New York: vraag over auto huren.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bart80
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2020, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

New York: vraag over auto huren.

Bericht door Bart80 »

Een vraag voor de New York-kenners:

Wij (gezin van 4) gaan in oktober naar New York, als we mogen met de dan geldende regels.

De voorlaatste dag willen we graag naar de Woodbury Premium Outlets gaan. Nu had ik het (misschien heel domme) idee om die dag een auto te huren vanuit Manhattan en die te gebruiken om naar de Outlets te gaan en de laatste dag om naar het vliegveld te rijden en daar in te leveren.
Dit omdat een busreis naar Woodbury best prijzig is, je dan gebonden bent aan tijden en de vorige keer dat we een busreis naar Woodbury hebben gedaan we een ongelooflijk slechte chauffeur hadden. :roll:
Het andere voordeel is dat we geen vervoer naar JFK hoeven te regelen met bijkomende kosten.

Nadeel is natuurlijk het parkeren in Manhattan en de kosten daarvan.

Wat denken jullie? Zou dit een goede optie zijn?
Laatst gewijzigd door markro op 14 jul 2021, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: New York vraag

Bericht door BonnyR »

Denk een kwestie van plussen en minnen. Ik denk dat de parkeerprijs in Manhatten ook niet mis is. Als je kunt huren in de buurt van je onderkomen zou je hem ook nog savonds terug kunnen brengen en de volgende dag weer huren? Roep maar wat, geen idee of dat goedkoper uitpakt. Wij hadden een shuttle van Manhatten naar het vliegveld. Zat in de NY pas die optie.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York vraag

Bericht door tomaat85 »

Ik duim voor je dat oktober voor jullie gaat lukken. Een dom idee is het niet in mijn ogen. Er zijn m.i. meerdere elementen die je keuze beïnvloeden. Comfort van de reis, de vrijheid om de kofferbak te vullen wanneer de tassen te zwaar worden :wink:, de mogelijkheid om onderweg nog iets anders aan te doen en uiteraard naar JFK in eigen tempo en zonder taxi stress. Aan de andere kant, de kosten van de huur (ik verwacht geen drop-off maar check het even), de toll, het verkeer en het parkeren. Naast dat parkeren onwijs duur is op Manhattan moet je maar een plek vinden beetje in de buurt van jullie verblijf.

Wanneer je de dag voor vertrek Woodburry zou bezoeken kan de kostenbalans in het voordeel van de auto uitvallen. Geen idee waar jullie je verblijf hebben maar zou je op LIC of in Brooklyn zitten, wordt het misschien net anders (ophalen van de auto, de stad uit en in en parkeren).
Wij hebben eerder in Weehawken gezeten in een AirBnB en konden op straat parkeren, wij hebben op de dag van vertrek ook een auto gehuurd (in New Jersey opgehaald), daar de bagage ingedaan (auto voor de AirBnB laten staan) en nog even de stad in en daarna met de auto via de outlet Jersey Gardens naar JFK gereden (een super ervaring over alle bruggen incl de Verrazano en een mega uitzicht).

Eerdere vakanties hebben we de auto ingeleverd op Manhattan vanuit Brooklyn en zijn we over de Brooklyn Bridge :) gereden ... erg spannend maar ik vindt het rijden daar geweldig en het was super om ervaren te hebben.

Ik vindt deze gast wel leuk en volg m op youtube, hij zegt ook wat over een auto en parkeren halverwege de clip:



Veel plezier met puzzelen, kiezen en uitvoeren. :thumbup:
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York vraag

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou persoonlijk de outlets combineren met het terug naar de luchthaven gaan.

Ik zou persoonlijk taxi of ander vervoer naar luchthaven nemen, daar auto ophalen, voor een dag gebruiken en met auto terug naar luchthaven, inleveren, vliegen, klaar. Afhaneklijk van vluchtuur laatste nacht in de buurt van de luchthaven nemen.

