Ruim 2,5 jaar geleden heb ik hier al eens om advies gevraagd voor mijn eerste keer naar New York! Helaas was die reis gepland voor 21 maart 2020.. en is dit natuurlijk niet doorgegaan.
Na meerdere keren omgeboekt te hebben begint het er nu toch op te lijken dat de reis voor het eerst wel kan door gaan! 26 augustus vliegen we met Delta vanaf Brussel naar JFK. We verblijven 7 nachten in het RIU Plaza Manhattan Times Square Hotel (heel nieuw, heeft iemand hier ervaringen mee?) en vliegen op 2 september weer terug naar Brussel.
Ik heb de volgende globale planning gemaakt. We hebben beiden een New York Pass, waarmee veel dingen gratis te bezoeken zijn. Dit is bijvoorbeeld ook de reden waarom we 4 keer de hoogte in gaan, al deze gebouwen zitten "gratis" in de NYP. We zijn niet echt museum fans, dus dit zullen korte bezoekjes of alleen even langs lopen zijn.
Dag 1:
Aankomst op JFK. Met de taxi naar Manhattan, Times Square verkennen.
Dag 2 (NYP):
Top of the Rock en omgeving
Hop-on Hop-off bus Uptown Manhatten (uitstappen bij Grand Central Terminal / MOMA / Guggenheim).
Dag 3 (NYP):
Rondje wandelen in Central Park (o.a. Bethesda Fountain, Belvedere Castle, American History Museum, Stawberry Fields)
The Vessel, The Edge en High Line
Dag 4: (NYP):
Empire State Building (rond 10 uur)
Circle Line Landmarks cruise (12:30)
Intrepid Museum
Madame Tussauds
Dag 5 (NYP):
Kabelbaan naar Roosevelt Island
Met de ferry naar Brooklyn
Over de Brooklyn Bridge teruglopen naar Manhattan
19:10: wedstrijd van de METS
Dag 6 (NYP):
Financial District (o.a. 9/11 Memorial en Museum, Wall Street, One World Trade Center)
Dag 7:
Flat Iron Building, Greenwich, Soho en veel shoppen

Dag 8:
Eten, drinken, wandelen, shoppen, geen specifieke plannen.
Avondvlucht terug naar Brussel.
Ik heb geprobeerd om de dagen niet te vol te plannen, maar toch ook wel alles te doen wat ik graag wil doen en zien. Hebben jullie nog tips, of aanvullingen of dingen die ik absoluut ook moet doen maar nu nog ben vergeten?

We gaan bewust niet naar het vrijheidsbeeld, ik denk dat het beeld met de boottocht ook al goed zichtbaar is. Vorige keer had ik de tip gekregen om fietsen te huren. Dit lijkt me ook leuk, maar ik wil eerst even aankijken of ik dat durf in het drukke New York

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en tips!