Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis susanmulders: route New York - Niagara Falls - Washington DC juli 2022.
-
susanmulders
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis susanmulders: route New York - Niagara Falls - Washington DC juli 2022.
Hallo,
Voor corona heb ik hier al eerder een bericht geplaatst over onze plannen om een rondje te maken van New York naar de Niagara Falls naar Washington DC. Toen al een zeker een aantal bruikbare tips gehad. Door corona hebben we deze plannen niet doorgezet. Komende zomer willen we dan nu alsnog die kant op gaan. We hebben nu iets meer dagen dan destijds, met de tips van toen heb ik deze route gemaakt:
We zouden gaan van zaterdag 16 juli tot en met woensdag 3 augustus. (gebonden aan de zomervakantie in verband met werk)
Wij reizen met ons tweeën. Zijn op dit soort vakanties niet echt van het uitslapen en maken ook graag een mooie wandeling. Steden vinden we leuk, maar we genieten net zo goed van de natuur.
Dag 1: Aankomst New York (gelijk auto ophalen en overnachting rand New York)
Dag 2: New York --> Ricketts Glen (grote wandeling maken in het park)
Dag 3: Rickets Glenn --> Ithaca (Nog een park kiezen om in deze omgeving te bekijken)
Dag 4: Ithaca --> Letchworth state park (Onderweg Watkins Glen bezoeken )
Dag 5: Letchworth state park --> Niagara Falls ( Einde van de dag daar aankomen)
Dag 6: Niagara Falls --> Allegany Park (ochtend nog Niagara falls)
Dag 7: Allegany Park --> Clearfield (Ook om de lange route te doorbreken)
Dag 8: Clearfield --> Washington DC (Great Falls park nog bezoeken)
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC
Dag 11: Washington DC --> Seaside Heights (Wij keken altijd met veel plezier Jersey Shore, vandaar deze keuze)
Dag 12: Seaside Heights --> New York
Dag 13: New York
Dag 14: New York
Dag 15: New York
Dag 16: New York
Dag 17:
Dag 18: Terugreis einde van de dag vanuit New York
Dag 19: Aankomst Nederland
Zoals je ziet heb ik (nog) niets bij dag 17 staan. Gebruik ik deze dag nog voor New York, of is het beter om de dag ergens anders te plaatsen? Ik hoop dat iemand daar nog een tips voor ons heeft.
Ik heb ook gekeken om te beginnen in New York en eindigen in Washington, of Buffalo. Maar met de huidige autohuur prijzen was dit niet aantrekkelijk.
Ik hoor graag wat jullie van deze route vinden. Zouden jullie het toch anders inplannen? Of iets wat ik juist vergeet of net zo goed niet kan doen of juist echt wel? Ik vond het stuk van Niagara Falls naar Washington DC het lastigste om in te plannen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
Voor corona heb ik hier al eerder een bericht geplaatst over onze plannen om een rondje te maken van New York naar de Niagara Falls naar Washington DC. Toen al een zeker een aantal bruikbare tips gehad. Door corona hebben we deze plannen niet doorgezet. Komende zomer willen we dan nu alsnog die kant op gaan. We hebben nu iets meer dagen dan destijds, met de tips van toen heb ik deze route gemaakt:
We zouden gaan van zaterdag 16 juli tot en met woensdag 3 augustus. (gebonden aan de zomervakantie in verband met werk)
Wij reizen met ons tweeën. Zijn op dit soort vakanties niet echt van het uitslapen en maken ook graag een mooie wandeling. Steden vinden we leuk, maar we genieten net zo goed van de natuur.
Dag 1: Aankomst New York (gelijk auto ophalen en overnachting rand New York)
Dag 2: New York --> Ricketts Glen (grote wandeling maken in het park)
Dag 3: Rickets Glenn --> Ithaca (Nog een park kiezen om in deze omgeving te bekijken)
Dag 4: Ithaca --> Letchworth state park (Onderweg Watkins Glen bezoeken )
Dag 5: Letchworth state park --> Niagara Falls ( Einde van de dag daar aankomen)
Dag 6: Niagara Falls --> Allegany Park (ochtend nog Niagara falls)
Dag 7: Allegany Park --> Clearfield (Ook om de lange route te doorbreken)
Dag 8: Clearfield --> Washington DC (Great Falls park nog bezoeken)
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC
Dag 11: Washington DC --> Seaside Heights (Wij keken altijd met veel plezier Jersey Shore, vandaar deze keuze)
Dag 12: Seaside Heights --> New York
Dag 13: New York
Dag 14: New York
Dag 15: New York
Dag 16: New York
Dag 17:
Dag 18: Terugreis einde van de dag vanuit New York
Dag 19: Aankomst Nederland
Zoals je ziet heb ik (nog) niets bij dag 17 staan. Gebruik ik deze dag nog voor New York, of is het beter om de dag ergens anders te plaatsen? Ik hoop dat iemand daar nog een tips voor ons heeft.
Ik heb ook gekeken om te beginnen in New York en eindigen in Washington, of Buffalo. Maar met de huidige autohuur prijzen was dit niet aantrekkelijk.
Ik hoor graag wat jullie van deze route vinden. Zouden jullie het toch anders inplannen? Of iets wat ik juist vergeet of net zo goed niet kan doen of juist echt wel? Ik vond het stuk van Niagara Falls naar Washington DC het lastigste om in te plannen.
Alvast bedankt voor jullie tips!
2017: Florida + Bahama's
2019: zuidwest Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
2024: zuidwest Amerika + Yellowstone
Re: Reis susanmulders: route New York - Niagara Falls - Washington DC juli 2022.
Hele mooie vooruitzichten hoor. Het eerste deel herken ik en ziet er wat mij betreft goed uit. Wij zijn onderweg nog in JimThorpe geweest en hebben daar erg leuk gefietst. Zelf vonden we Letchworth wat tegenvallen maar ja, we hadden regenachtig weer en in alle andere parken top weer dus helemaal eerlijk vergelijken is dat niet. Wij zijn van DC naar de Falls gereden maar zijn daar veel oostelijker gebleven (dan jullie route de andere kant op), via Lancaster en dan omhoog. De omgeving van jullie route van de Falls naar DC zijn we niet geweest en kan ik weinig zinnigs over zeggen, niet over de genoemde plaatsen en ook niet over de mogelijke kansen onderweg
.
Er zullen ongetwijfeld nog wel meer tips volgen nav deze post
Al "schrijvend" komt de gedachte dat jullie ook op weg naar de falls wat langer langs de Hudson zouden kunnen blijven ,bv naar Poughkeepsie en misschien Albany en dan pas de geplande stops in Letchworth, Rickets Glenn etc op de weg terug naar DC bezoeken. Maar een derde volle dag in DC zouden wij ook eenvoudig kunnen besteden en dat geldt zeker ook voor NYC (daar hebben wij nooit genoeg dagen
).
Seaside Heights ken ik niet maar ons "doorcoronainhetwatergevallenrondje" zou vanaf DC via Lewes (hier overnachten met een outletje
) en in de ochtend vroeg naar Cape May (met de Ferry en kans op dolfijnen) en zouden daarna via Atlantic City naar NYC zijn gegaan.
Hoe dan ook, wat jullie ook besluiten..het is de juiste beslissing. Geniet van wat je wel allemaal ziet dan mis je ook niets
Er zullen ongetwijfeld nog wel meer tips volgen nav deze post
Al "schrijvend" komt de gedachte dat jullie ook op weg naar de falls wat langer langs de Hudson zouden kunnen blijven ,bv naar Poughkeepsie en misschien Albany en dan pas de geplande stops in Letchworth, Rickets Glenn etc op de weg terug naar DC bezoeken. Maar een derde volle dag in DC zouden wij ook eenvoudig kunnen besteden en dat geldt zeker ook voor NYC (daar hebben wij nooit genoeg dagen
Seaside Heights ken ik niet maar ons "doorcoronainhetwatergevallenrondje" zou vanaf DC via Lewes (hier overnachten met een outletje
Hoe dan ook, wat jullie ook besluiten..het is de juiste beslissing. Geniet van wat je wel allemaal ziet dan mis je ook niets
Grote Amerika fan
-
susanmulders
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis susanmulders: route New York - Niagara Falls - Washington DC juli 2022.
Dat is zeker een hele belangrijke en zullen wij ook zeker gaan doen. Bedankt voor je reactie! We nemen je suggesties mee.
2017: Florida + Bahama's
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties