Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

14 dgn NY-Washington-Philadelphia......

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Firetruck73
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

14 dgn NY-Washington-Philadelphia......

Bericht door Firetruck73 »

Goeiedag!

Wij gaan komende zomer 14 dgn toeren aan de Oost kant. Met 2 volwassenen en dochter van 14 jaar. Aankomst en vertrek op JFK.
Nu willen we 4-5 dgn in NY vertoeven, maar zitten te puzzelen of we dat aan het eind of aan het begin van de reis gaan doen.
Eea heeft te maken met het logistieke. Mogelijk hotel (goede prijs) is de Holiday Inn Hasbrouck Heights - Meadowlands.
Dat is een aardig stuk vanaf JFK. Met auto vanaf JFK prima en dan Philly en DC.
Of NY aan het begin of aan het eind, we ontkomen niet aan het feit heen of terug naar JFK met taxi of metro te doen. Tenzij we eindigen in NY en we meteen naar JFK kunnen. Iemand ervaring met ophalen, brengen van een auto elders dan JFK?

Daarbij zoeken we wat tips voor verblijf in Philly en DC, ervaringen?

En de reis vanaf DC naar NY (met overnachtingen) tips?

Alvast bedankt!
Arno
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 14 dgn NY-Washington-Philadelphia......

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor, zo'n trip. Wel ben ik de mening toegedaan dat het genoemde hotel wel erg veel reizen met zich meebrengt tijdens het NY verblijf. Uiteraard ligt het mogelijk wel "gunstig" voor vertrek/aankomst voor de rest van de trip maar dat is zeer afhankelijk van de rest van je plannen. Maar hoe dan ook, of dat t reizen waard is, ik denk van niet (maps geeft met OV bijna 1 uur enkel naar Time Square)
Er is op het forum al veel positief geschreven over het LIC (zelf geen ervaring). Lees ook eens wat er geschreven is over waar te verblijven (is t jullie eerste NYC bezoek?).
Alle grote verhuurders hebben de mogelijkheid de huurauto ook in midtown te halen/brengen. Rijden in Manhattan was voor mij een ervaring om nooit te vergeten :wink:
Maar als eerste; Ik zou beginnen met "het rondje" wat gedetailleerder uitschijven in van - naar per dag, welke afstanden en reistijden daarbij horen etc. Dan weet je mogelijk ook beter of je wilt starten of eindigen in NYC en ook waar je dan het best kan overnachten. Je aankomsttijd op JFK bepaald welke mogelijkheden je hebt om al direct te gaan rijden b.v.
NB; Ik denk dat de tickets al in je bezit zijn? Ander zou je multicity kunnen overwegen, heen op Washington en terug vanaf NYC. Of anders een maatschappij kiezen die op Newark vliegt?
En er zullen vast nog andere reactie komen met goede opties..en je hebt nog even.
Hoe dan ook, veel plezier met voorbereiden en uitvoeren
Grote Amerika fan
Firetruck73
Amerika-newbie

Bedankt! Mijn tweede keer NY, maar de eerste keer stonden de TwinTowers nog. Kort daarna niet meer....
Het omschreven hotel schijnt een half uur reizen te zijn met de bus. Eea is ook budget afhankelijk. In augustus is het op Manhattan erg duur qua hotels. Maar daar komen wel uit.
We landen vroeg in de middag, met Lufthansa. Reizen zal de volgende dag worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd heb je voor Philly en DC gepland? Is het iets om pas bij vertrek uit DC de auto op te halen?
Voor verblijf in Washington en bijvoorbeeld Great Falls en omgeving Lancaster kun je eens ons 2012-verslag bekijken.

Ik denk dat Manhattan niet alleen in augustus duur is. :wink:
Maar toch wel fijn om wat centraal te zitten.

Marianne
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Blijf de prijzen van de hotels op (of is het in?) Manhattan in de gaten houden en boek een hotel dat gratis te annuleren is.

Wij zaten 2 jaar geleden in het Hilton Fashion District. We hadden in 1e instantie een ander hotel geboekt. Opeens zag ik op Booking een prijs voor het Hilton die 1000 euro (Ik keek voor 5 nachten) lager was dan de dagen ervoor. Meteen dit geboekt en andere hotel geannuleerd. Dag later was het Hilton weer te boeken voor 1000 euro meer.
Carrie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Carrie »

Wij zijn in 2017 met de taxi van JFK naar Manhattan gegaan. Vervolgens zijn we met de bus van New York naar Washington gereisd. Daar pas aan het eind een auto gehuurd. De busreis was prima te doen en het scheelde behoorlijk in prijs wat betreft de autohuur. We gaan het dit jaar weer op deze manier doen.