Op de luchthaven is er veel meer keuze van auto's. Maar dat bedoel je zelf al denk ik.
Vergeet niet dat er momenteel een shortage is van huurauto's. Mij lijkt het dat je in de stad je je blauw gaat betalen.

en zo vermijd je het NY-drukte-parkeren probleem. (op zich is dat niet onoverkomelijk hoor. Wij rijden zo vaak met onze eigen auto in Manhattan en vinden meestal wel een plekje (zondag = gratis!) of boeken anders via bvb Best Parking een parkeer garage. Meestal kost dat laatste ons rond de 30 dollar per dag.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door Frasi »

Ik zou een combinatie van autohuur, shoppen en terug naar de luchthaven proberen.

Doorgaans is huren vanaf een luchthaven veel duurder dan vanaf andere locaties. Ik heb een paar jaar geleden $200 bespaard door niet op JFK te huren maar met de Megabus naar Philadelphia te rijden en daar de auto te huren (en vervolgens 2 weken rondreis).
Dus kijk goed op welke locatie je kan huren en wat de prijzen daar zijn. Huren vanaf Manhattan heeft als voordeel dat je niet eerst helemaal naar de luchthaven hoeft. Scheelt veel tijd.
Zou het een optie zijn om de laatste nacht buiten de stad te verblijven? Dus 's ochtends vroeg hotel uitchecken, huurauto ophalen (evt. eerst auto ophalen en dan bij hotel de familie en bagage ophalen), dan richting de outlets. Rest van de dag shoppen en 's avonds naar een hotel in de buurt. Volgende dag nog even terug naar de outlet (of elders wat laatste inkopen doen), tas inpakken en richting de luchthaven en auto inleveren.
In zo'n scenario heb je geen hoge parkeerkosten voor je huurauto, heb je alle rust en tijd en een comfortabele rit naar de luchthaven. (het hotel zal ook een stuk goedkoper zijn)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Bart80
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2020, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door Bart80 »

Dank voor jullie reacties! Staan een paar goede tips bij.
Ik ga alle opties bekijken :thumbup:
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door tomaat85 »

Frasi schreef:
14 jul 2021, 13:40
Zou het een optie zijn om de laatste nacht buiten de stad te verblijven
Dit vindt ik echt een top idee..Uitchecken, naar Woodburry, op de weg terug langs de Hudson ergens een leuk hotelletje zoeken en dan de volgende ochtend easy going naar JFK, afhankelijk van de vluchtijd (zal iig eind van de dag zijn of al in de avond?) nog een andere tussenstop in Queens of eerst nog naar Brighton Beach..legio opties.
Grote Amerika fan
Bart80
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2020, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door Bart80 »

Inderdaad een goed idee, maar we hebben het hotel al geboekt ( goede prijs een tijd geleden). Laatste dag vliegen we om 19:00.

Heb gekeken op Best Parking en er zijn een paar betaalbare parkeergarages in de buurt. Gaat goed komen denk ik :thumbup:

We verblijven op 140 W 28th street. Iemand nog tips voor autohuur in de buurt?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door Ruud2004 »

Wellicht kan je dichterbij wat beters vinden. In 2013 (zie reisverslag) vonden wij Woodburry maar matig. Na eerder deze trip the King of Prussia Mall in Philadelphia te hebben bezocht was Woodburry teleurstellend. Het regende toen aardig en met regen is zo'n "open Mall" niet zo fijn. Daarnaast was het er zeker niet voordelig en liep de Mall over met Chinezen. Misschien is er het nodige bijgebouwd en eea nu wat voordeliger, het is al weer wat jaartjes terug dat wij er waren.

Maar dat was onze ervaring...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: New York: vraag over auto huren.

Bericht door Tipsy_1 »

oh nee King of Prussia, wij zijn daar een keer geweest en waren zo blij er te vertrekken. Geen fan. :lol:

Wisten jullie dat er vlakbij NY een nieuwe grote mall gebouwd is, de grootste van de US of een van de grootste?
het heeft ook een pretpark. De naam is "American Dream Mall".
(is geopend tijdens covid dus geen idee hoe geslaagd het daar is ...)
Maar is misschien wel een ideetje, en echt vlakbij NY. Het ligt eigenlijk naar Newark.
Wij rijden er meerdere keren per week voorbij en het ziet er heel knap uit.
(moeten er dringend eens naar toe maar wij zijn niet zo van het winkelen en wachten dus op een regendag)

https://www.americandream.com/dreampass ... gJw0vD_BwE
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer