All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Vlinder72 »

IngridUSA schreef:
10 jan 2022, 15:10
Maar hoe reserveer je een tijdslot voor een bepaalde attractie zonder dat je die tickets dus alsnog 'gewoon' moet afrekenen?
Ik heb de new york pass gekocht voor komende mei/juni. Je kan maar voor een beperkt aantal attracties vooraf reserveren. Dit staat bij de attracties zelf vermeld en er is een overzicht van alle attracties waarvoor je kan reserveren en hoe je dat kan doen. Ik heb daardoor wel alvast twee reserveringen kunnen maken en verder zien wij het wel.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Dus je moet dan eerst je pas kopen, en daarna kun je zien voor welke attracties/bezienswaardigheden je wel of niet kunt reserveren en hoe dat werkt. Maar je moet toch bijna alles met een tijdslot doen? Als ik de lijst bekijk kun je behalve de HOHO-bus toch bijna nergens gewoon onaangekondigd naar binnen.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Vlinder72 »

Als je even kijkt op de new york pass pagina en dan bij FAQ dan vind je daar een link naar welke bezienswaardigheden je moet reserveren en welke niet.

De overige dingen gaan wij vanuit dat je er gewoon naar toe kan gaan. Wellicht moet je dan wel even wachten maar ik wil sowieso niet de vakantie volplannen met bezienswaardigheden op tijdstip x en x want daar word ik heel onrustig van. Ik heb nu wel vast de empire state building gereserveerd en de statue of liberty cruise.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Ik ga kijken, dank je wel weer!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Iemand leuke tips voor een hotel in NYC, liefst Midtown Manhattan, voor 4 personen (2 volwassenen, 2 kinderen 12 & 9 jaar oud) voor max $325/nacht alle belastingen/fees in?

Verblijf van 8 OF 9 nachten begin in de eerste helft van juli.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door kwarktaart »

Zelf meerdere keren met ons gezin in het Westin Times Square verbleven, toplocatie! @Timothy555
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Toevallig iemand ervaring met Riu Plaza New York Times Square?

Ongeveer €2,600 voor 4 personen/9 nachten inclusief een (overigens vrij standaard) ontbijt, annuleerbaar tot 4 dagen voor vertrek.

Komt ter plekke nog een fee bij van $22/nacht zie ik dus pakweg nog eens 180 Euro voor 9 nachten.

Lijkt me alles bij elkaar een goede deal. 100 meter van restaurant row, 400 meter van Times Square. Kamers zijn aan de kleine kant maar dat lijkt een ‘ziekte’ waar alle hotels in NYC aan lijken te lijden als je geen €500/nacht wil uitgeven. Tenslotte is een propere douche en een deftig bed voldoende.

Iemand enig advies?

Edit: dit is ‘m. Ik boek wel via Riu zelf maar op booking.com staan betere foto’s.

https://www.booking.com/searchresults.n ... p_adults=2
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door IngridUSA »

Geen ervaring mee maar wel kanshebber geweest voor mijn trip. Echter alleen tweepersoons bedden en ik wil graag queensize. Ik heb voor San Carlos gekozen, ook omdat je daar wat meer vierkante meters hebt.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Je zou ook nog Radio City Apartments kunnen overwegen? Degelijk, schoon, op een goede locatie en een appartementje. Je hebt iets meer bewegingsvrijheid.

Zelf niet verbleven, maar mijn man wel met 3 vrienden. Ook recensies zijn altijd prima.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Vlinder72 »

Timothy555 schreef:
17 jan 2022, 11:26
Toevallig iemand ervaring met Riu Plaza New York Times Square?
Ik heb ook getwijfeld over dit hotel maar ik ben er niet voor gegaan. Belangrijkste reden is dat ik las bij de recensies dat de badkamerdeur van glas is en daardoor doorschijnend is. Je ziet dus iemand douchen. Niet helemaal natuurlijk want het is waarschijnlijk matglas. Ik ga met mijn twee pubers en die waarderen dat echt niet. Toen ik dat vertelde wilden ze liever naar een ander hotel. Of volgens mij vergis ik mij nu met het andere riu hotel manhattan times square. Een van beide heeft glazen deuren in de badkamer. Het andere hotel was veel duurder inclusief ontbijt dan de hotels waar ik nu voor ben gegaan.

Ik heb nu een reservering voor zowel M Social hotel Time square en Hampton Inn times square central. Allebei met ontbijt. M Social is duurder maar lijkt wat beter qua ligging en hotel. De kamers en de bedden zijn een stuk groter en dat is een pluspunt met twee pubers. Hampton Inn is goedkoper. Beide hotels met ontbijt en ik heb al een paar maanden geleden gereserveerd en dat komt nu goed uit want zeker het Hampton is nu een stuk duurder. Ik wacht nog even met een van de twee annuleren want ik ben er nog niet uit wat ik zal doen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

@tosca net eens gekeken, dat ziet er me iet of wat verouderd uit eerlijk gezegd, qua aankleding.

@Vlinder72 die glazen deur is geen probleem, ook gezien in kamerreviews. We lopen hier thuis allemaal door elkaar te pas de badkamer in en uit en kijken daar totaal niet naar, zijn zelf ook zo opgevoed dus dat ik de kinderen zie douchen of zij ons is absoluut geen issue.

Het hotel waar ik naar kijk is het duurdere Riu hotel van de twee, en mijn inziens ook nét iets beter gelegen.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Haha… Ja daar is geen woord aan gelogen. Vandaar mijn woordkeuze degelijk en schoon :wink:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door mtl »

Ik zou eens op tripadvisor kijken voor beoordelingen van het Riu Plaza hotel. Daar staan veel meer foto's, ook foto's die door reizigers gemaakt zijn. Overigens krijgt het hotel op tripadvisor ook goede beoordelingen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

@mtl Bedankt voor de tip. Google en TripAdvisor-reviews zijn redelijk positief, en de video’s die ik al zag op YouTube bevestigen inderdaad: schoon, relatief nieuw, niet al te groot (en daar kan ik zeker mee leven). Belangrijk in de zomer in NYC voor mij is ook dat de airco goed werkt. Ik lees geen enkele klacht daarover dus zal ook wel in orde zijn. Ontbijt, leuk dat het er is, maar zal er zeker niet elke dag gebruik van maken. En de locatie lijkt me echt top…
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Vlinder72 schreef:
11 jan 2022, 12:58
Als je even kijkt op de new york pass pagina en dan bij FAQ dan vind je daar een link naar welke bezienswaardigheden je moet reserveren en welke niet.

De overige dingen gaan wij vanuit dat je er gewoon naar toe kan gaan. Wellicht moet je dan wel even wachten maar ik wil sowieso niet de vakantie volplannen met bezienswaardigheden op tijdstip x en x want daar word ik heel onrustig van. Ik heb nu wel vast de empire state building gereserveerd en de statue of liberty cruise.
Kan je me eventueel zeggen hoe het je gelukt is de Empire State Building te reserveren? Ik zie geen enkele mogelijkheid op de site om dit te doen als je al een ticket hebt (= Explorer pass). Ik zie alleen de opties om tickets te kopen.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Vlinder72 »

Jazeker kan ik dat. Ik heb gereserveerd via deze link.

https://reseller.esbnyc.com/Passes/land ... ervation86

Ik heb de bevestiging ook gelijk in de mail ontvangen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Bedankt!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Timothy555 »

Heb alvast het Riu Plaza New York Times Square vastgelegd.

Inclusief alle belastingen en facility fees komt het op $2904 voor 9 nachten inclusief ontbijt.

Annuleerbaar tot 3 dagen voor afreis.

Ik ga denk ik voor het einde van de maand de New York Explorer passes ook boeken, zijn toch 365 dagen annuleerbaar.

Dan enkel nog de vluchten. Jammer dat KLM het 'geld terug mogelijk' voorlopig niet na 30/6 verlengd. Anders boek ik via hen de Delta-vlucht BRU - JFK en terug.

Ondertussen begint ook het schema vorm te krijgen. Ik heb het geluk dat mijn beste vriend al 10 keer in NYC geweest is, zowel als toerist (de eerste keren) als op bezoek bij een local (vriend van hem). Hij zal ongetwijfeld leuke dingen toevoegen aan m'n schema.

Ik post het hier wel als het bijna klaar is zodat ik ook jullie input krijg. :D

Opmerking moderator

Vriendelijk verzoek. Dit is een algemeen topic over New York City.
Als je een reis/route wil bespreken, maak dan een nieuw topic voor die reis aan in het betreffende subforum, waarin dan van alles over die reis besproken kan worden.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door noname4 »

Nog een tip: Deze app is geweldig voor als je naar New York gaat. De metrolijnen staan er ook in.

https://www.newyork.nl/erics-new-york-app/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BonnyR »

De Vessel.
Weet niet of het waar is maar las net dat de Vessel alleen maar beneden toegankelijk is. Er schijnen mensen naar beneden gesprongen te zijn. Dus vandaar een ' tijdelijke' sluiting?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer