Rondreis Boston 22 dagen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Feesje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Rondreis Boston 22 dagen

Bericht door Feesje » 08 nov 2019, 10:10

Allen,

Reeds veel ervaring met USA in westkust en omgeving Yellowstone, maar oostkust is onbekend terrein.
Doch New York hebben we reeds volledig gedaan en wensen we niet te doen.

Zijn er eventueel mensen die ons op pad kunnen helpen om deze dagen op te vullen?

Wat wensen we:

- Vooral natuur en leuke wandelingen.
- Mooie steden mogen er ook bij, maar niet te veel
- Uiteraard Niagara watervallen

Alle tips voor het opstellen van onze route zijn welkom

Wij zijn een koppel sportieve midden dertigers, die steeds onze Agen vullen van 06h30 tot 18h00 om daarna te bekomen van de dag in ons hotel en iets leuk te gaan eten.

Alvast bedankt voor de tips

Bryan K
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis Boston 22 dagen

Bericht door Bryan K » 08 nov 2019, 10:40

Ik moet zeggen dat ook ik niet veel ervaring hier heb, maar de Niagara watervallen heb ik wel gezien. Dus daarover in elk geval wat informatie!

Bij de Niagara watervallen zou ik sowieso de Canadese zijde als de Amerikaanse zijde bezoeken! Absolute aanrader. Ik had mijn beleving niet compleet gevonden als ik niet aan beide kanten was geweest. Ik zou hiervoor één dag aan de Amerikaanse kant doorbrengen en één dag aan de kant van de Canadese.

De Amerikaanse kant heeft meer natuur en is voor je gevoel een stuk minder commercieel dan de Canadese, misschien dat jullie je als sportievelingen je hier dan ook beter op je plek voelen dan aan de Canadese zijde.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 08 nov 2019, 12:50

Ik zou mij toch een beetje proberen te orienteren, voor een route moet je zelf toch ook wel wat in gedachten hebben...
Ik kan de lonely planet reisgidsen "best trips" van New England en New York & the Mid atlantics aanbevelen.

Wil je tot in Canada?
Wil je je concentreren op New England?
Of een grote rondreis aan hoog tempo?

Ik zou zeker Maine aanraden, daar hadden wij deze zomer een leuke week (wij zijn heel noordelijk gegaan en in het binnenland).
In Vermont en New Hampshire zijn al evenveel mogelijkheden.

De staat New York is ook prachtig met de Adirondacks, Catkills, en Finger Lake area. En dan natuurlijk de Niagara Falls maar er zijn nog zoveel andere mooie plekken tussen door.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 nov 2019, 13:03

In welke periode van het jaar wil je gaan? In de herfst kun je je wat meer richten op gebieden met mooie herfstkleuren, wij vonden dat prachtig. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor onder andere de Niagara Falls.
Ligt de vlucht al vast? Zo nee, dan zou je ook kunenn overwegen om bijvoorbeeld Washington mee te nemen en vandaaruit terug te vliegen.

Marianne

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 09 nov 2019, 07:43

Feesje schreef:
08 nov 2019, 10:10
Doch New York hebben we reeds volledig gedaan en wensen we niet te doen.
Er zijn mensen op het forum die de mening zijn toegedaan dat je NYC nooit volledig "gedaan" kan hebben :wink:

Zonder dolle, mooie vooruitzichten hoor. De vragen gesteld in eerdere reacties zijn erg van belang. Jullie antwoorden daarop nog meer.
Door op 2 verschillende plaatsen te vliegen krijg je mogelijk wat meer vrijheid maar wel weer drop-off kosten. Wel of niet "door" Canada, hoog of laag tempo, tijd van het jaar, wat vinden jullie leuk om te doen, veel/lang hiken of juist niet , vinden jullie de kust leuk, of gaan jullie graag fietsen? een hoop keuze's iig. Over de Falls zeg ik steevast, overweeg een Fallsview kamer.
Ik zou zeggen, veel verslagen lezen en je eigen route samenstellen.
Ons rondje NO staat hier een verslag van (http://85tomaat.blogspot.com/2014/09/wouw.html), geen literair hoogstandje maar geeft best wel een indruk.
heel veel plezier met de planning en natuurlijk ook de uitvoering :thumbup:
Grote Amerika fan

Feesje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Feesje » 10 nov 2019, 15:04

Allen,

Niagara falls beide kanten check, hebben jullie enkele hotel voorkeuren (Zie dat Tomaat 85 iets zegt over Fallsview kamer)

Onze vlucht ligt al vast: Begin mei tot eind mei 2020. Dit met aankomst en vertrek in Boston (Goedkope vluchten, alsook iets goedkopere drop off kosten auto)

Wat betreft Canada, dit willen we gerust mee bij pakken, voorkeur gaat naar een grote ronde uit met veel te zien. Zodat we toch een leuk beeld hebben van de regio en voor een volgende reis in die regio wat meer in "detail" kunnen gaan.

Washington lijkt ons leuk om mee te nemen, maar niet ten koste van het gehele plaatje. Wandelingen tot 10 km zijn zeker aan de orde, maar het moeten dan absoluut aanraders zijn.

Iedereen alvast bedankt voor de tips

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 10 nov 2019, 18:08

Feesje schreef:
10 nov 2019, 15:04
Niagara falls beide kanten check, hebben jullie enkele hotel voorkeuren (Zie dat Tomaat 85 iets zegt over Fallsview kamer)
Wij hadden een kamer met Falls View; echt prachtig. Ik had al naar ons verslag verwezen.

Marianne

chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door chippie777 » 11 nov 2019, 17:21

Afgelopen zomer hebben wij een rondje Boston - Boston gedaan zonder uitstapje naar Canada/Niagara Falls, deze hadden we in 2013 al gedaan.
Ik weet wel dat de Niagara Falls indrukwekkend waren vanaf de Canada kant, Wij waren er twee nachten maar met een middag en een ochtend zou het allemaal ook prima gelukt zijn met wat wij daar gedaan hebben. Misschien haal je nog wat uit onze blogs van 2013 en 2019.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer