Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citytrip New York - Boston. Tips aub

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
MomOf2
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Citytrip New York - Boston. Tips aub

Bericht door MomOf2 »

Hallo iedereen,

In de hoop dat de grens snel open mag gaan had ik mijn man graag verrast met een kort reisje in november.

Ik zou graag vertrekken op zondag 31/10 om dan op vrijdag 5/11 terug huiswaarts te vliegen.
Maar alles ligt nog open. Het enig dat ik reeds beslist heb: we doen een rondje New York - Boston.

Of we op New York landen en via Boston terug gaan of vice versa of misschien doen we wel NY-B-NY

Ondertussen vond ik reeds dat je met de trein van New York naar Boston kan.

In normale omstandigheden is het mijn man die alles opzoekt.
Hij is diegene die de leuke uitstapjes vindt, die weet wat er wanneer te doen is… Alleen kan ik hem dit nu niet vragen aangezien hij pas op de vertrekdag zal weten dat we vertrekken ☺️

Dus heb ik jullie hulp nodig…

(1) Welke reisroute raden jullie aan (NY-BO of BO-NY of NY-NY waardoor we dus met de trein naar Boston rijden maar ook terug naar NY met de trein)

(2) Wat moet je zeker gezien hebben in Boston

(3) Hoeveel dagen van de 5 trek ik best uit voor Boston?
New York hebben we al 2x gedaan. We hebben dus al wel wat gezien daar. Daarom wil ik zeker zijn dat ik voor Boston genoeg tijd neem.

(4) Is een auto een must in Boston?

(5) Alle tips zijn meer dan welkom!

Vele groetjes,
Inge&Co
Laatst gewijzigd door MomOf2 op 07 aug 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Re: Citytrip New York - Boston. Tips aub

Bericht door mtl »

Je kan ook bijv. heen vliegen naar New York en terug uit Boston. Of omgekeerd. Scheelt je een dag en een treinreis. Met een heenreis op 31 oktober en een terugreis op 5 november heb je maar vier volle dagen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leuke verassing zeg :thumbup: en ik duim voor je dat het allemaal doorgang kan vinden. Nu weet ik natuurlijk niet waarom je NYC wel wilt bezoeken ondanks dat je aangeeft er al 2 keer geweest te zijn? Is er misschien toch nog de behoefte er nog s naar toe te gaan? Zelf krijg ik van NYC geen genoeg en kan ondanks meerdere bezoeken "makkelijk" een week in NYC verblijven zonder 2* het zelfde te doen. Er is zoveel nieuws (The Edge, Freedom Tower al gezien? Brooklyn Park, de pieren aan de East River en er is nog zoveel te ontginnen (Brooklyn, Queens, Williamsburg, LIC).
Mijn 5ct, ga alleen naar OF Boston OF NYC. Zoals al gezegd, je hebt "maar" 4 hele dagen en om daar nog een reisdag in op te nemen vindt ik persoonlijk wat "zonde" van de tijd. Stel je kiest voor NYC, overweeg dan een hotel of AirBnB dat niet op Manhattan ligt en ervaar NYC op een andere manier. Boston zelf kan ik je helaas niet mee helpen, we zijn er wel geweest maar waren niet heel enthousiast. Hoe dan ook, heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Boston vond ik ook niet zo bijzonder. Ben er twee keer geweest en een hele dag was voldoende voor mij. Maar ik weet niet waar de interesses van @MomOf2 en haar man liggen.
MomOf2
Amerika-ontdekker

Bericht door MomOf2 »

Dank jullie voor de reacties.

Van NY krijgen we idd niet genoeg.
Daar komt bij dat mijn man al een hele tijd luidop droomt van een helikoptervlucht boven NY dus had dit graag met hem gedaan.

Zelf heb ik totaal geen voeling of aantrekking naar Boston. (Ken het gewoon nog niet maar ben me aan het inlezen)
Maar mijn man zou dit heel graag gezien hebben. Toevallig waren we laatst nog aan het vertellen hoe hard we 🇺🇸 missen en toen zei hij terug dat hij toch echt een keertje graag naar Boston wil. (Wij zijn eigenlijk FL-mensen 🙊)

Ik ben vooral bang dat ik 4dagen Boston boek (zonder NY) en dat we het dan idd na een dag al gezien hebben..
Vandaar dat ik dacht er een combi van te maken.
Valt het zo hard mee dat we echt tijd te kort komen, hebben we direct een reden om de reis nog eens te herhalen ☺️
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

MomOf2 schreef:
08 aug 2021, 11:04
Ik ben vooral bang dat ik 4dagen Boston boek (zonder NY) en dat we het dan idd na een dag al gezien hebben..
Vandaar dat ik dacht er een combi van te maken.
Valt het zo hard mee dat we echt tijd te kort komen, hebben we direct een reden om de reis nog eens te herhalen
Tja, keuzes, keuzes en keuzes :wink: in alle gevallen denk ik dat het verplaatsen echt "zonde" is, je moet ook nog in en uitpakken, inchecken etc.
Is Boston echt zijn ambitie, dan kan jij hem vast "ontfutselen" :D waarom dat is en krijg je mogelijk ook beeld bij de bezienswaardigheden etc en dus bij een minimale verblijfstermijn?
Mocht je alleen naar Boston gaan en het na een dag of 3 gezien hebben zou je ook een auto kunnen huren en een dagtrip maken naar Cape Cod bv...(nu is het wel november en niet echt strand weer maar een roadtripje is altijd wel leuk).
En herhalen is altijd goed natuurlijk..
Mocht je beide steden bezoeken dan zou ik het advies eerder gegeven over het heen (NYC) en terug vliegen (Boston) wel serieus overwegen. Google zegt dat met OV het dik 5 uur reizen is met OV en met de auto ook dik 3 uur. Schrijf je plan eens uit op een kladje met de reistijden erbij etc en kijk of je , nog los van of het wel of niet leuk is in Boston, wel voldoende tijd hebt om ook echt te kunnen genieten van jullie mini vakantie..het kost genoeg en je wil vast geen rennen en hollen vakantie..toch?
Op insta volg ik meerdere NYC posters en haal daar veel inspiratie uit. Je zou dat voor Boston kunnen doen..je gaat dan vanzelf het kaf en koren scheiden.
Veel beslis wijsheid gewenst :wink:
Grote Amerika fan
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

(1) Eens met de vorige reacties, de tijd is te kort om goed op te kunnen delen. Mocht je hier toch voor gaan, dan zou ik:
- Kiezen voor vliegen op de ene stad, terug uit de ander. Meestal maakt dat qua prijs niet zoveel verschil.
- Zorg ervoor dat het rustig blijft. Ik kan me herinneren dat met de bus ongeveer vier uur was. Plan de reis dan tussen uitcheck en incheck (tussen 10 en 15 ongeveer). Dan kun je rustig opstaan en direct je kamer in in de volgende stad. Vroeg opstaan en vroeg aankomen kan ook, maar zelf merk ik dan vaak dat ik het teveel gedoe vind met bagage.

(2) Hier lijkt jouw man allerlei ideeën over te hebben, vraag ernaar.

(3) In jouw geval zou ik ervoor kiezen alle tijd rond Boston te blijven. Zelf vond ik de stad niet heel boeiend, maar dat neemt niet weg dat je er niet vier/vijf dagen kunt vermaken. Probeer er achter te komen wat je man zo trekt en zoek uit hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.

(4) In Boston kun je alles met OV doen, de T. Afhankelijk van je plannen buiten Boston kun je bekijken of een auto handig is.

(5) Mijn tip is; trek flink wat tijd uit en ga reisverslagen lezen van mensen die in Boston en omgeving zijn geweest. Zijn er genoeg te vinden hier op het forum en via google. Ga lezen wat iedereen gedaan heeft en hoeveel tijd dat heeft gekost. Omdat Boston zelf niet zo heel groot is zou ik ook kijken naar de omgeving. Cambridge/Harvard is leuk voor een dag, naar een plaats aan de kust, Salem, Providence, Cape Cod.
Ook het Tripadvisor Forum Boston zou genoeg info te vinden moeten zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met maar 4 dagen zou ik me zeker beperken tot één stad. Dan lijkt Boston met eventueel iets in de omgeving niet gek.
Wellicht ook een idee om Washington te overwegen. Lijkt mij ideaal voor 4 dagen. En qua temperatuur wellicht ook wat aangenamer.

Misschien heb je iets aan aan ons 2012- verslag voor Boston en DC.

Marianne
MomOf2
Amerika-ontdekker

Bericht door MomOf2 »

Dank voor jullie reacties..’

Ondertussen en na het lezen van jullie tips toch veranderingen die ik aan het overwegen ben.

Washington is idd ondertussen een optie geworden.
Maar ook Chicago. Aangezien na het polsen van de dochter, manlief heeft aangegeven het liefst eens naar Chicago te gaan zonder kids. DC en Boston wil hij liever met kids doen.

Ook zullen we een dag langer gaan. Van zondag tot en met zaterdag.

Vele groetjes
Inge & Co
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Verstandig! In Chicago kun je je prima zo lang vermaken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer