Reis Lennartc: New England 2020

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Tipsy_1 »

wij sliepen in de e Best Western Plus New Englander Inn in Woburn, zeer tevreden van. Handig gelegen met de wagen. Wij zijn 's ochtends gewoon naar Boston gereden waar ik op voorhand een parkeer garage geboekt had in hartje stad (voor heel weinig geld, 10 dollar of zo). 20 minuten rijden.
Hotels buiten het centrum zijn veel goedkoper en dit was echt een goed hotel.

(verslag via link hieronder, reis van 2019, soms moet je site wel paar keer refreshen eer je er op raakt)

Wij gaan trouwens over twee weken weer die kant uit. Ik neem aan dat reizen in New England perfect weer kan (als je in de US binnen geraakt).
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Lennartc »

ik zie dat dat hotel buiten de stad ligt; wij leveren de auto in in Boston (Alamo punt in the Government garage). Zoek dan ook een hotel echt in de stad.

Wel net je verlag gelezen en Flume toch maare op 't lijstje gezet; ziet er mooi uit!
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in Boston ook buiten de stad, maar wel vlak bij een metrohalte. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Kwestie van wat prijzen vergelijken.
Goed besluit om de Flume Gorge te bezoeken, wij vonden het erg mooi. Zie hier ons verslag van die dag.
Ik zie nu dat ik al eerder naar ons verslag had verwezen.

Marianne
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door dutchie_in_boston »

Tipsy_1, het kan, maar niet perfect. Net als in Europa.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Tipsy_1 »

inderdaad, maar hotels ed zijn allemaal open. Wij hebben vandaag de cliff walk in Rhode Island gedaan, zeer de moeite.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn nu terug van 4 dagen kust in New England (Rhode Island - Massachusetts - Maine - New Hampshire) en moet toch zeggen dat de Covid impact hier groter is dan in andere staten (en dat zijn er veel) waar we de voorbije tijd geweest zijn... Veel meer een gespannen sfeer (zeer veel mondkapjes buiten gedragen in de natuur), veel afgesloten voor non residents, borden met "quarantaine requirement" boven de interstate (wat volgens mij niet klopt), state parks die 20 $ voor non residents vragen (vs 5$ voor residents),... en ik had zo het idee dat die situatie voor heel het seizoen gaat zijn (en misschien wel "voor altijd" want het lijkt ook dat de rijkere inwoners van de kusten nu de manier gevonden hebben om het toerisme te stoppen). Beetje teleurgesteld met name in New Hampshire en Massachusetts kustgebieden.
Wou het even meegeven omdat ik eerder op het forum schreef dat reizen in de US ook nu nog heel tof is. Niet in New England dus. Vermont schijnt overigens wel mee te vallen. En ook toen we over de grens met Maine waren was de sfeer meteen heel anders.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door dutchie_in_boston »

Tipsy_1, waarom kloppen die quarantaine borden volgens jou niet? Dat zijn regels van de staat.

Maine maakt het erg moeilijk voor toerisme industrie. Kom je uit of via de meeste staten (behalve NH residents) dan moet je 14 dagen in quarantaine in Maine of een negatieve corona test binnen 72 uur voordat je de staat binnenkomt. Beide bijna onmogelijk voor de gemiddelde toerist. Je tekent hiervoor wanneer je incheckt maar niemand die dat dan controleert.

Zoals ik al eerder zei, en nu door jou bevestigd, het reizen in New England kan maar is niet perfect. Wat het heerlijk rustig maakt op 'mijn' meer in Maine deze 4th of July week :).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Tipsy_1 »

wel omdat die quarantaine volgens mij helemaal niet meer onder een of ander order valt; ik had het op voorhand toch mooi uitgezocht. Bon, het is allemaal moeilijk te volgen en verandert met de dag + de toeristische diensten adverteren allemaal volop op social media.
Wij zijn overigens geen enkele keer gecontroleerd, niets moeten ondertekenen bij hotels, en alle locals waar we mee babbelden leken het toch prima te vinden dat we daar waren.
Dat heerlijk rustig weet ik zo nog niet. Waar wij waren was het overal super super druk. Ik denk dat veel mensen die zich anders op anere wijze vermaken nu naar de parken en kusten trekken.
(het binnenland en noorden van Maine was vorige zomer wel rustig, maar dat is zo afgelegen, zal wel altijd zo zijn, inderdaad heerlijk).

Ik vond vooral het contrast met de aangename sfeer in bvb NY, PA,.... heel erg groot.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Lennartc: New England 2020

Bericht door Lennartc »

Inmiddels is de hele trip geannuleerd;

dank voor alle suggesties; wie weet in 2021 een herkansing..
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer