dagje kan. Maar het lijkt me ook leuk naar PA of VA te gaan, echter zit je dan met een stuk langere reistijd. Is dat aan te raden voor een dag, en zo ja, wat zouden dan goede tips zijn qua reisopties? Zo nee, welke andere steden buiten D.C. raden jullie aan?
Overigens had ik nog overwogen iets langer te blijven, en dan de laatste dagen weer naar NYC te gaan om vervolgens vanaf JFK terug naar AMS te vliegen. Maar kostentechnisch werd me dat wel een ietwat te duur grapje, ook gelet op de hotelovernachtingen en dergelijke.
Op zich is er in D.C. zelf meer dan voldoende te zien en doen, maar een beetje afwisseling is nooit verkeerd. En dan zie ik ook wat van het 'minder toeristische' Amerika.