En inderdaad wat Ellen1308 zegt: blijf de prijzen van de hotels in Manhattan goed in de gaten houden. Wij hebben ook weer een leuke deal voor een hotel naast Times Square gevonden dat nu weer een stuk duurder is.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Firetruck73
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:
28 jan 2020, 08:48
Hoeveel tijd heb je voor Philly en DC gepland? Is het iets om pas bij vertrek uit DC de auto op te halen?
Voor verblijf in Washington en bijvoorbeeld Great Falls en omgeving Lancaster kun je eens ons 2012-verslag bekijken.

Ik denk dat Manhattan niet alleen in augustus duur is. :wink:
Maar toch wel fijn om wat centraal te zitten.

Marianne
Gezien het feit dat er in ieder geval Washington genoeg te zien valt, 3 dagen daar. Ligt een beetje aan de aankomsttijd daar. Kom je in de ochtend aan, telt die dag wellicht mee. Zelfde als vertrek. We willen zonder al teveel stress rondneuzen.

We denken nu wel aan de volledige periode autohuur. Het prijsverschil van één dag meer of 4 dagen is niet zo heel veel.
Carrie schreef:
28 jan 2020, 15:47
Wij zijn in 2017 met de taxi van JFK naar Manhattan gegaan. Vervolgens zijn we met de bus van New York naar Washington gereisd. Daar pas aan het eind een auto gehuurd. De busreis was prima te doen en het scheelde behoorlijk in prijs wat betreft de autohuur. We gaan het dit jaar weer op deze manier doen.

En inderdaad wat Ellen1308 zegt: blijf de prijzen van de hotels in Manhattan goed in de gaten houden. Wij hebben ook weer een leuke deal voor een hotel naast Times Square gevonden dat nu weer een stuk duurder is.
De bus is natuurlijk een optie, als ook de trein, maar dan komen we niet in Philadelphia? Dat wilden we eigenlijk ook een dag of twee doen....
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Bussen en treinen komen ook in Philadelphia.
Firetruck73
Amerika-newbie

mtl schreef:
28 jan 2020, 17:09
Bussen en treinen komen ook in Philadelphia.
Die kon ik verwachten…

Maar vwb treinen ben ik niet bekend mee en dacht dat het van die directe lijnen zijn. Van begin naar eindbestemming. Maar kan je dan ook tussentijds eruit, twee dagen overnachten en weer door met dezelfde ticket?
Het is een beetje plussen en minnen.... de kosten van de trein en kosten en het (on)gemak van een auto.

Op welke site kijk je naar de treinen? Amtrac?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Amtrak inderdaad. Treinen New York-Washington stoppen onderweg in Philadelphia. Voor onderbreking zul je 2 kaartjes moeten hebben. New York-Philadelphia en Philadelphia-Washington.
Carrie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Carrie »

We denken nu wel aan de volledige periode autohuur. Het prijsverschil van één dag meer of 4 dagen is niet zo heel veel.
Het gaat ons niet zo zeer om het prijsverschil van een paar dagen maar onze ervaring is dat de autohuur vanuit Washington goedkoper is dan vanuit New York. Maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van prijzen vergelijken 😊.
https://carenmars.wordpress.com
2014 Zuidwest USA
2016 Zuidwest USA
2017 Noordoost USA
2018 Florida
2019 LV-Yellowstone-LV
Firetruck73
Amerika-newbie

Nou, we zijn weer wat verder. Bij aankomst verblijven we eerst 5 dagen in NY, vanaf vertrek daar hebben we dan tot aan het eind een auto.
We puzzelen nu nog wat te doen ná NY. Sowieso naar Washington DC en Philadelpia, maar we weten nog niet of we via de kust gaan of via bijvoorbeeld Harrisburg.
Nu weten we dat we in een dure periode gaan, maar zijn we toch nog op zoek naar iets leuks (niet te duur) aan de kust of op de route door shenandoah NP. Want dat is ook een optie. Vanaf DC of richting DC.
Iemand uit ervaring tips?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leuk he, telkens iets meer vorm geven aan de plannen :wink: Wij gaan straks in april 4 dagen naar Shenandoah dus daar kan ik ik nu niet zinnigs over zeggen anders dan dat het inlezen heeft gemaakt dat we daar graag heen willen. Vandaar met verschillende stops naar Atlantic City (de reis terug verdienen :lol: ) en dan naar NYC voor nog 5 nachten.
Dus ook tips voor aan de kust heb je niet veel aan me...anders dan we de ferry van Lewes naar Cape May ook van dit forum hebben gepikt als zeer de moeite waard (dolfijnen??) en daarom als "doel" gesteld.
Ik zou iedereen willen aanraden om in Washington een fiets te huren om zo de Mall te bezoeken en b.v. door te rijden naar Arlington. Maar ook (juist?) in New York te gaan fietsen. Je ziet zoveel in een relatief korte tijd en komt makkelijk op plekken waar je anders mogelijk niet zo snel naar toe zou reizen.
Maar het dan ook, veel plezier gewenst.
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer